Evo rešenja za fanove "formule 1" (VIDEO)

„Formula 1“ radi na mikrofonu koji bi se priključio na izduvni sistem bolida kako bi ovaj sport bio „glasniji“ i povratio popularnost među TV gledaocima

Retko šta je podizalo adrenalin i slalo žmarce niz kičmu, kao zvuk dvadesetak bolida „formule 1“ na startu trke. Ali onda je na scenu stupila politika – štednja, ekologija i slični propisi su 2014. i definitivno pobedili zvuk!

Tada su svi proizvođači morali da pređu sa brundavih V8 (da ne pominjemo urlikanje V12-ica) motora na daleko tiše (i efikasnije) 1,6-litarske V6 turbo hibride. Većini fanova se ta odluke nije svidela, jer je zvuk bio jedan od elemenata koji podizao adrenalin publici, kako onoj pored staze, tako i milionima kraj TV ekrana.

I zato glavešine iz „Formule 1“ žele da postave mikrofon na izduvni sistem!

Iako ovo zvuči kao vest koja je potekla sa nekog (sportskog) satiričnog sajta, ona dolazi od F1 čelnika. I to od njihovog komercijalnog direktora, Šona Brečisa, koji je izjavio kako zvuk treba pojačati.

„To je jedna od stvari koja je omiljena među navijačima i kritički je važna u svim istraživanjima koja radimo", rekao je on za Rojters.

U ovaj projekat je uključen i čuveni televizijski producent Dejvid Hil, iza koga stoji više decenija televizijskog rada na projektima vezanim za najpopularnije američke sportove (NFL, Nascar, bejzbol), kao i šou programe, poput „Američkog idola“, „Iks faktora“ i prošlogodišnje dodele „Oskara“.

"On trenutno radi sa jednim nemačkim koncernom na razvijanju keramičkog mikrofona koji bismo mogli da postavimo na izduvne cevi. Na taj način bismo fanovima pojačali ugođaj gledanja ’formule 1’“, dodao je Brečis.

Ovo je očigledno jedan od pokušaja da se publika zadrži, jer već nekoliko godina ovaj sport stagnira. I pored novina u TV prenosima sa atraktivnijim uglovima snimanja, popularnost „formule 1“ pada. Pored zvuka motora, bitan faktor je i trend „zaobilaženja“ evropskih staza gde se i dalje nalazi navijačko jezgro ovog sporta.

F1: Nema odlaganja, vozi se u Meksiku

„Formula 1“ se suočava i sa još jednom bitnom odlukom, a to je kakvi će se motori koristiti od 2021. godine. Dok jedni pozivaju na povratak na jednostavnije, jeftinije i glasnije motore, koji bi omogućili i novim proizvođačima da uđu u takmičenje, drugi navijaju za još „zeleniju“ tehnologiju. Među ovim drugima je očigledno i Žan Tod, predsednik FIA, krovne moto-sport organizacije, koji je u martu izjavio da bi pokušaj vraćanja na staro bio neprihvatljiv za društvo.

Ako nas pitate ne bi bio, jer je bilo stvarno uživanje slušati buku V10 i V12 motora. Na kraju krajeva dajte svima nama te „neprilagođene“ decibele. Kome smetaju – eto im električna „Formule e“.

Kako se vama čini „Formula 1“ danas? Pišite nam u komentarima…

A poslušajte kako je pevao „Ferarijev“ V12 motor iz 1995. godine:

Retko šta je podizalo adrenalin i slalo žmarce niz kičmu, kao zvuk dvadesetak bolida „formule 1“ na startu trke. Ali onda je na scenu stupila politika – štednja, ekologija i slični propisi su 2014. i definitivno pobedili zvuk!

Tada su svi proizvođači morali da pređu sa brundavih V8 (da ne pominjemo urlikanje V12-ica) motora na daleko tiše (i efikasnije) 1,6-litarske V6 turbo hibride. Većini fanova se ta odluke nije svidela, jer je zvuk bio jedan od elemenata koji podizao adrenalin publici, kako onoj pored staze, tako i milionima kraj TV ekrana.

I zato glavešine iz „Formule 1“ žele da postave mikrofon na izduvni sistem!

Iako ovo zvuči kao vest koja je potekla sa nekog (sportskog) satiričnog sajta, ona dolazi od F1 čelnika. I to od njihovog komercijalnog direktora, Šona Brečisa, koji je izjavio kako zvuk treba pojačati.

„To je jedna od stvari koja je omiljena među navijačima i kritički je važna u svim istraživanjima koja radimo", rekao je on za Rojters.

U ovaj projekat je uključen i čuveni televizijski producent Dejvid Hil, iza koga stoji više decenija televizijskog rada na projektima vezanim za najpopularnije američke sportove (NFL, Nascar, bejzbol), kao i šou programe, poput „Američkog idola“, „Iks faktora“ i prošlogodišnje dodele „Oskara“.

