NEGATIVNE strane autonomne vožnje: Zaboravićemo je!

Dok ne stignu vozila bez volana, čeka nas period delimične autonomne vožnje

Iako predstavlja budućnost i već sada pomaže vozačima, autonomna vožnja ima i jedan značajan negativan efekat, pokazuju rezultati jednog istraživanja.

Otkriveno je da vas upotreba autonomnog automobila može učiniti lošijim vozačem. Istraživanje je sprovedeno ove godine na Univerzitetu u Nottinghamu na temu uslovne automatizacije automobila sposobnih za samostalnu vožnju na autoputevima i u saobraćajnim gužvama, a za koje se očekuje da će biti dostupni u narednih nekoliko godina.

 Istraživanje je obuhvatilo 49 vozača različitog uzrasta i pola koji su koristili simulator pola sata svaki dan tokom pet dana. Učesnici bi počeli s "normalnom" vožnjom, ali kada bi simulirana vožnja stigla do autoputa mašine bi preuzele kontrolu nad vozilom. Nakon otprilike 20 minuta, vozači su ponovo preuzimali upravljanje automobilom.

Istraživači su uvideli da prilikom vraćanja kontrole u ruke vozača, dolazi do neplaniranog menjanja traka i značajne promene brzine u prvih deset sekundi.

Istraživači su dodali da, iako su se vozne performanse poboljšavale tokom sedmice, vozači su postajali sve opušteniji, ali ne na dobar način. Do kraja nedelje skoro polovina vozača je morala da gleda u pod kako bi se uverila da su im noge na pravim papučicama u trenutku preuzimanja kontrole nad vozilom.

Zaključeno je da će vozači postati isuviše opušteni za volanom, neće pratiti okolni saobraćaj i samim tim neće biti svesni situacije u kojoj se nalaze. A što je najvažnije, vozači neće biti spremni da preuzmu kontrolu u hitnim slučajevima.

Četvrtog dana testiranja vozači su morali da hitno preuzmo kontrolu zbog guste magle. Umesto standardnih 60 sekundi od upozorenja, sada su imali sa deset. Zanimljivo da je ova situacija uticala da se vožnja popravi, a istraživači su rekli da je to verovatno zbog "pojačanog uzbuđenja vozača" tokom simulacije.

Tokom autonomnog dela vožnje više od 80 odsto vozača koristilo je svoj mobilni telefon, dok su drugi čitali, šminkali se ili spavali.

Autori testa su predložili da se uvede dodatna obuka kada se ovi automobili sa nivoom 3 autonomije uvedu u narednim godinama.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama

Iako predstavlja budućnost i već sada pomaže vozačima, autonomna vožnja ima i jedan značajan negativan efekat, pokazuju rezultati jednog istraživanja.

Otkriveno je da vas upotreba autonomnog automobila može učiniti lošijim vozačem. Istraživanje je sprovedeno ove godine na Univerzitetu u Nottinghamu na temu uslovne automatizacije automobila sposobnih za samostalnu vožnju na autoputevima i u saobraćajnim gužvama, a za koje se očekuje da će biti dostupni u narednih nekoliko godina.

 Istraživanje je obuhvatilo 49 vozača različitog uzrasta i pola koji su koristili simulator pola sata svaki dan tokom pet dana. Učesnici bi počeli s "normalnom" vožnjom, ali kada bi simulirana vožnja stigla do autoputa mašine bi preuzele kontrolu nad vozilom. Nakon otprilike 20 minuta, vozači su ponovo preuzimali upravljanje automobilom.

Istraživači su uvideli da prilikom vraćanja kontrole u ruke vozača, dolazi do neplaniranog menjanja traka i značajne promene brzine u prvih deset sekundi.

Istraživači su dodali da, iako su se vozne performanse poboljšavale tokom sedmice, vozači su postajali sve opušteniji, ali ne na dobar način. Do kraja nedelje skoro polovina vozača je morala da gleda u pod kako bi se uverila da su im noge na pravim papučicama u trenutku preuzimanja kontrole nad vozilom.

Zaključeno je da će vozači postati isuviše opušteni za volanom, neće pratiti okolni saobraćaj i samim tim neće biti svesni situacije u kojoj se nalaze. A što je najvažnije, vozači neće biti spremni da preuzmu kontrolu u hitnim slučajevima.

Četvrtog dana testiranja vozači su morali da hitno preuzmo kontrolu zbog guste magle. Umesto standardnih 60 sekundi od upozorenja, sada su imali sa deset. Zanimljivo da je ova situacija uticala da se vožnja popravi, a istraživači su rekli da je to verovatno zbog "pojačanog uzbuđenja vozača" tokom simulacije.

Tokom autonomnog dela vožnje više od 80 odsto vozača koristilo je svoj mobilni telefon, dok su drugi čitali, šminkali se ili spavali.

Autori testa su predložili da se uvede dodatna obuka kada se ovi automobili sa nivoom 3 autonomije uvedu u narednim godinama.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama

Iako predstavlja budućnost i već sada pomaže vozačima, autonomna vožnja ima i jedan značajan negativan efekat, pokazuju rezultati jednog istraživanja.

Otkriveno je da vas upotreba autonomnog automobila može učiniti lošijim vozačem. Istraživanje je sprovedeno ove godine na Univerzitetu u Nottinghamu na temu uslovne automatizacije automobila sposobnih za samostalnu vožnju na autoputevima i u saobraćajnim gužvama, a za koje se očekuje da će biti dostupni u narednih nekoliko godina.

 Istraživanje je obuhvatilo 49 vozača različitog uzrasta i pola koji su koristili simulator pola sata svaki dan tokom pet dana. Učesnici bi počeli s "normalnom" vožnjom, ali kada bi simulirana vožnja stigla do autoputa mašine bi preuzele kontrolu nad vozilom. Nakon otprilike 20 minuta, vozači su ponovo preuzimali upravljanje automobilom.

Istraživači su uvideli da prilikom vraćanja kontrole u ruke vozača, dolazi do neplaniranog menjanja traka i značajne promene brzine u prvih deset sekundi.

Istraživači su dodali da, iako su se vozne performanse poboljšavale tokom sedmice, vozači su postajali sve opušteniji, ali ne na dobar način. Do kraja nedelje skoro polovina vozača je morala da gleda u pod kako bi se uverila da su im noge na pravim papučicama u trenutku preuzimanja kontrole nad vozilom.

Zaključeno je da će vozači postati isuviše opušteni za volanom, neće pratiti okolni saobraćaj i samim tim neće biti svesni situacije u kojoj se nalaze. A što je najvažnije, vozači neće biti spremni da preuzmu kontrolu u hitnim slučajevima.

Četvrtog dana testiranja vozači su morali da hitno preuzmo kontrolu zbog guste magle. Umesto standardnih 60 sekundi od upozorenja, sada su imali sa deset. Zanimljivo da je ova situacija uticala da se vožnja popravi, a istraživači su rekli da je to verovatno zbog "pojačanog uzbuđenja vozača" tokom simulacije.

Tokom autonomnog dela vožnje više od 80 odsto vozača koristilo je svoj mobilni telefon, dok su drugi čitali, šminkali se ili spavali.

Autori testa su predložili da se uvede dodatna obuka kada se ovi automobili sa nivoom 3 autonomije uvedu u narednim godinama.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama