Evropska nezavisna organizacija za ispitivanje bezbednosti automobila (Euro NCAP) objavila je rezultate testiranja devet novih automobila.
"Audi Q3", "BMW X5", "hjundai santa fe", "jaguar I-pejs", "peži 508", "volvo V60" i "volvo S60" su zaradili po maksimalnih pet zvezdica. Nasuprot njima se nalaze dva modela iz Fijat Krajsler Automobila.
Nakon "fijata punto", koji je pre godinu dana ocenjen sa "nula" zvezdica, sada je ovaj neslavni "klub" dobio još jednog člana. U pitanju je takođe jedan Fijatov model - "panda".
Ovo je bilo drugi put da se testira ova generacija malog gradskog automobila. Kada je prvi put testirana 2011. "panda" je prošla zadovoljavajuće. Međutim, u međuvremenu kriterijumi su značajno pooštreni, a kako "panda" nije ažurirana dobila je najgoru moguću ocenu.
Posebno je istaknuto da u delu bezbednosnih asistencija ovaj model ima samo jednu jedinu opciju - upozorenje na nevezan pojas, pa je u tom segmentu dobio samo 7 odsto.
Kako je "panda" čest izbor mladih porodica, ocena za sigurnost dece od mizernih 16 odsto, takođe je stvar za brigu, da ne kažemo zaobilaženje.
Preostale dve kategorije - sigurnost starijih putnika i bezbednost po pešake, ocenjene su sa 45 i 47 odsto, što je takođe ispod proseka.
Ipak, kako je reč o modelu koji je na tržištu već sedam godina, ovaj rezultat nas i nije toliko iznenadio, koliko ocena koju je dobio novi Džip "vrangler".
Legendarni "džip" čija je nova generacija počela sa prodajom ove godine dobio je samo jednu jedinu zvezdicu.
A jedan je od najlegendarnijih modela
Ni njegove opcije za pomoć vozaču nisu za pohvalu, jer ih ima – dve: upozorenje za pojas i bazični tempomat i limiter brzine.
Gledano po kategorijama, novi "vrengler" se najbolje snašao u zaštiti dece (69 odsto). Za zaštitu odraslih putnika i pešaka dobio je 50, odnosno 49 odsto. Dok je u kategoriji sigurnosnih asistenata ocenjen sa samo 32 odsto.
Ostali testirani modeli su prošli sa "peticama", međutim i ovde su istaknuti neki propusti proizvođača.
Kod "hjundaija santa fe" u verziji sa staklenim krovom uočen je problem sa bočnim vazdušnim jastukom. Ali kako navode ljudi iz Euro NCAP-a, Hjundai je već ispravio taj propust u proizvodnji.
Novi "BMW X5" je takođe imao problema sa vazdušnim jastucima. Naime, vozačev jastuk za zaštitu kolena se nija aktivirao kako treba, pa je pružio slabiju zaštitu od očekivane. Isti problem je uočen i prilikom testiranja BMW-ove serije 5 prošle godine.
Euro NCAP: Ovo su najsigurniji automobili
Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicima.