Duplo gore od pijane vožnje (FOTO, VIDEO)

Najčešće greške – kasno kočenje, "nedržanje" pravca, neželjena promena traka

Svi znamo koje su posledice vožnje u pijanom stanju. Ali malo se zna o vožnji kada ste dehidrirani.

Istraživanje koje je sproveo britanski Lohborou univerzitet (aktuelni najbolji sportski univerzitet na svetu po prestižnom QS rangiranju) otkrilo je da vozači koji u proseku piju jedan gutljaj vode (25 ml) svakog sata prave duplo više grešaka od onih koji imaju dovoljno tečnosti u organizmu.

Takođe je utvrđeno da je broj grešaka koje prave dehidrirani vozači identičan broju grešaka koje prave vozači koji imaju čak 0,8 promila alkohola u krvi (dozvoljeni limit u Srbiji je 0,3).

Koliko alkohola je OK kad voziš?

Najčešće greške koje su vozači u toku istraživanja pravili bilo je kasno kočenje, "nedržanje" pravca, kao i neželjena promena traka.

 A možda i najgora stvar je što čak dve trećine ispitanika nije ni prepoznalo simptome dehidratacije, a to su umor, vrtoglavica, glavobolja, suva usta, kao i sporije vreme reakcije. Ovi problemi mogu se eliminisati običnom vodom.

Na osnovu studije iz 2013. godine, ljudima koji popiju dve čaše vode pre početka neke vrste umnog rada, vreme reakcije se povećava za 13 odsto u odnosu na one koji nisu popili pomenutu količinu tečnosti.

Kompanija "Nisan" je pokazala zanimljivo rešenje problema dehidratacije u vožnji. U njihov model "đuk" (Juke) eksperimentalno su ubacili tkaninu sa posebnim SOAK premazom koji reaguje na znoj, odnosno na količinu tečnosti u organizmu. Volan i prednja sedišta su dobili ovu posebnu presvlaku i dobijeni rezultat je jednostavan ali veoma efektan alarmni sistem koji upozorava vozače da treba da unose više tečnosti.

undefined "nisan đuk" - rešenje dehidratacije

SOAK "radi" veoma jednostavno – menja boju u odnosu na količinu nivo hidratacije organizma. U slučaju dehidratacije, SOAK premaz postaje žut, a plav nakon rehidratacije.

 U video klipu može se videti kako sve ovo izgleda u praksi na primeru Lukasa Ordoneza, trkačkog vozača "Nisanovog" sportskog odeljenja "Nismo".

"I dok su mnogi sportisti upoznati sa značajem hidratacije organizma, većina ljudi van sveta sporta ne zna za uticaj dehidratacije na fiziološke performanse. Ova tehnologija na inovativan način upozorava i na taj način sprečava dehidrataciju vozača", poručuju iz "Nisma".

"Nisan" za sada ne planira da serijski implementira ovu tehnologiju u svoja vozila.

U svakom slučaju, istraživanje je pokazalo koliki je značaj unosa tečnosti u organizam, čak i kad nije toplo vreme.

Da li vodite računa koliko tečnosti dnevno unesete u organizam, a posebno za vreme nekog dužeg putovanja?

Svi znamo koje su posledice vožnje u pijanom stanju. Ali malo se zna o vožnji kada ste dehidrirani.

Istraživanje koje je sproveo britanski Lohborou univerzitet (aktuelni najbolji sportski univerzitet na svetu po prestižnom QS rangiranju) otkrilo je da vozači koji u proseku piju jedan gutljaj vode (25 ml) svakog sata prave duplo više grešaka od onih koji imaju dovoljno tečnosti u organizmu.

Takođe je utvrđeno da je broj grešaka koje prave dehidrirani vozači identičan broju grešaka koje prave vozači koji imaju čak 0,8 promila alkohola u krvi (dozvoljeni limit u Srbiji je 0,3).

Koliko alkohola je OK kad voziš?

Najčešće greške koje su vozači u toku istraživanja pravili bilo je kasno kočenje, "nedržanje" pravca, kao i neželjena promena traka.

 A možda i najgora stvar je što čak dve trećine ispitanika nije ni prepoznalo simptome dehidratacije, a to su umor, vrtoglavica, glavobolja, suva usta, kao i sporije vreme reakcije. Ovi problemi mogu se eliminisati običnom vodom.

Na osnovu studije iz 2013. godine, ljudima koji popiju dve čaše vode pre početka neke vrste umnog rada, vreme reakcije se povećava za 13 odsto u odnosu na one koji nisu popili pomenutu količinu tečnosti.

