BMW održao obećanje i nastavlja dalje (FOTO)

Bavarski proizvođač isporučio ove godine 100.000 električnih vozila i nastavlja sa daljim razvojem e-priče

Elektromobilnost je najznačajniji trend u auto-industriji koji su prihvatili, u manjoj ili većoj meri, mnogi proizvođači. Jedan od onih koji prilično forsira tu priču je BMW.

undefined BMW i8 i i3

Bavarci su obećali da će ove godine isporučiti 100 hiljada električnih vozila. Obećanje je ispunjeno i tim povodom njihova upravna zgrada u obliku četiri cilindra, na severu Minhena, "pretvorena" je svetlosnom instalacijom u četiri gigantske baterije.

undefined BMW 100.000 EV

"Mi ispunjavamo obećanja", rekao je Harald Kruger, predsednik Upravnog odbora BMW AG. "Ovaj simbol osvetljava put u eru elektromobilnosti. Prodaja 100.000 električnih automobila za godinu dana važna je prekretnica, ali ovo je samo početak za nas. Od uvođenja BMW i3 2013. godine, kupcima smo isporučili više od 200.000 električnih automobila, a do 2025. godine svojim kupcima ponudićemo čak 25 električnih modela."

BMW je 2011. godine osnovao BMW i, električni podbrend i već tada su registrovali imena budućih vozila – BMW i1 do i9, kao i od BMW iX1 do iX9.

Sledeće godine očekuje nas lansiranje modela BMW i8 u verzijama rodster i kupe, koji su premijerno predstavljeni na sajmu automobila u Los Anđelesu.

undefined "BMW i8 rodster kupe"

Naredne 2019. godine stiže potpuno električni MINI, koga sledi električni X3, a 2021. će se pojaviti serijski model, baziran na konceptu BMW iNext, koji će kombinovati elektromobilnost sa autonomnom vožnjom i novim opcijama za povezavanja.

Nove baterije

Ipak, pred električnim automobilima je i dalje dugačak put kako bi postali široko prihvaćeni.

Jedna od bitnijih karakteristika, koja se moraju poboljšati, jesu baterije.

Aktuelni baterijski sklopovi koji se trenutno ugrađuju u automobile su preskupi, nedostaje im autonomija, njihovo punjenje je predugo, a imaju i značajnih problema, kao što su pregrevanje i mogućnost da se zapale u slučaju težih saobraćajnih nesreća.

Potencijalno rešenje su takozvane čvrste baterije. Američka kompanija Solid Power objavila je pre nekoliko dana da će zajedno sa BMW-om raditi na razvoju ovakvog tipa baterija, preneo je Rojters.

Za razliku od trenutnih litijum-jonskih baterija koje koriste ćelije s tečnim ili elektrolitom u obliku gela, "čvrste baterije" raspolažu čvrstim provodljivim materijalom koji im, između ostalog, garantuje značajno brže punjenje i dužu autonomiju. Uz to, priča se da su one i jeftinije za proizvodnju.

BMW planira da krene sa ugradnjom ovih baterija u svoje automobile do 2026. godine.

Isto razmišljaju i mnogi drugi proizvođači koji ulažu značajna sredstva u istraživanje i razvoj baterija nove generacije.

Jedan od pionira vozila koji koriste baterije, Tojota je čak mišljenja da "čvrste baterije" mogu biti prekretnica u opštoj prihvaćenosti električnih vozila.

Inače, japanska kompanija, koja je prodala preko četiri miliona hibridnih "priusa", i dalje nema potpuno električno vozilo u svom portfoliju, ali planiraju da u naredne dve godine tržištu ponude čak deset EV modela.

Elektromobilnost je najznačajniji trend u auto-industriji koji su prihvatili, u manjoj ili većoj meri, mnogi proizvođači. Jedan od onih koji prilično forsira tu priču je BMW.

undefined BMW i8 i i3

Bavarci su obećali da će ove godine isporučiti 100 hiljada električnih vozila. Obećanje je ispunjeno i tim povodom njihova upravna zgrada u obliku četiri cilindra, na severu Minhena, "pretvorena" je svetlosnom instalacijom u četiri gigantske baterije.

undefined BMW 100.000 EV

"Mi ispunjavamo obećanja", rekao je Harald Kruger, predsednik Upravnog odbora BMW AG. "Ovaj simbol osvetljava put u eru elektromobilnosti. Prodaja 100.000 električnih automobila za godinu dana važna je prekretnica, ali ovo je samo početak za nas. Od uvođenja BMW i3 2013. godine, kupcima smo isporučili više od 200.000 električnih automobila, a do 2025. godine svojim kupcima ponudićemo čak 25 električnih modela."

BMW je 2011. godine osnovao BMW i, električni podbrend i već tada su registrovali imena budućih vozila – BMW i1 do i9, kao i od BMW iX1 do iX9.

Sledeće godine očekuje nas lansiranje modela BMW i8 u verzijama rodster i kupe, koji su premijerno predstavljeni na sajmu automobila u Los Anđelesu.

undefined "BMW i8 rodster kupe"

Naredne 2019. godine stiže potpuno električni MINI, koga sledi električni X3, a 2021. će se pojaviti serijski model, baziran na konceptu BMW iNext, koji će kombinovati elektromobilnost sa autonomnom vožnjom i novim opcijama za povezavanja.