"On trenutno radi sa jednim nemačkim koncernom na razvijanju keramičkog mikrofona koji bismo mogli da postavimo na izduvne cevi. Na taj način bismo fanovima pojačali ugođaj gledanja ’formule 1’“, dodao je Brečis.

Ovo je očigledno jedan od pokušaja da se publika zadrži, jer već nekoliko godina ovaj sport stagnira. I pored novina u TV prenosima sa atraktivnijim uglovima snimanja, popularnost „formule 1“ pada. Pored zvuka motora, bitan faktor je i trend „zaobilaženja“ evropskih staza gde se i dalje nalazi navijačko jezgro ovog sporta.

F1: Nema odlaganja, vozi se u Meksiku

„Formula 1“ se suočava i sa još jednom bitnom odlukom, a to je kakvi će se motori koristiti od 2021. godine. Dok jedni pozivaju na povratak na jednostavnije, jeftinije i glasnije motore, koji bi omogućili i novim proizvođačima da uđu u takmičenje, drugi navijaju za još „zeleniju“ tehnologiju. Među ovim drugima je očigledno i Žan Tod, predsednik FIA, krovne moto-sport organizacije, koji je u martu izjavio da bi pokušaj vraćanja na staro bio neprihvatljiv za društvo.

Ako nas pitate ne bi bio, jer je bilo stvarno uživanje slušati buku V10 i V12 motora. Na kraju krajeva dajte svima nama te „neprilagođene“ decibele. Kome smetaju – eto im električna „Formule e“.

Kako se vama čini „Formula 1“ danas? Pišite nam u komentarima…

A poslušajte kako je pevao „Ferarijev“ V12 motor iz 1995. godine:

Retko šta je podizalo adrenalin i slalo žmarce niz kičmu, kao zvuk dvadesetak bolida „formule 1“ na startu trke. Ali onda je na scenu stupila politika – štednja, ekologija i slični propisi su 2014. i definitivno pobedili zvuk!

Tada su svi proizvođači morali da pređu sa brundavih V8 (da ne pominjemo urlikanje V12-ica) motora na daleko tiše (i efikasnije) 1,6-litarske V6 turbo hibride. Većini fanova se ta odluke nije svidela, jer je zvuk bio jedan od elemenata koji podizao adrenalin publici, kako onoj pored staze, tako i milionima kraj TV ekrana.

I zato glavešine iz „Formule 1“ žele da postave mikrofon na izduvni sistem!

Iako ovo zvuči kao vest koja je potekla sa nekog (sportskog) satiričnog sajta, ona dolazi od F1 čelnika. I to od njihovog komercijalnog direktora, Šona Brečisa, koji je izjavio kako zvuk treba pojačati.

„To je jedna od stvari koja je omiljena među navijačima i kritički je važna u svim istraživanjima koja radimo", rekao je on za Rojters.

U ovaj projekat je uključen i čuveni televizijski producent Dejvid Hil, iza koga stoji više decenija televizijskog rada na projektima vezanim za najpopularnije američke sportove (NFL, Nascar, bejzbol), kao i šou programe, poput „Američkog idola“, „Iks faktora“ i prošlogodišnje dodele „Oskara“.

"On trenutno radi sa jednim nemačkim koncernom na razvijanju keramičkog mikrofona koji bismo mogli da postavimo na izduvne cevi. Na taj način bismo fanovima pojačali ugođaj gledanja ’formule 1’“, dodao je Brečis.

Ovo je očigledno jedan od pokušaja da se publika zadrži, jer već nekoliko godina ovaj sport stagnira. I pored novina u TV prenosima sa atraktivnijim uglovima snimanja, popularnost „formule 1“ pada. Pored zvuka motora, bitan faktor je i trend „zaobilaženja“ evropskih staza gde se i dalje nalazi navijačko jezgro ovog sporta.

F1: Nema odlaganja, vozi se u Meksiku

„Formula 1“ se suočava i sa još jednom bitnom odlukom, a to je kakvi će se motori koristiti od 2021. godine. Dok jedni pozivaju na povratak na jednostavnije, jeftinije i glasnije motore, koji bi omogućili i novim proizvođačima da uđu u takmičenje, drugi navijaju za još „zeleniju“ tehnologiju. Među ovim drugima je očigledno i Žan Tod, predsednik FIA, krovne moto-sport organizacije, koji je u martu izjavio da bi pokušaj vraćanja na staro bio neprihvatljiv za društvo.

Ako nas pitate ne bi bio, jer je bilo stvarno uživanje slušati buku V10 i V12 motora. Na kraju krajeva dajte svima nama te „neprilagođene“ decibele. Kome smetaju – eto im električna „Formule e“.

Kako se vama čini „Formula 1“ danas? Pišite nam u komentarima…

A poslušajte kako je pevao „Ferarijev“ V12 motor iz 1995. godine: