Evo kako Samsung vidi kokpit budućnosti

Ekrani, ekrani i još malo ekrančića

Na ovogodišnjem sajmu CES u Las Vegasu, Samsung je predstavio "digitalni kokpit".

Ovo je zajedničko rešenje korejskog elektronskog džina i kompanije Harman koju je Samsung kupio pre nešto više od godinu dana.

Ekrani su, očekivano, u centru pažnje, kao i integracija s mobilnim telefonom.

Ispred vozača se nalazi OLED digitalna instrument tabla čiji se sadržaj prilagođava zahtevima vozača. Ako smo ovakvo rešenje već viđali, onda ono što se nalazi desno svakako nismo.

Tu je smešten veoma široki displej dijagonale 28 inča napravljen u Samsungovoj QLED tehnologiji, koji predstavlja napredni info-zabavni centar. Sadrži navigaciju, modul za telefoniranje, brojne sistemske informacije, ali i daljinsku kontrolu pametnih uređaja.

Tako je direktno iz automobila, preko "digitalnog kokpita", moguće kontrolisati i kućne uređaje – podesiti grejanje, pogledati sadržaj frižidera ili aktivirati robota usisivača.

Kontrola je moguća dodirom ili glasom uz pomoć Samsungovog asistenta Bixby.

Sa desne strane, odnosno ispred suvozača je deo koji je moguće koristiti sa puštanje video materijala, surfovanja internetom ili neke "pete" aktivnosti koju izabere saputnik.

Samsung-Harmanovo rešenje nije kompletno u ekranima osetljivim na dodir jer se na centralnoj konzoli nalaze tri kružna testera, čije je funkcije, po potrebi, moguće menjati. Ova tri modula imaju displeje identične onom u Samsungovom pametnom satu Gear S3.

Za kontrolu klima uređaja i podešavanje sistema odvojen je poseban savitljivi OLED ekran dijagonale 12,4 inča, koji je podstavljen ispod kružnih tastera.

 Kompletan sistem je predviđen da bude povezan s digitalnim svetom preko pete generacije mobilne telefonije, koja će biti hiljadu puta brža od postojeće 4G LTE tehnologije.

Naravno, sve ovo može zasmetati vozaču u vožnji, međutim ovo rešenje je namenjeno (bliskoj) budućnosti u kojoj će vladati autonomna vozila, barem tako tvrdi Samsung.

Da ne ostane sve u displejima, postarao se set kamera koji je smešten na mestu bočnih ogledala. Oni emituju sliku na displeju nekadašnjeg retrovizora.

Evo kako sve to izgleda u "praksi":

Kako vam se sviđa ova vizija? Pišite nam u komentarima…

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u MONDO Auto rubrici, kao i našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.

Na ovogodišnjem sajmu CES u Las Vegasu, Samsung je predstavio "digitalni kokpit".

Ovo je zajedničko rešenje korejskog elektronskog džina i kompanije Harman koju je Samsung kupio pre nešto više od godinu dana.

Ekrani su, očekivano, u centru pažnje, kao i integracija s mobilnim telefonom.

Ispred vozača se nalazi OLED digitalna instrument tabla čiji se sadržaj prilagođava zahtevima vozača. Ako smo ovakvo rešenje već viđali, onda ono što se nalazi desno svakako nismo.

Tu je smešten veoma široki displej dijagonale 28 inča napravljen u Samsungovoj QLED tehnologiji, koji predstavlja napredni info-zabavni centar. Sadrži navigaciju, modul za telefoniranje, brojne sistemske informacije, ali i daljinsku kontrolu pametnih uređaja.

Tako je direktno iz automobila, preko "digitalnog kokpita", moguće kontrolisati i kućne uređaje – podesiti grejanje, pogledati sadržaj frižidera ili aktivirati robota usisivača.

Kontrola je moguća dodirom ili glasom uz pomoć Samsungovog asistenta Bixby.

