Euro NCAP testovi su najčešće navođeni izvori kada je bezbednost automobila u pitanju. Osim sigurnosti putnika, bitno je i koliko je vozilo prilagođeno pešacima. Svaki automobil se rangira u četiri kategorije – zaštita odraslih putnika, dece i pešaka, kao i pomoćni bezbednosni sistemi vozila. Na osnovu tih rezultata vozilo dobija finalnu ocenu u vidu zvezdica, kojih maksimalno može biti pet.
Prošle godine, Euro NCAP agencija je testirala najveći broj automobila u jednoj godini, a posebno je istaknuto povećanje broja bezbednosnih tehnologija. Čak 82 odsto testiranih modela je imalo sistem automatskog kočenja u slučaju detekcije pešaka, a 92 odsto bilo je opremljeno asistentima brzine, koji detektuju ograničenje, upozoravaju vozača ako vozi preko limita, a mogu i da uspore vozilo u slučaju prebrze vožnje.
Najgore ocenjeni u 2017. godini je "fijat punto", koji je i prvi model ikad koji je dobio nula Euro NCAP zvezdica. On je "pao" prvenstveno zbog izostanka bezbednosnih asistenata, pa je u toj kategoriji dobio 0 odsto.
Sa druge strane, od 70 testiranih preko 40 modela je dobilo maksimalnih pet zvezdica, što pokazuje da se na bezbednost sve više obraća pažnja.
Ukupno, kao i u klasi veliki SUV, najbolji je "volvo XC60" koji je nastavio tradiciju ovog čuvenog proizvođača bezbednih vozila. "XC60" je dobio perfektne ocene u zaštiti odraslih putnika (98 odsto) i bezbednosnim sistemima (95 odsto). Neznatno je slabiji u zaštiti dece (87 odsto), sa samo dva odsto lošiji rezultatom od Subarovih modela "impreca" i "XV".
Jedino gde je ovaj SUV podbacio jeste zaštita pešaka. Sa 76 odsto ove godine testirani Volvoi (VX60, V90 i S90) zaostaju devet procenata sa "VW arteonom". Glavni krivac za ovaj rezultat je čuveni dizajn prednje maske, koji, iako je ublažen poslednjih godina, i dalje predstavlja problem za nesrećne pešake.
U kategoriji luksuzni sedani, "folksvagen arteon" je najbolje rangirani automobil prošle godine. Osim što je najbolji kada je bezbednost pešaka u pitanju, ovaj novi VW-ov model je dobio čak 96 odsto u zaštiti odraslih putnika. Ocenjen je odlično i u preostale dve kategorije – 85 odsto u zaštiti dece i 82 odsto u bezbednosnim tehnologijama.
Još dva VW modela su najbolja u svojim klasama. "T-Roc" je najbezbedniji mali SUV model, a "polo" mali automobil.
"Opel kroslend X" je dobio najviše ocene među malim krosoverima, odnosno MPV modelima, kako ga klasifikuje Euro NCAP.
Najsigurniji mali porodični automobil je "subaru XV", koji je za dlaku bio bolji od "imprece" i "honde sivik", koja se sa 88 odsto posebno ističe u kategoriji "bezbednosni sistemi".
U ostalim kategorijama nisu proglašeni pobednici zbog manjka konkurencije.
Pogledajte i kratak video kako su najbezbedniji modeli prošli testiranja: