Koliko stvarno prelaze električni automobili

Najbolji rezultat postigli modeli korejskih proizvođača

Električni automobili su zacrtana budućnost i oko toga za sada nema diskusije. U zemljama koje u visokom procentu proizvode električnu energiju iz izvora koji ne zagađaju okolinu, poput Norveške, oni stvarno predstavljaju čistu budućnost.

Međutim, u većini zemalja struja se i dalje dobija tradicionalnim putem, koji definitivno nije ekološki. Takva je situacija i u nekim od najvećih automobilskih tržišta na svetu, kao što je kinesko i američko, konkretno njihov Srednji zapad. U ovim sredinama je upitno koliko će elektrifikacija vozila očistiti situaciju.

Još jedan bitan faktor je i cena elektromobila. Oni su i dalje značajnije skuplji od modela s klasičnim motorima, pa mnoge države (ne i Srbija) pomažu subvencijama ljude koji bi voleli da poseduju eko-auto. Ovi podsticaji, koji mogu biti i u visini od 10.000 evra, kakav je slučaj bio u Hrvatskoj, omogućavaju svakako lakšu nabavku.

Električni automobil se isplati nakon 85.000 km

Kada u jednom trenutku budete poželeli da kupite elektromobil, pored cene, nekoliko faktura će biti od presudnog značaja – vreme punjenja, mreža punjača i autonomija.

Ovom poslednjom karakteristikom se bavio britanski portal WhatCar?

Oni su testirali 13 trenutno dostupnih modela u EU i ovo su njihovi realni rezultati:

1. Hyundai Kona 64 kWh 414 km

2. Kia e-Niro 404 km

2. Jaguar I-Pace 404 km

4. Tesla Model S 75D 326,4 km

5. Hyundai Kona Electric 39 kWh 252,8 km

6. Renault Zoe R110 233,6 km

7. Nissan Leaf 204,8 km

8. BMW i3 94Ah 193,6 km

9. Volkswagen e-Golf 187,2 km

9. Hyundai Ioniq Electric 187,2 km

11. Volkswagen e-Up! 105,6 km

12. Smart ForTwo EQ 94,4 km

13. Smart ForFour EQ 91 km

Nakon dobijenih rezultata potvrđeno je da automonija najviše zavisi od kapaciteta baterija, mase i aerodinamičnosti vozila. Električni automobili su trošili prosečno oko 20 kWh energije na 100 kilometara.

Što se tiče rangiranja, jasno je da su tri poslednje plasirana modela isključivo za gradsku upotrebu, dok se na duža putovanja možete uputiti u jednom od prva četiri modela.

Ono što je svakako sigurno vožnja električnim automobilom menja koncept putovanja jer zahteva daleko duže pauze, jer čak i ako dopunjavate bateriju na nekom super brzom punjaču, morate napraviti pauzu od oko pola sata.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicima.

Električni automobili su zacrtana budućnost i oko toga za sada nema diskusije. U zemljama koje u visokom procentu proizvode električnu energiju iz izvora koji ne zagađaju okolinu, poput Norveške, oni stvarno predstavljaju čistu budućnost.

Međutim, u većini zemalja struja se i dalje dobija tradicionalnim putem, koji definitivno nije ekološki. Takva je situacija i u nekim od najvećih automobilskih tržišta na svetu, kao što je kinesko i američko, konkretno njihov Srednji zapad. U ovim sredinama je upitno koliko će elektrifikacija vozila očistiti situaciju.

Još jedan bitan faktor je i cena elektromobila. Oni su i dalje značajnije skuplji od modela s klasičnim motorima, pa mnoge države (ne i Srbija) pomažu subvencijama ljude koji bi voleli da poseduju eko-auto. Ovi podsticaji, koji mogu biti i u visini od 10.000 evra, kakav je slučaj bio u Hrvatskoj, omogućavaju svakako lakšu nabavku.

Električni automobil se isplati nakon 85.000 km

Kada u jednom trenutku budete poželeli da kupite elektromobil, pored cene, nekoliko faktura će biti od presudnog značaja – vreme punjenja, mreža punjača i autonomija.

Ovom poslednjom karakteristikom se bavio britanski portal WhatCar?