Kompanija "Nisan" je pokazala zanimljivo rešenje problema dehidratacije u vožnji. U njihov model "đuk" (Juke) eksperimentalno su ubacili tkaninu sa posebnim SOAK premazom koji reaguje na znoj, odnosno na količinu tečnosti u organizmu. Volan i prednja sedišta su dobili ovu posebnu presvlaku i dobijeni rezultat je jednostavan ali veoma efektan alarmni sistem koji upozorava vozače da treba da unose više tečnosti.

undefined "nisan đuk" - rešenje dehidratacije

SOAK "radi" veoma jednostavno – menja boju u odnosu na količinu nivo hidratacije organizma. U slučaju dehidratacije, SOAK premaz postaje žut, a plav nakon rehidratacije.

 U video klipu može se videti kako sve ovo izgleda u praksi na primeru Lukasa Ordoneza, trkačkog vozača "Nisanovog" sportskog odeljenja "Nismo".

"I dok su mnogi sportisti upoznati sa značajem hidratacije organizma, većina ljudi van sveta sporta ne zna za uticaj dehidratacije na fiziološke performanse. Ova tehnologija na inovativan način upozorava i na taj način sprečava dehidrataciju vozača", poručuju iz "Nisma".

"Nisan" za sada ne planira da serijski implementira ovu tehnologiju u svoja vozila.

U svakom slučaju, istraživanje je pokazalo koliki je značaj unosa tečnosti u organizam, čak i kad nije toplo vreme.

Da li vodite računa koliko tečnosti dnevno unesete u organizam, a posebno za vreme nekog dužeg putovanja?

Svi znamo koje su posledice vožnje u pijanom stanju. Ali malo se zna o vožnji kada ste dehidrirani.

Istraživanje koje je sproveo britanski Lohborou univerzitet (aktuelni najbolji sportski univerzitet na svetu po prestižnom QS rangiranju) otkrilo je da vozači koji u proseku piju jedan gutljaj vode (25 ml) svakog sata prave duplo više grešaka od onih koji imaju dovoljno tečnosti u organizmu.

Takođe je utvrđeno da je broj grešaka koje prave dehidrirani vozači identičan broju grešaka koje prave vozači koji imaju čak 0,8 promila alkohola u krvi (dozvoljeni limit u Srbiji je 0,3).

Koliko alkohola je OK kad voziš?

Najčešće greške koje su vozači u toku istraživanja pravili bilo je kasno kočenje, "nedržanje" pravca, kao i neželjena promena traka.

 A možda i najgora stvar je što čak dve trećine ispitanika nije ni prepoznalo simptome dehidratacije, a to su umor, vrtoglavica, glavobolja, suva usta, kao i sporije vreme reakcije. Ovi problemi mogu se eliminisati običnom vodom.

Na osnovu studije iz 2013. godine, ljudima koji popiju dve čaše vode pre početka neke vrste umnog rada, vreme reakcije se povećava za 13 odsto u odnosu na one koji nisu popili pomenutu količinu tečnosti.

Kompanija "Nisan" je pokazala zanimljivo rešenje problema dehidratacije u vožnji. U njihov model "đuk" (Juke) eksperimentalno su ubacili tkaninu sa posebnim SOAK premazom koji reaguje na znoj, odnosno na količinu tečnosti u organizmu. Volan i prednja sedišta su dobili ovu posebnu presvlaku i dobijeni rezultat je jednostavan ali veoma efektan alarmni sistem koji upozorava vozače da treba da unose više tečnosti.

undefined "nisan đuk" - rešenje dehidratacije

SOAK "radi" veoma jednostavno – menja boju u odnosu na količinu nivo hidratacije organizma. U slučaju dehidratacije, SOAK premaz postaje žut, a plav nakon rehidratacije.

 U video klipu može se videti kako sve ovo izgleda u praksi na primeru Lukasa Ordoneza, trkačkog vozača "Nisanovog" sportskog odeljenja "Nismo".

"I dok su mnogi sportisti upoznati sa značajem hidratacije organizma, većina ljudi van sveta sporta ne zna za uticaj dehidratacije na fiziološke performanse. Ova tehnologija na inovativan način upozorava i na taj način sprečava dehidrataciju vozača", poručuju iz "Nisma".

"Nisan" za sada ne planira da serijski implementira ovu tehnologiju u svoja vozila.

U svakom slučaju, istraživanje je pokazalo koliki je značaj unosa tečnosti u organizam, čak i kad nije toplo vreme.

Da li vodite računa koliko tečnosti dnevno unesete u organizam, a posebno za vreme nekog dužeg putovanja?