Autonomna vožnja stigla u srce Evrope

Tojota je započela testiranje autonomne vožnje na javnim putevima u Evropi

Evropska filijala Tojote započela je autonomnu vožnju (AD) na javnim putevima u Evropi. Nakon uspešnih simulacija i ispitivanja na zatvorenim stazama, jedan posebno opremljen Leksus LS će sam saobraćati ulicama centra brisela i to narednih 13 meseci.

"Glavni cilj ovog pilot projekta je izučavanje složenog i nepredvidivog ljudskog ponašanja i njegovog uticaja na zahteve sistema autonomne vožnje. Tojotin krajnji cilj je potpuno izbegavanje žrtava u saobraćajnim nesrećama. Zbog toga je ključno razumeti ljudsko ponašanje, kako bi sistem mogao da odgovori na složenost i raznolikost stanovništva urbanog okruženja kao što je Brisel, evropska prestonica koja je dom za 184 različite nacije. Nakon uspešnih ispitivanja na javnim putevima u Japanu i SAD, razumevanju sistema sada pridodajemo i evropske uslove", rekao je Džerald Kilman, potpredsednik za istraživanje i razvoj evropske Tojote.

Pomenuti Leksus LS je vozilo iz redovne, serijske proizvodnje i vozi se na običnim, otvorenim putevima. Jedina razlika je paket senzora postavljen na krov, koji uključuje LIDAR, radare, kamere i sistem određivanja položaja velike preciznosti. Takom testiranja u automobilu će se nalaziti dve osobe – sigurnosni vozač koji može u bilo kom trenutku da interveniše i zaobiđe autonomni upravljački sistem vozila, i operater koji nadgleda kompletan sistem.

Tojota je izašla s ovim automobilom na otvorene puteve nakon meseci temeljnih priprema vozila: provere AD sistema, obuke vozača, analize rute i pregovora s vlastima radi dobijanja nužnih odobrenja.

Ovo autonomno vozilo koristiće se i za prikupljanje podataka u sklopu Tojotinog učešća u evropskom projektu "L3Pilot", zajedno sa 34 druga partnera, uključujući najveće proizvođače automobila, dobavljače u automobilskoj industriji, istraživačke institute i javna tela.

L3Pilot je četvorogodišnji evropski projekt pokrenut 2017. godine kojim se utire put za terenska ispitivanja sistema autonomne vožnje većih razmera koja će obuhvatati oko 1000 vozača u 100 automobila u 10 evropskih zemalja. U okviru ovog projekta, Tojota će se koncentrisati na istraživanje ponašanja stranaka i sigurno delovanje sistema u složenim urbanim okruženjima.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.

Evropska filijala Tojote započela je autonomnu vožnju (AD) na javnim putevima u Evropi. Nakon uspešnih simulacija i ispitivanja na zatvorenim stazama, jedan posebno opremljen Leksus LS će sam saobraćati ulicama centra brisela i to narednih 13 meseci.

"Glavni cilj ovog pilot projekta je izučavanje složenog i nepredvidivog ljudskog ponašanja i njegovog uticaja na zahteve sistema autonomne vožnje. Tojotin krajnji cilj je potpuno izbegavanje žrtava u saobraćajnim nesrećama. Zbog toga je ključno razumeti ljudsko ponašanje, kako bi sistem mogao da odgovori na složenost i raznolikost stanovništva urbanog okruženja kao što je Brisel, evropska prestonica koja je dom za 184 različite nacije. Nakon uspešnih ispitivanja na javnim putevima u Japanu i SAD, razumevanju sistema sada pridodajemo i evropske uslove", rekao je Džerald Kilman, potpredsednik za istraživanje i razvoj evropske Tojote.

Pomenuti Leksus LS je vozilo iz redovne, serijske proizvodnje i vozi se na običnim, otvorenim putevima. Jedina razlika je paket senzora postavljen na krov, koji uključuje LIDAR, radare, kamere i sistem određivanja položaja velike preciznosti. Takom testiranja u automobilu će se nalaziti dve osobe – sigurnosni vozač koji može u bilo kom trenutku da interveniše i zaobiđe autonomni upravljački sistem vozila, i operater koji nadgleda kompletan sistem.

Tojota je izašla s ovim automobilom na otvorene puteve nakon meseci temeljnih priprema vozila: provere AD sistema, obuke vozača, analize rute i pregovora s vlastima radi dobijanja nužnih odobrenja.

Ovo autonomno vozilo koristiće se i za prikupljanje podataka u sklopu Tojotinog učešća u evropskom projektu "L3Pilot", zajedno sa 34 druga partnera, uključujući najveće proizvođače automobila, dobavljače u automobilskoj industriji, istraživačke institute i javna tela.

L3Pilot je četvorogodišnji evropski projekt pokrenut 2017. godine kojim se utire put za terenska ispitivanja sistema autonomne vožnje većih razmera koja će obuhvatati oko 1000 vozača u 100 automobila u 10 evropskih zemalja. U okviru ovog projekta, Tojota će se koncentrisati na istraživanje ponašanja stranaka i sigurno delovanje sistema u složenim urbanim okruženjima.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.

Evropska filijala Tojote započela je autonomnu vožnju (AD) na javnim putevima u Evropi. Nakon uspešnih simulacija i ispitivanja na zatvorenim stazama, jedan posebno opremljen Leksus LS će sam saobraćati ulicama centra brisela i to narednih 13 meseci.

"Glavni cilj ovog pilot projekta je izučavanje složenog i nepredvidivog ljudskog ponašanja i njegovog uticaja na zahteve sistema autonomne vožnje. Tojotin krajnji cilj je potpuno izbegavanje žrtava u saobraćajnim nesrećama. Zbog toga je ključno razumeti ljudsko ponašanje, kako bi sistem mogao da odgovori na složenost i raznolikost stanovništva urbanog okruženja kao što je Brisel, evropska prestonica koja je dom za 184 različite nacije. Nakon uspešnih ispitivanja na javnim putevima u Japanu i SAD, razumevanju sistema sada pridodajemo i evropske uslove", rekao je Džerald Kilman, potpredsednik za istraživanje i razvoj evropske Tojote.

Pomenuti Leksus LS je vozilo iz redovne, serijske proizvodnje i vozi se na običnim, otvorenim putevima. Jedina razlika je paket senzora postavljen na krov, koji uključuje LIDAR, radare, kamere i sistem određivanja položaja velike preciznosti. Takom testiranja u automobilu će se nalaziti dve osobe – sigurnosni vozač koji može u bilo kom trenutku da interveniše i zaobiđe autonomni upravljački sistem vozila, i operater koji nadgleda kompletan sistem.

Tojota je izašla s ovim automobilom na otvorene puteve nakon meseci temeljnih priprema vozila: provere AD sistema, obuke vozača, analize rute i pregovora s vlastima radi dobijanja nužnih odobrenja.

Ovo autonomno vozilo koristiće se i za prikupljanje podataka u sklopu Tojotinog učešća u evropskom projektu "L3Pilot", zajedno sa 34 druga partnera, uključujući najveće proizvođače automobila, dobavljače u automobilskoj industriji, istraživačke institute i javna tela.

L3Pilot je četvorogodišnji evropski projekt pokrenut 2017. godine kojim se utire put za terenska ispitivanja sistema autonomne vožnje većih razmera koja će obuhvatati oko 1000 vozača u 100 automobila u 10 evropskih zemalja. U okviru ovog projekta, Tojota će se koncentrisati na istraživanje ponašanja stranaka i sigurno delovanje sistema u složenim urbanim okruženjima.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.