Oni su testirali 13 trenutno dostupnih modela u EU i ovo su njihovi realni rezultati:

1. Hyundai Kona 64 kWh 414 km

2. Kia e-Niro 404 km

2. Jaguar I-Pace 404 km

4. Tesla Model S 75D 326,4 km

5. Hyundai Kona Electric 39 kWh 252,8 km

6. Renault Zoe R110 233,6 km

7. Nissan Leaf 204,8 km

8. BMW i3 94Ah 193,6 km

9. Volkswagen e-Golf 187,2 km

9. Hyundai Ioniq Electric 187,2 km

11. Volkswagen e-Up! 105,6 km

12. Smart ForTwo EQ 94,4 km

13. Smart ForFour EQ 91 km

Nakon dobijenih rezultata potvrđeno je da automonija najviše zavisi od kapaciteta baterija, mase i aerodinamičnosti vozila. Električni automobili su trošili prosečno oko 20 kWh energije na 100 kilometara.

Što se tiče rangiranja, jasno je da su tri poslednje plasirana modela isključivo za gradsku upotrebu, dok se na duža putovanja možete uputiti u jednom od prva četiri modela.

Ono što je svakako sigurno vožnja električnim automobilom menja koncept putovanja jer zahteva daleko duže pauze, jer čak i ako dopunjavate bateriju na nekom super brzom punjaču, morate napraviti pauzu od oko pola sata.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicima.

Električni automobili su zacrtana budućnost i oko toga za sada nema diskusije. U zemljama koje u visokom procentu proizvode električnu energiju iz izvora koji ne zagađaju okolinu, poput Norveške, oni stvarno predstavljaju čistu budućnost.

Međutim, u većini zemalja struja se i dalje dobija tradicionalnim putem, koji definitivno nije ekološki. Takva je situacija i u nekim od najvećih automobilskih tržišta na svetu, kao što je kinesko i američko, konkretno njihov Srednji zapad. U ovim sredinama je upitno koliko će elektrifikacija vozila očistiti situaciju.

Još jedan bitan faktor je i cena elektromobila. Oni su i dalje značajnije skuplji od modela s klasičnim motorima, pa mnoge države (ne i Srbija) pomažu subvencijama ljude koji bi voleli da poseduju eko-auto. Ovi podsticaji, koji mogu biti i u visini od 10.000 evra, kakav je slučaj bio u Hrvatskoj, omogućavaju svakako lakšu nabavku.

Električni automobil se isplati nakon 85.000 km

Kada u jednom trenutku budete poželeli da kupite elektromobil, pored cene, nekoliko faktura će biti od presudnog značaja – vreme punjenja, mreža punjača i autonomija.

Ovom poslednjom karakteristikom se bavio britanski portal WhatCar?

Oni su testirali 13 trenutno dostupnih modela u EU i ovo su njihovi realni rezultati:

1. Hyundai Kona 64 kWh 414 km

2. Kia e-Niro 404 km

2. Jaguar I-Pace 404 km

4. Tesla Model S 75D 326,4 km

5. Hyundai Kona Electric 39 kWh 252,8 km

6. Renault Zoe R110 233,6 km

7. Nissan Leaf 204,8 km

8. BMW i3 94Ah 193,6 km

9. Volkswagen e-Golf 187,2 km

9. Hyundai Ioniq Electric 187,2 km

11. Volkswagen e-Up! 105,6 km

12. Smart ForTwo EQ 94,4 km

13. Smart ForFour EQ 91 km

Nakon dobijenih rezultata potvrđeno je da automonija najviše zavisi od kapaciteta baterija, mase i aerodinamičnosti vozila. Električni automobili su trošili prosečno oko 20 kWh energije na 100 kilometara.

Što se tiče rangiranja, jasno je da su tri poslednje plasirana modela isključivo za gradsku upotrebu, dok se na duža putovanja možete uputiti u jednom od prva četiri modela.

Ono što je svakako sigurno vožnja električnim automobilom menja koncept putovanja jer zahteva daleko duže pauze, jer čak i ako dopunjavate bateriju na nekom super brzom punjaču, morate napraviti pauzu od oko pola sata.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicima.