Napokon zakrivljeni ekrani i u automobilima

Kompanija Boš je predstavila prvu zakrivljenu instrument tablu

Nakon televizora i mobilnih telefona, sada nam zakrivljeni ekrani stižu i u automobile.

Analogne instrument table polako ali sigurno postaju stvar prošlosti. Delimično ili u potpunosti ih menjaju ekrani. Međutim, neke od tih novih tabli izgledaju kako da su proizvođači zalepili ekrane tableta.

Kako ističe proizvođač, kompanija Boš, ovo rešenje povećati bezbednost, a istovremeno ovakav tip ekrana pruža proizvođačima automobila veću slobodu i više mesta za dizajn kabine, jer zauzima skoro dva centimetra manje prostora od nezakrivljenih ekrana, kada se porede ekrani dijagonale od 12,3 inča.

U zavisnosti od toga šta vozač želi da vidi u datom trenutku, ekran je u mogućnosti da prikaže širokougaone navigacione mape, informacije o vozaču ili status sistema asistencije vozaču.

Za razliku od slike na zakrivljenom televizoru, koja nije ista za sve gledaoce, ovakvo rešenje u automobilu je idealno jer je namenjen samo jednoj osobi – vozaču. Tako da je prikazani sadržaj bez obzira na položaj na ekranu daleko jasnije čitljiv.

Veoma bitna karakteristika kod ovakvih rešenja u automobilima jeste kvalitet izrade. Boš tvrdi da su ovakve table otporne na vibracije, temperaturna variranja i kvarove, jer je korišćen naročit proces proizvodnje.

Naime, sada je korišćen takozvani proces optičkog lepljenja, koji lepi ekrane instrument table pomoću tankog sloja tečnosti. Zahvaljujući ovakvom procesu, instrument tabla reflektuje četiri puta manje svetla u odnosu na postojeća rešenja.

Pored toga, ovaj ekran se odlikuje bogatim kontrastom i jasnoćom prikaza, pa će vozači lako čitati sadržaj bez obzira na svetlosne uslove.

Kako sve ovo izgleda u praksi može već sad da se vidi u novom "folksvagenu tuareg" sa Innovision Cockpit opcijom.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicima.

Nakon televizora i mobilnih telefona, sada nam zakrivljeni ekrani stižu i u automobile.

Analogne instrument table polako ali sigurno postaju stvar prošlosti. Delimično ili u potpunosti ih menjaju ekrani. Međutim, neke od tih novih tabli izgledaju kako da su proizvođači zalepili ekrane tableta.

Kako ističe proizvođač, kompanija Boš, ovo rešenje povećati bezbednost, a istovremeno ovakav tip ekrana pruža proizvođačima automobila veću slobodu i više mesta za dizajn kabine, jer zauzima skoro dva centimetra manje prostora od nezakrivljenih ekrana, kada se porede ekrani dijagonale od 12,3 inča.

U zavisnosti od toga šta vozač želi da vidi u datom trenutku, ekran je u mogućnosti da prikaže širokougaone navigacione mape, informacije o vozaču ili status sistema asistencije vozaču.

Za razliku od slike na zakrivljenom televizoru, koja nije ista za sve gledaoce, ovakvo rešenje u automobilu je idealno jer je namenjen samo jednoj osobi – vozaču. Tako da je prikazani sadržaj bez obzira na položaj na ekranu daleko jasnije čitljiv.

Veoma bitna karakteristika kod ovakvih rešenja u automobilima jeste kvalitet izrade. Boš tvrdi da su ovakve table otporne na vibracije, temperaturna variranja i kvarove, jer je korišćen naročit proces proizvodnje.

Naime, sada je korišćen takozvani proces optičkog lepljenja, koji lepi ekrane instrument table pomoću tankog sloja tečnosti. Zahvaljujući ovakvom procesu, instrument tabla reflektuje četiri puta manje svetla u odnosu na postojeća rešenja.

Pored toga, ovaj ekran se odlikuje bogatim kontrastom i jasnoćom prikaza, pa će vozači lako čitati sadržaj bez obzira na svetlosne uslove.

Kako sve ovo izgleda u praksi može već sad da se vidi u novom "folksvagenu tuareg" sa Innovision Cockpit opcijom.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicima.

Nakon televizora i mobilnih telefona, sada nam zakrivljeni ekrani stižu i u automobile.

Analogne instrument table polako ali sigurno postaju stvar prošlosti. Delimično ili u potpunosti ih menjaju ekrani. Međutim, neke od tih novih tabli izgledaju kako da su proizvođači zalepili ekrane tableta.

Kako ističe proizvođač, kompanija Boš, ovo rešenje povećati bezbednost, a istovremeno ovakav tip ekrana pruža proizvođačima automobila veću slobodu i više mesta za dizajn kabine, jer zauzima skoro dva centimetra manje prostora od nezakrivljenih ekrana, kada se porede ekrani dijagonale od 12,3 inča.

U zavisnosti od toga šta vozač želi da vidi u datom trenutku, ekran je u mogućnosti da prikaže širokougaone navigacione mape, informacije o vozaču ili status sistema asistencije vozaču.

Za razliku od slike na zakrivljenom televizoru, koja nije ista za sve gledaoce, ovakvo rešenje u automobilu je idealno jer je namenjen samo jednoj osobi – vozaču. Tako da je prikazani sadržaj bez obzira na položaj na ekranu daleko jasnije čitljiv.

Veoma bitna karakteristika kod ovakvih rešenja u automobilima jeste kvalitet izrade. Boš tvrdi da su ovakve table otporne na vibracije, temperaturna variranja i kvarove, jer je korišćen naročit proces proizvodnje.

Naime, sada je korišćen takozvani proces optičkog lepljenja, koji lepi ekrane instrument table pomoću tankog sloja tečnosti. Zahvaljujući ovakvom procesu, instrument tabla reflektuje četiri puta manje svetla u odnosu na postojeća rešenja.

Pored toga, ovaj ekran se odlikuje bogatim kontrastom i jasnoćom prikaza, pa će vozači lako čitati sadržaj bez obzira na svetlosne uslove.

Kako sve ovo izgleda u praksi može već sad da se vidi u novom "folksvagenu tuareg" sa Innovision Cockpit opcijom.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicima.