Veliki problem automobila bez ključa

Zbog zaboravnosti vlasnika, automobili koji se pale bez ključa prouzrokovali najmanje 28 smrtnih slučajeva

Automobili sa sistemima startovanja motora bez ključa izazvali su smrt najmanje 28 osoba u Sjedinjenim Američkim Državama, a barem 45 osoba ima permanentnih moždanih problema, zaključak je istraživanja koje je sproveo New York Times.

Ova tehnologija, koju je Mercedes prvi uveo u svoja vozila krajem prošlog veka, omogućava startovanje vozila bez upotrebe ključa, odnosno ključ-kartice. U međuvremena, ovakav sistem paljenja motora je postao široko rasprostranjen, pa ga poseduje više od polovine od 17 miliona novih automobila, koliko se godišnje proda u SAD.

Ovo elegantno rešenje ima i svoju tamnu stranu, jer mnogi vozači zaboravljaju da ugase automobil nakon parkiranja. Ovaj problem može biti naročito opasan ukoliko se automobil ostavi uključen u garaži koja je deo kuće, što je čest slučaj u SAD.

Takve situacije mogu dovesti do trovanja ukućana ugljen-monoksidom, a nažalost, desetine ljude su stradale na taj način. U nekim slučajevima koncentracija ugljen-monoksida u vazduhu je bila i 80 puta veća od maksimalno dozvoljene.

Svi proizvođači su opremili svoje modele zvučnim, a neki i vizuelnim alarmima koji upozoravaju da motor i dalje radi. Međutim, mnogim, a naročito starijim vozačima, to ponekad nije dovoljno.

Zato neki proizvođači sada postavljaju sisteme koji automatski gase motor ako radi "na leru" više od pola sata.

Pored ovoga, vatrogasci savetuju instaliranje detektora u garažama.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.

Automobili sa sistemima startovanja motora bez ključa izazvali su smrt najmanje 28 osoba u Sjedinjenim Američkim Državama, a barem 45 osoba ima permanentnih moždanih problema, zaključak je istraživanja koje je sproveo New York Times.

Ova tehnologija, koju je Mercedes prvi uveo u svoja vozila krajem prošlog veka, omogućava startovanje vozila bez upotrebe ključa, odnosno ključ-kartice. U međuvremena, ovakav sistem paljenja motora je postao široko rasprostranjen, pa ga poseduje više od polovine od 17 miliona novih automobila, koliko se godišnje proda u SAD.

Ovo elegantno rešenje ima i svoju tamnu stranu, jer mnogi vozači zaboravljaju da ugase automobil nakon parkiranja. Ovaj problem može biti naročito opasan ukoliko se automobil ostavi uključen u garaži koja je deo kuće, što je čest slučaj u SAD.

Takve situacije mogu dovesti do trovanja ukućana ugljen-monoksidom, a nažalost, desetine ljude su stradale na taj način. U nekim slučajevima koncentracija ugljen-monoksida u vazduhu je bila i 80 puta veća od maksimalno dozvoljene.

Svi proizvođači su opremili svoje modele zvučnim, a neki i vizuelnim alarmima koji upozoravaju da motor i dalje radi. Međutim, mnogim, a naročito starijim vozačima, to ponekad nije dovoljno.

Zato neki proizvođači sada postavljaju sisteme koji automatski gase motor ako radi "na leru" više od pola sata.

Pored ovoga, vatrogasci savetuju instaliranje detektora u garažama.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.

Automobili sa sistemima startovanja motora bez ključa izazvali su smrt najmanje 28 osoba u Sjedinjenim Američkim Državama, a barem 45 osoba ima permanentnih moždanih problema, zaključak je istraživanja koje je sproveo New York Times.

Ova tehnologija, koju je Mercedes prvi uveo u svoja vozila krajem prošlog veka, omogućava startovanje vozila bez upotrebe ključa, odnosno ključ-kartice. U međuvremena, ovakav sistem paljenja motora je postao široko rasprostranjen, pa ga poseduje više od polovine od 17 miliona novih automobila, koliko se godišnje proda u SAD.

Ovo elegantno rešenje ima i svoju tamnu stranu, jer mnogi vozači zaboravljaju da ugase automobil nakon parkiranja. Ovaj problem može biti naročito opasan ukoliko se automobil ostavi uključen u garaži koja je deo kuće, što je čest slučaj u SAD.

Takve situacije mogu dovesti do trovanja ukućana ugljen-monoksidom, a nažalost, desetine ljude su stradale na taj način. U nekim slučajevima koncentracija ugljen-monoksida u vazduhu je bila i 80 puta veća od maksimalno dozvoljene.

Svi proizvođači su opremili svoje modele zvučnim, a neki i vizuelnim alarmima koji upozoravaju da motor i dalje radi. Međutim, mnogim, a naročito starijim vozačima, to ponekad nije dovoljno.

Zato neki proizvođači sada postavljaju sisteme koji automatski gase motor ako radi "na leru" više od pola sata.

Pored ovoga, vatrogasci savetuju instaliranje detektora u garažama.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.