Sa desne strane, odnosno ispred suvozača je deo koji je moguće koristiti sa puštanje video materijala, surfovanja internetom ili neke "pete" aktivnosti koju izabere saputnik.

Samsung-Harmanovo rešenje nije kompletno u ekranima osetljivim na dodir jer se na centralnoj konzoli nalaze tri kružna testera, čije je funkcije, po potrebi, moguće menjati. Ova tri modula imaju displeje identične onom u Samsungovom pametnom satu Gear S3.

Za kontrolu klima uređaja i podešavanje sistema odvojen je poseban savitljivi OLED ekran dijagonale 12,4 inča, koji je podstavljen ispod kružnih tastera.

 Kompletan sistem je predviđen da bude povezan s digitalnim svetom preko pete generacije mobilne telefonije, koja će biti hiljadu puta brža od postojeće 4G LTE tehnologije.

Naravno, sve ovo može zasmetati vozaču u vožnji, međutim ovo rešenje je namenjeno (bliskoj) budućnosti u kojoj će vladati autonomna vozila, barem tako tvrdi Samsung.

Da ne ostane sve u displejima, postarao se set kamera koji je smešten na mestu bočnih ogledala. Oni emituju sliku na displeju nekadašnjeg retrovizora.

Evo kako sve to izgleda u "praksi":

Kako vam se sviđa ova vizija? Pišite nam u komentarima…

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u MONDO Auto rubrici, kao i našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.

Na ovogodišnjem sajmu CES u Las Vegasu, Samsung je predstavio "digitalni kokpit".

Ovo je zajedničko rešenje korejskog elektronskog džina i kompanije Harman koju je Samsung kupio pre nešto više od godinu dana.

Ekrani su, očekivano, u centru pažnje, kao i integracija s mobilnim telefonom.

Ispred vozača se nalazi OLED digitalna instrument tabla čiji se sadržaj prilagođava zahtevima vozača. Ako smo ovakvo rešenje već viđali, onda ono što se nalazi desno svakako nismo.

Tu je smešten veoma široki displej dijagonale 28 inča napravljen u Samsungovoj QLED tehnologiji, koji predstavlja napredni info-zabavni centar. Sadrži navigaciju, modul za telefoniranje, brojne sistemske informacije, ali i daljinsku kontrolu pametnih uređaja.

Tako je direktno iz automobila, preko "digitalnog kokpita", moguće kontrolisati i kućne uređaje – podesiti grejanje, pogledati sadržaj frižidera ili aktivirati robota usisivača.

Kontrola je moguća dodirom ili glasom uz pomoć Samsungovog asistenta Bixby.

Sa desne strane, odnosno ispred suvozača je deo koji je moguće koristiti sa puštanje video materijala, surfovanja internetom ili neke "pete" aktivnosti koju izabere saputnik.

Samsung-Harmanovo rešenje nije kompletno u ekranima osetljivim na dodir jer se na centralnoj konzoli nalaze tri kružna testera, čije je funkcije, po potrebi, moguće menjati. Ova tri modula imaju displeje identične onom u Samsungovom pametnom satu Gear S3.

Za kontrolu klima uređaja i podešavanje sistema odvojen je poseban savitljivi OLED ekran dijagonale 12,4 inča, koji je podstavljen ispod kružnih tastera.

 Kompletan sistem je predviđen da bude povezan s digitalnim svetom preko pete generacije mobilne telefonije, koja će biti hiljadu puta brža od postojeće 4G LTE tehnologije.

Naravno, sve ovo može zasmetati vozaču u vožnji, međutim ovo rešenje je namenjeno (bliskoj) budućnosti u kojoj će vladati autonomna vozila, barem tako tvrdi Samsung.

Da ne ostane sve u displejima, postarao se set kamera koji je smešten na mestu bočnih ogledala. Oni emituju sliku na displeju nekadašnjeg retrovizora.

Evo kako sve to izgleda u "praksi":

Kako vam se sviđa ova vizija? Pišite nam u komentarima…

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u MONDO Auto rubrici, kao i našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.