Zašto testirati auto čija je premijera bila pre četiri godine? Jer ima plavo-beli propeler i skoro 13 hiljada razloga.
Kada je predstavljen 2014. mnogi su pitali BMW šta ce im X4, kad je tu s jedne strane SUV X3, a s druge krosover X6, "kome" su postavljali isto pitanje sedam godina ranije.
Ali odgovor je jasan – X4 je zlatna sredina izmedu SUV-a i (pre)velikog krosovera.
A odgovor je dalo i tržište. Popularnost SUV/krosover modela nikad nije bila veca. Jednostavno ljudi vole da su na visokoj poziciji. Uz to X4 nudi i jaku notu sportskog kupea.
Tome svakako doprinose dimenzije. X4 je od modela X6 kraci 21 centimetar i niži za 6 centimetara, što mu daje skladniju siluetu, dok je za 4 centimetara niži od prethodne generacije modela X3, s kojim deli platformu.
Prednja maska jasno govori da je u pitanju jedan pravi pripadnik BMW-ove X generacije. Masivni "bubrezi" dominiraju kljunom i veoma su lepo uklopljeni sa svetlima, koja su na testnom modelu (M paket opreme) bi-ksenonska.
Osim svetala, M paket je doneo i mnogo druge dodatne opreme. Spolja gleda, tu je M aerodinamicki paket, kao i 19-incne felna sa "run-flat" gumama. Auto se oslanja na adaptivno M vešanje.
U kabini su nas docekala veoma udobna i profilisana prednja sportska sedišta, koja lepo obuhvataju vozaca i suvozaca. Kao što smo napisali sedi se visoko, ali i pored toga ne postoji osecaj da ste u nekom kabastom terencu.
Ispred vozaca je klasicno BMW okruženje. Odlican sportski volan je presvucen kožom i veoma je ugodan za upravljanje. Sportskom osecaju doprinose i polugice osmostepenog menjaca, koji cete verovatno koristiti veoma retko.
Instrument tabla je jednostavna i pregledna sa analognim pokazivacima. U njenom donjem delu se nalazi lepo uklopljen displej koji prikazuje razlicite parametre, poput spoljašnje temperature, prosecne brzine i potrošnje, detalje s tempomata…
Izvor: MONDO/Marko TanaskovićEkran, osetljiv na dodir, postavljen je na vrh centralne konzole i odlikuje se dobrom rezolucijom i reprodukcijom boja. Prikazuje zaista veliki broj parametara odlicnog BMW-ovog iDrive info-zabavnog sistema, koga osim preko ekrana, možete kontrolisati i preko cuvenog kružnog testera idealno smeštenog izmedu sedišta. Inace, površina tog tastera je osetljiva na dodir, pa se može koristiti za, recimo, zumiranje mapa pomocu dva prsta (kao na telefonu).
Vrhunski komfor napred je prenesen i na zadnja sedišta i nije ugrožen spuštenim krovom, jer su i sama sedišta niže pozicionirana nego u modelu X3.
Prtljažnik je zapremine 500 litara i garantuje dovoljno prostora za prtljag i za duža porodicna putovanja.
A sad je na red došlo da startujemo motor. Pod haubom testne "iks-cetvorke" je bio osnovni dizelaš zapremine dva litra sa 190 "konja". Snage ima sasvim dovoljno u svim režimima vožnje, koja predstavlja pravo zadovoljstvo. X4 je serijski opremljen xDrive pogonom koji snagu prenosi na sva cetiri tocka.
Izvor: MONDO/Marko TanaskovićJedino što nam je nedostajalo u kabini jeste preglednost pozadi zbog spuštenog krova i masivnih zadnjih stubova.
Medutim, veliki retrovizori (automatski se spuštaju kad menjac ubacite u rikverc), parking-senzori, a posebno zadnja kamera s naprednim softverom za prepoznavanje prepreka, cine da se vožnja unazad, kao i parkiranje obavlja veoma jednostavno.
Naveli smo vam jedno desetak razloga zašto je X4 dobra kupovina, a sada vam predstavljamo još njih više od 12 hiljada.
Naime, ove godine stiže druga generacija ovog krosovera, tako da se trenutno aktuelni model nudi po znatno nižoj ceni.
Model koji smo mi vozili, X4 xDrive 20d sa M paketom opreme, sada košta 50.990 evra, umesto nepune 64 hiljade.
Ako ste ljubitelj krosovera i finansije vam dozvoljavaju ovakav luksuz, onda je vašoj potrazi došao kraj.
Pogledajte celokupnu galeriju fotografija:
Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobracaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.