Neverovatni globalni skok prodaje elektromobila

Kina i Norveška lideri u elektromobilnosti

Prodaja električnih automobila u svetu je porasla za 54 odsto u 2017. godini, premašivši nivo od tri miliona vozila. To je u svom izveštaju objavila Međunarodna agencija za energetiku (IEA), prenosi portal Seebiz.eu.

U Kini, najvećem tržištu električnih vozila na svetu, prodaja je takođe porasla za polovinu, ali njihov tržišni udeo je ostao mali i iznosio je 2,2 posto. Daleko najveći udeo električna vozila imaju u Norveškoj, od 6,4 posto, što je još uvek skromno, napominju u IEA-i. Ipak, pokazuju optimizam u prognozama za sektor.

Posle koliko pređenih kilometara se isplati električni automobil?

"Podsticajne mere i smanjenje troškova će verovatno dovesti do značajnog rasta tržišnog udela (električnih automobila) u posmatranom periodu do 2030. godine", navodi se u izveštaju.

Ukoliko se budu poštovale aktuelne obaveze prema okolini, "broj električnih lakih komercijalnih vozila na putevima će porasti na 125 miliona do 2030. godine", ističu u IEA-i. Čak se pominju brojke i od 220 miliona vozila na struju.

Nemci najviše u Evropi kupuju električne automobile

Ova agencija kaže da bi vlade trebalo da preuzmu inicijativu kako bi automobili budućnosti pretekli benzinsku i dizelsku konkurenciju. "Glavna tržišta po prodaji (Kina) i udelu u prodaji (Norveška) pokreću najsnažnije inicijative", naglašavaju u IEA-i.

"Što se tiče predstojećeg perioda, najjače političke signale trenutno šalju ciljevi za električne automobile u Kini i u Kaliforniji, kao i nedavni predlog Evropske unije o standardima emisija ugljen dioksida za 2030."

Francuska, čija je automobilska industrija druga u Evropi, nakon Nemačke, otišla je i korak dalje, najavivši da do 2040. godine namerava da obustavi prodaju vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, što je deo ambicioznog plana iz Pariskog sporazuma o klimi.

"Zelenu" elektro-priču prate i neki negativni aspekti.

Tako je ključna sirovina za proizvodnju baterija kobalt koji se najviše vadi u sukobima zahvaćenoj Demokratskoj Republici Kongo. Grupe za ljudska prava upozoravaju na korupciju u industriji kobalta i često vrlo loše uslove rada rudara u toj zemlji.

Takođe se često prećutkuje koliko stvarno električni automobili zagađuju okolinu. Prema podacima iz 2015. godine u Kini se 72 odsto električne energije, koja se koristi i za punjenje baterija na ovim vozilima, proizvodilo se u elektranama na ugalj. Povećanje prodaje električnih vozila zato može povećati i zagađenje vazduha u pojedinim delovima sveta.

I to ne samo u zemljama u razvoju, već i veoma bogatim zemljama. Primer iz SAD-a, u kome "tesla model S" ima lošiji uticaj na životnu okolinu od malog gradskog benzinca, to najbolje potvrđuje.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.

Prodaja električnih automobila u svetu je porasla za 54 odsto u 2017. godini, premašivši nivo od tri miliona vozila. To je u svom izveštaju objavila Međunarodna agencija za energetiku (IEA), prenosi portal Seebiz.eu.

U Kini, najvećem tržištu električnih vozila na svetu, prodaja je takođe porasla za polovinu, ali njihov tržišni udeo je ostao mali i iznosio je 2,2 posto. Daleko najveći udeo električna vozila imaju u Norveškoj, od 6,4 posto, što je još uvek skromno, napominju u IEA-i. Ipak, pokazuju optimizam u prognozama za sektor.

Posle koliko pređenih kilometara se isplati električni automobil?

"Podsticajne mere i smanjenje troškova će verovatno dovesti do značajnog rasta tržišnog udela (električnih automobila) u posmatranom periodu do 2030. godine", navodi se u izveštaju.

Ukoliko se budu poštovale aktuelne obaveze prema okolini, "broj električnih lakih komercijalnih vozila na putevima će porasti na 125 miliona do 2030. godine", ističu u IEA-i. Čak se pominju brojke i od 220 miliona vozila na struju.

Nemci najviše u Evropi kupuju električne automobile

Ova agencija kaže da bi vlade trebalo da preuzmu inicijativu kako bi automobili budućnosti pretekli benzinsku i dizelsku konkurenciju. "Glavna tržišta po prodaji (Kina) i udelu u prodaji (Norveška) pokreću najsnažnije inicijative", naglašavaju u IEA-i.

