Ovo je NAJVEĆI PROBLEM električnih automobila

Nemci nemaju, niti žele kućne punjače za električne automobile

MONDO/Stefan Stojanović 

Nemačka se suočava sa značajnim preprekama u ostvarivanju svog cilja da poveća broj vlasnika električnih automobila, budući da većina ljudi u zemlji nema pristup punjenju takvih vozila kod kuće, pokazalo je istraživanje Nemačkog automobilskog kluba (ADAC), koje prenosi portal Seebiz.eu.

Dve trećine Nemaca živi u stanovima i imaju malu mogućnost punjenja električnih automobila kod kuće, jer njih 96 posto nema na raspolaganju ni jednu utičnicu, pokazali su podaci ADAC-a.

Samo dva posto podzemnih garaža i parkinga s više od 10 mesta, koja je ADAC istražio, ima najmanje jednu stanicu za punjenje ili zidnu jedinicu. ADAC je intervjuisao 310 firmi za prodaju nekretnina u 11 velikih gradova, koji zajedno upravljaju s 4.815 velikih podzemnih garaža i parkinga.

"Četiri od pet takvih firmi nemaju punjače za električna vozila ni u jednoj od svojih zgrada. A nekoliko firmi koje imaju u svojim građevinama zidne jedinice na punjenje, one su obično postavljene u izolovane objekte", kaže se u istraživanju.

Samo četvrtina anketiranih firmi razmišlja o postavljanju rešenja za punjenje električnih automobila u sledeće tri godine. Glavni razlog koji su dali menadžeri bio je "nedovoljno zanimanje stanara i vlasnika", navodi ADAC.

Drugi razlozi koje su dali upravitelji imovine bili su visoki troškovi, tehnički problemi i pravna nesigurnost.

Od 47,1 miliona automobila u Nemačkoj samo 200.000 su električni ili plug-in hibridni automobili. I pored tih slabih rezulata, Nemci poseduju najviše električnih i hibridnih automobila u Evropi.

Stručnjaci savetuju da je punjenje baterija električnih automobila preko obične utičnice u domaćinstvima treba koristiti samo u retkim situacijama. Osim što se baterije na taj način veoma sporo pune, tokom dužeg perioda punjenja pod velikim opterećenjem moglo bi doći do zapaljenja kablova.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagramstranicama.

MONDO/Stefan Stojanović 

Nemačka se suočava sa značajnim preprekama u ostvarivanju svog cilja da poveća broj vlasnika električnih automobila, budući da većina ljudi u zemlji nema pristup punjenju takvih vozila kod kuće, pokazalo je istraživanje Nemačkog automobilskog kluba (ADAC), koje prenosi portal Seebiz.eu.

Dve trećine Nemaca živi u stanovima i imaju malu mogućnost punjenja električnih automobila kod kuće, jer njih 96 posto nema na raspolaganju ni jednu utičnicu, pokazali su podaci ADAC-a.

Samo dva posto podzemnih garaža i parkinga s više od 10 mesta, koja je ADAC istražio, ima najmanje jednu stanicu za punjenje ili zidnu jedinicu. ADAC je intervjuisao 310 firmi za prodaju nekretnina u 11 velikih gradova, koji zajedno upravljaju s 4.815 velikih podzemnih garaža i parkinga.

"Četiri od pet takvih firmi nemaju punjače za električna vozila ni u jednoj od svojih zgrada. A nekoliko firmi koje imaju u svojim građevinama zidne jedinice na punjenje, one su obično postavljene u izolovane objekte", kaže se u istraživanju.

Samo četvrtina anketiranih firmi razmišlja o postavljanju rešenja za punjenje električnih automobila u sledeće tri godine. Glavni razlog koji su dali menadžeri bio je "nedovoljno zanimanje stanara i vlasnika", navodi ADAC.

Drugi razlozi koje su dali upravitelji imovine bili su visoki troškovi, tehnički problemi i pravna nesigurnost.

Od 47,1 miliona automobila u Nemačkoj samo 200.000 su električni ili plug-in hibridni automobili. I pored tih slabih rezulata, Nemci poseduju najviše električnih i hibridnih automobila u Evropi.

Stručnjaci savetuju da je punjenje baterija električnih automobila preko obične utičnice u domaćinstvima treba koristiti samo u retkim situacijama. Osim što se baterije na taj način veoma sporo pune, tokom dužeg perioda punjenja pod velikim opterećenjem moglo bi doći do zapaljenja kablova.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagramstranicama.

MONDO/Stefan Stojanović 

Nemačka se suočava sa značajnim preprekama u ostvarivanju svog cilja da poveća broj vlasnika električnih automobila, budući da većina ljudi u zemlji nema pristup punjenju takvih vozila kod kuće, pokazalo je istraživanje Nemačkog automobilskog kluba (ADAC), koje prenosi portal Seebiz.eu.

Dve trećine Nemaca živi u stanovima i imaju malu mogućnost punjenja električnih automobila kod kuće, jer njih 96 posto nema na raspolaganju ni jednu utičnicu, pokazali su podaci ADAC-a.

Samo dva posto podzemnih garaža i parkinga s više od 10 mesta, koja je ADAC istražio, ima najmanje jednu stanicu za punjenje ili zidnu jedinicu. ADAC je intervjuisao 310 firmi za prodaju nekretnina u 11 velikih gradova, koji zajedno upravljaju s 4.815 velikih podzemnih garaža i parkinga.

"Četiri od pet takvih firmi nemaju punjače za električna vozila ni u jednoj od svojih zgrada. A nekoliko firmi koje imaju u svojim građevinama zidne jedinice na punjenje, one su obično postavljene u izolovane objekte", kaže se u istraživanju.

Samo četvrtina anketiranih firmi razmišlja o postavljanju rešenja za punjenje električnih automobila u sledeće tri godine. Glavni razlog koji su dali menadžeri bio je "nedovoljno zanimanje stanara i vlasnika", navodi ADAC.

Drugi razlozi koje su dali upravitelji imovine bili su visoki troškovi, tehnički problemi i pravna nesigurnost.

Od 47,1 miliona automobila u Nemačkoj samo 200.000 su električni ili plug-in hibridni automobili. I pored tih slabih rezulata, Nemci poseduju najviše električnih i hibridnih automobila u Evropi.

Stručnjaci savetuju da je punjenje baterija električnih automobila preko obične utičnice u domaćinstvima treba koristiti samo u retkim situacijama. Osim što se baterije na taj način veoma sporo pune, tokom dužeg perioda punjenja pod velikim opterećenjem moglo bi doći do zapaljenja kablova.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagramstranicama.