Hiljade novih kamera snimaće saobraćaj:Evo šta sve mogu

Kamere mogu meriti i brzinu, ali domaći pravilnici to ne dozvoljavaju – za sada

MONDO/Marko Tanasković 

Nove saobraćajne kamere, čije je postavljanje nedavno počelo u Beogradu, a biće i u drugim gradovima, tehnološki su veoma napredne.

Prema pisanju magazina SAT, reč je o modernim kamerama, koje snimaju materijal u visokoj rezoluciji i opremljene su softverom za prepoznavanja lica i registarskih tablica. Njima se mogu snimiti i drugi saobaćajni prekršaji, poput nepropuštanja pešaka na pešačkom prelazu, nedozvoljnog korišćenja telefona u toku vožnje, nekorišćenja pojasa, nepropisnog prestrojavanja ili nepoštovanja signalizacije.

Takođe, kamere mogu da mere i brzinu, a samim tim i izračunaju prekoračenje. To znači da bi mogle da se koriste i za kažnjavanje vozača koji ne poštuju te propise. Ali ovi navodi nisu potvrđeni u policiji.

Nove saobraćajne kamere u Beogradu snimaju lica prekršaje ne mere brzinu
MONDO/Marko Tanasković 

Kamere brzinu mere softverskim putem na osnovu razdaljine koje određena tačka pređe u jedinici vremena.

"Da bi ovakvi sistemi ušli u realnu upotrebu, njihova pouzdanost i preciznost mora biti dovedena na isti nivo kao i kod (postojećih) sistema za senzorima", objašnjava Gojko Vezmar, diplomirani inženjer saobraćaja i napominje da je najveći problem kod ove vrste merenja nedovoljna preciznost koja se najčešće svodi na plus/minus pet kilometara na sat.

Za sada domaći vozači mogu biti "mirni" jer aktuelni Pravilnik o merilima brzine vozila u saobraćaju ne predviđa merenje brzine na ovaj način, odnosno softverskom analitikom.

Stručnjaci napominju i da se ovakvi uređaji još uvek ne koriste ni u Evropi zbog nedovoljne preciznosti.

Magazinu SAT je u Direkciji za mere i dragocene metale rečeno da za sada niko nije podneo zahtev za promenom propisa po kom bi bilo omogućeno merenje brzine kamerama, ali da nije isključeno da će se tako nešto desiti.

Ako bi se takav zahtev podneo, bilo bi moguće promeniti propis u roku od mesec dana. Pod uslovom da se pokaže da mogu meriti tačnu brzinu sa greškom od plus/minus 3 km/h.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.

MONDO/Marko Tanasković 

Nove saobraćajne kamere, čije je postavljanje nedavno počelo u Beogradu, a biće i u drugim gradovima, tehnološki su veoma napredne.

Prema pisanju magazina SAT, reč je o modernim kamerama, koje snimaju materijal u visokoj rezoluciji i opremljene su softverom za prepoznavanja lica i registarskih tablica. Njima se mogu snimiti i drugi saobaćajni prekršaji, poput nepropuštanja pešaka na pešačkom prelazu, nedozvoljnog korišćenja telefona u toku vožnje, nekorišćenja pojasa, nepropisnog prestrojavanja ili nepoštovanja signalizacije.

Takođe, kamere mogu da mere i brzinu, a samim tim i izračunaju prekoračenje. To znači da bi mogle da se koriste i za kažnjavanje vozača koji ne poštuju te propise. Ali ovi navodi nisu potvrđeni u policiji.

Nove saobraćajne kamere u Beogradu snimaju lica prekršaje ne mere brzinu
MONDO/Marko Tanasković 

Kamere brzinu mere softverskim putem na osnovu razdaljine koje određena tačka pređe u jedinici vremena.

"Da bi ovakvi sistemi ušli u realnu upotrebu, njihova pouzdanost i preciznost mora biti dovedena na isti nivo kao i kod (postojećih) sistema za senzorima", objašnjava Gojko Vezmar, diplomirani inženjer saobraćaja i napominje da je najveći problem kod ove vrste merenja nedovoljna preciznost koja se najčešće svodi na plus/minus pet kilometara na sat.

Za sada domaći vozači mogu biti "mirni" jer aktuelni Pravilnik o merilima brzine vozila u saobraćaju ne predviđa merenje brzine na ovaj način, odnosno softverskom analitikom.

Stručnjaci napominju i da se ovakvi uređaji još uvek ne koriste ni u Evropi zbog nedovoljne preciznosti.

Magazinu SAT je u Direkciji za mere i dragocene metale rečeno da za sada niko nije podneo zahtev za promenom propisa po kom bi bilo omogućeno merenje brzine kamerama, ali da nije isključeno da će se tako nešto desiti.

Ako bi se takav zahtev podneo, bilo bi moguće promeniti propis u roku od mesec dana. Pod uslovom da se pokaže da mogu meriti tačnu brzinu sa greškom od plus/minus 3 km/h.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.

MONDO/Marko Tanasković 

Nove saobraćajne kamere, čije je postavljanje nedavno počelo u Beogradu, a biće i u drugim gradovima, tehnološki su veoma napredne.

Prema pisanju magazina SAT, reč je o modernim kamerama, koje snimaju materijal u visokoj rezoluciji i opremljene su softverom za prepoznavanja lica i registarskih tablica. Njima se mogu snimiti i drugi saobaćajni prekršaji, poput nepropuštanja pešaka na pešačkom prelazu, nedozvoljnog korišćenja telefona u toku vožnje, nekorišćenja pojasa, nepropisnog prestrojavanja ili nepoštovanja signalizacije.

Takođe, kamere mogu da mere i brzinu, a samim tim i izračunaju prekoračenje. To znači da bi mogle da se koriste i za kažnjavanje vozača koji ne poštuju te propise. Ali ovi navodi nisu potvrđeni u policiji.

Nove saobraćajne kamere u Beogradu snimaju lica prekršaje ne mere brzinu
MONDO/Marko Tanasković 

Kamere brzinu mere softverskim putem na osnovu razdaljine koje određena tačka pređe u jedinici vremena.

"Da bi ovakvi sistemi ušli u realnu upotrebu, njihova pouzdanost i preciznost mora biti dovedena na isti nivo kao i kod (postojećih) sistema za senzorima", objašnjava Gojko Vezmar, diplomirani inženjer saobraćaja i napominje da je najveći problem kod ove vrste merenja nedovoljna preciznost koja se najčešće svodi na plus/minus pet kilometara na sat.

Za sada domaći vozači mogu biti "mirni" jer aktuelni Pravilnik o merilima brzine vozila u saobraćaju ne predviđa merenje brzine na ovaj način, odnosno softverskom analitikom.

Stručnjaci napominju i da se ovakvi uređaji još uvek ne koriste ni u Evropi zbog nedovoljne preciznosti.

Magazinu SAT je u Direkciji za mere i dragocene metale rečeno da za sada niko nije podneo zahtev za promenom propisa po kom bi bilo omogućeno merenje brzine kamerama, ali da nije isključeno da će se tako nešto desiti.

Ako bi se takav zahtev podneo, bilo bi moguće promeniti propis u roku od mesec dana. Pod uslovom da se pokaže da mogu meriti tačnu brzinu sa greškom od plus/minus 3 km/h.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.