"Što se tiče predstojećeg perioda, najjače političke signale trenutno šalju ciljevi za električne automobile u Kini i u Kaliforniji, kao i nedavni predlog Evropske unije o standardima emisija ugljen dioksida za 2030."

Francuska, čija je automobilska industrija druga u Evropi, nakon Nemačke, otišla je i korak dalje, najavivši da do 2040. godine namerava da obustavi prodaju vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, što je deo ambicioznog plana iz Pariskog sporazuma o klimi.

"Zelenu" elektro-priču prate i neki negativni aspekti.

Tako je ključna sirovina za proizvodnju baterija kobalt koji se najviše vadi u sukobima zahvaćenoj Demokratskoj Republici Kongo. Grupe za ljudska prava upozoravaju na korupciju u industriji kobalta i često vrlo loše uslove rada rudara u toj zemlji.

Takođe se često prećutkuje koliko stvarno električni automobili zagađuju okolinu. Prema podacima iz 2015. godine u Kini se 72 odsto električne energije, koja se koristi i za punjenje baterija na ovim vozilima, proizvodilo se u elektranama na ugalj. Povećanje prodaje električnih vozila zato može povećati i zagađenje vazduha u pojedinim delovima sveta.

I to ne samo u zemljama u razvoju, već i veoma bogatim zemljama. Primer iz SAD-a, u kome "tesla model S" ima lošiji uticaj na životnu okolinu od malog gradskog benzinca, to najbolje potvrđuje.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.

Prodaja električnih automobila u svetu je porasla za 54 odsto u 2017. godini, premašivši nivo od tri miliona vozila. To je u svom izveštaju objavila Međunarodna agencija za energetiku (IEA), prenosi portal Seebiz.eu.

U Kini, najvećem tržištu električnih vozila na svetu, prodaja je takođe porasla za polovinu, ali njihov tržišni udeo je ostao mali i iznosio je 2,2 posto. Daleko najveći udeo električna vozila imaju u Norveškoj, od 6,4 posto, što je još uvek skromno, napominju u IEA-i. Ipak, pokazuju optimizam u prognozama za sektor.

Posle koliko pređenih kilometara se isplati električni automobil?

"Podsticajne mere i smanjenje troškova će verovatno dovesti do značajnog rasta tržišnog udela (električnih automobila) u posmatranom periodu do 2030. godine", navodi se u izveštaju.

Ukoliko se budu poštovale aktuelne obaveze prema okolini, "broj električnih lakih komercijalnih vozila na putevima će porasti na 125 miliona do 2030. godine", ističu u IEA-i. Čak se pominju brojke i od 220 miliona vozila na struju.

Nemci najviše u Evropi kupuju električne automobile

Ova agencija kaže da bi vlade trebalo da preuzmu inicijativu kako bi automobili budućnosti pretekli benzinsku i dizelsku konkurenciju. "Glavna tržišta po prodaji (Kina) i udelu u prodaji (Norveška) pokreću najsnažnije inicijative", naglašavaju u IEA-i.

"Što se tiče predstojećeg perioda, najjače političke signale trenutno šalju ciljevi za električne automobile u Kini i u Kaliforniji, kao i nedavni predlog Evropske unije o standardima emisija ugljen dioksida za 2030."

Francuska, čija je automobilska industrija druga u Evropi, nakon Nemačke, otišla je i korak dalje, najavivši da do 2040. godine namerava da obustavi prodaju vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, što je deo ambicioznog plana iz Pariskog sporazuma o klimi.

"Zelenu" elektro-priču prate i neki negativni aspekti.

Tako je ključna sirovina za proizvodnju baterija kobalt koji se najviše vadi u sukobima zahvaćenoj Demokratskoj Republici Kongo. Grupe za ljudska prava upozoravaju na korupciju u industriji kobalta i često vrlo loše uslove rada rudara u toj zemlji.

Takođe se često prećutkuje koliko stvarno električni automobili zagađuju okolinu. Prema podacima iz 2015. godine u Kini se 72 odsto električne energije, koja se koristi i za punjenje baterija na ovim vozilima, proizvodilo se u elektranama na ugalj. Povećanje prodaje električnih vozila zato može povećati i zagađenje vazduha u pojedinim delovima sveta.

I to ne samo u zemljama u razvoju, već i veoma bogatim zemljama. Primer iz SAD-a, u kome "tesla model S" ima lošiji uticaj na životnu okolinu od malog gradskog benzinca, to najbolje potvrđuje.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.