Nove baterije

Ipak, pred električnim automobilima je i dalje dugačak put kako bi postali široko prihvaćeni.

Jedna od bitnijih karakteristika, koja se moraju poboljšati, jesu baterije.

Aktuelni baterijski sklopovi koji se trenutno ugrađuju u automobile su preskupi, nedostaje im autonomija, njihovo punjenje je predugo, a imaju i značajnih problema, kao što su pregrevanje i mogućnost da se zapale u slučaju težih saobraćajnih nesreća.

Potencijalno rešenje su takozvane čvrste baterije. Američka kompanija Solid Power objavila je pre nekoliko dana da će zajedno sa BMW-om raditi na razvoju ovakvog tipa baterija, preneo je Rojters.

Za razliku od trenutnih litijum-jonskih baterija koje koriste ćelije s tečnim ili elektrolitom u obliku gela, "čvrste baterije" raspolažu čvrstim provodljivim materijalom koji im, između ostalog, garantuje značajno brže punjenje i dužu autonomiju. Uz to, priča se da su one i jeftinije za proizvodnju.

BMW planira da krene sa ugradnjom ovih baterija u svoje automobile do 2026. godine.

Isto razmišljaju i mnogi drugi proizvođači koji ulažu značajna sredstva u istraživanje i razvoj baterija nove generacije.

Jedan od pionira vozila koji koriste baterije, Tojota je čak mišljenja da "čvrste baterije" mogu biti prekretnica u opštoj prihvaćenosti električnih vozila.

Inače, japanska kompanija, koja je prodala preko četiri miliona hibridnih "priusa", i dalje nema potpuno električno vozilo u svom portfoliju, ali planiraju da u naredne dve godine tržištu ponude čak deset EV modela.

Elektromobilnost je najznačajniji trend u auto-industriji koji su prihvatili, u manjoj ili većoj meri, mnogi proizvođači. Jedan od onih koji prilično forsira tu priču je BMW.

undefined BMW i8 i i3

Bavarci su obećali da će ove godine isporučiti 100 hiljada električnih vozila. Obećanje je ispunjeno i tim povodom njihova upravna zgrada u obliku četiri cilindra, na severu Minhena, "pretvorena" je svetlosnom instalacijom u četiri gigantske baterije.

undefined BMW 100.000 EV

"Mi ispunjavamo obećanja", rekao je Harald Kruger, predsednik Upravnog odbora BMW AG. "Ovaj simbol osvetljava put u eru elektromobilnosti. Prodaja 100.000 električnih automobila za godinu dana važna je prekretnica, ali ovo je samo početak za nas. Od uvođenja BMW i3 2013. godine, kupcima smo isporučili više od 200.000 električnih automobila, a do 2025. godine svojim kupcima ponudićemo čak 25 električnih modela."

BMW je 2011. godine osnovao BMW i, električni podbrend i već tada su registrovali imena budućih vozila – BMW i1 do i9, kao i od BMW iX1 do iX9.

Sledeće godine očekuje nas lansiranje modela BMW i8 u verzijama rodster i kupe, koji su premijerno predstavljeni na sajmu automobila u Los Anđelesu.

undefined "BMW i8 rodster kupe"

Naredne 2019. godine stiže potpuno električni MINI, koga sledi električni X3, a 2021. će se pojaviti serijski model, baziran na konceptu BMW iNext, koji će kombinovati elektromobilnost sa autonomnom vožnjom i novim opcijama za povezavanja.

Nove baterije

Ipak, pred električnim automobilima je i dalje dugačak put kako bi postali široko prihvaćeni.

Jedna od bitnijih karakteristika, koja se moraju poboljšati, jesu baterije.

Aktuelni baterijski sklopovi koji se trenutno ugrađuju u automobile su preskupi, nedostaje im autonomija, njihovo punjenje je predugo, a imaju i značajnih problema, kao što su pregrevanje i mogućnost da se zapale u slučaju težih saobraćajnih nesreća.

Potencijalno rešenje su takozvane čvrste baterije. Američka kompanija Solid Power objavila je pre nekoliko dana da će zajedno sa BMW-om raditi na razvoju ovakvog tipa baterija, preneo je Rojters.

Za razliku od trenutnih litijum-jonskih baterija koje koriste ćelije s tečnim ili elektrolitom u obliku gela, "čvrste baterije" raspolažu čvrstim provodljivim materijalom koji im, između ostalog, garantuje značajno brže punjenje i dužu autonomiju. Uz to, priča se da su one i jeftinije za proizvodnju.

BMW planira da krene sa ugradnjom ovih baterija u svoje automobile do 2026. godine.

Isto razmišljaju i mnogi drugi proizvođači koji ulažu značajna sredstva u istraživanje i razvoj baterija nove generacije.

Jedan od pionira vozila koji koriste baterije, Tojota je čak mišljenja da "čvrste baterije" mogu biti prekretnica u opštoj prihvaćenosti električnih vozila.

Inače, japanska kompanija, koja je prodala preko četiri miliona hibridnih "priusa", i dalje nema potpuno električno vozilo u svom portfoliju, ali planiraju da u naredne dve godine tržištu ponude čak deset EV modela.