ISTRAŽIVANJE: Vožnja na struju prljavija od dizela

Autori studije kažu da bi, umesto električnih automobila, trebalo razmišljati o metanu kao gorivu, čijem se sagorevanjem izbacuje za trećinu manje ugljen-dioksida u prirodu.

16
Foto: MONDO/Stefan Stojanović
Električni automobili zagađenje dizel metan
Foto: MONDO/Stefan Stojanović

Iako se reklamira kao vožnja bez ikakve emisije izduvnih gasova, električni automobili ipak zagađuju sredinu – najpre tokom procesa proizvodnje, a zatim i tokom punjenja baterija strujom koja se i dalje u većini slučajeva proizvodi sagorevanjem uglja.

Već smo pisali o američkom istraživanju, u kojoj je pokazano da mali gradski benzinac manje zagađuje životnu sredinu od Teslinog model S, kao i o studiji koja je dokazala da su električna vozila u Kini dovela do povećanja zagađenja. U oba slučaju, glavni krivac je neekološka proizvodnja struje.

Sada je i jedno nemačko istraživanje dovelo u pitanje ekološku prihvatljivost električnih automobila, ukazavši da oni pomažu klimi samo na papiru i da su, u stvari, gori za okolinu od dizel vozila, piše portal Seebiz.eu.

Kristof Buhal, profesor fizike iz Kelna, sastavio je izveštaj s kolegama Hans-Diterom Karlom i Hans-Vernerom Sinom za Ifo Institut za ekonomska istraživanja.

Kad se emisije ugljen-dioksida iz proizvodnje baterija i neobnovljivih metoda korišćenih da se proizvede električna energija u Nemačkoj uzmu u obzir, električni automobil opterećuje klimu 11 do 28 posto više od dizel automobila, iznosi se u studiji, prenosi Hina.

Mnogo energije se koristi za obnavljanje i procesiranje litijuma, kobalta i mangana koji se koristi za automobilske baterije. Tako samo baterija za Tesla Model 3 proizvodi 11 do 15 tona ugljen-dioksida, navodi se u studiji.

Ako ovom podatku, doda životni vek baterije od 10 godina i kapacitet da se pređe 15.000 kilometara godišnje, to bi značilo da Model 3 izbacuje 73 do 98 grama ugljen-dioksida na kilometar, prema autorima.

Kada se u obzir uzme i emisija CO2 iz elektične mreže Teslin model emituje između 156 i 181 gram CO2 na kilometar, dok benzinski Mercedes E 300 (245 KS) izbaciju 181 g/km, a E 200 d (150 KS) samo 118 g CO2/km.

Autori studije kažu da bi, umesto električnih automobila, trebalo razmišljati o metanu kao gorivu, čijem se sagorevanjem izbacuje za trećinu manje ugljen-dioksida u prirodu.

ANALIZA: Vožnja na metan – ugradnja, cene, isplativost

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.

Foto: MONDO/Stefan Stojanović
Električni automobili zagađenje dizel metan
Foto: MONDO/Stefan Stojanović

Iako se reklamira kao vožnja bez ikakve emisije izduvnih gasova, električni automobili ipak zagađuju sredinu – najpre tokom procesa proizvodnje, a zatim i tokom punjenja baterija strujom koja se i dalje u većini slučajeva proizvodi sagorevanjem uglja.

Već smo pisali o američkom istraživanju, u kojoj je pokazano da mali gradski benzinac manje zagađuje životnu sredinu od Teslinog model S, kao i o studiji koja je dokazala da su električna vozila u Kini dovela do povećanja zagađenja. U oba slučaju, glavni krivac je neekološka proizvodnja struje.

Sada je i jedno nemačko istraživanje dovelo u pitanje ekološku prihvatljivost električnih automobila, ukazavši da oni pomažu klimi samo na papiru i da su, u stvari, gori za okolinu od dizel vozila, piše portal Seebiz.eu.

Kristof Buhal, profesor fizike iz Kelna, sastavio je izveštaj s kolegama Hans-Diterom Karlom i Hans-Vernerom Sinom za Ifo Institut za ekonomska istraživanja.

Kad se emisije ugljen-dioksida iz proizvodnje baterija i neobnovljivih metoda korišćenih da se proizvede električna energija u Nemačkoj uzmu u obzir, električni automobil opterećuje klimu 11 do 28 posto više od dizel automobila, iznosi se u studiji, prenosi Hina.

Mnogo energije se koristi za obnavljanje i procesiranje litijuma, kobalta i mangana koji se koristi za automobilske baterije. Tako samo baterija za Tesla Model 3 proizvodi 11 do 15 tona ugljen-dioksida, navodi se u studiji.

Ako ovom podatku, doda životni vek baterije od 10 godina i kapacitet da se pređe 15.000 kilometara godišnje, to bi značilo da Model 3 izbacuje 73 do 98 grama ugljen-dioksida na kilometar, prema autorima.

Kada se u obzir uzme i emisija CO2 iz elektične mreže Teslin model emituje između 156 i 181 gram CO2 na kilometar, dok benzinski Mercedes E 300 (245 KS) izbaciju 181 g/km, a E 200 d (150 KS) samo 118 g CO2/km.

Autori studije kažu da bi, umesto električnih automobila, trebalo razmišljati o metanu kao gorivu, čijem se sagorevanjem izbacuje za trećinu manje ugljen-dioksida u prirodu.

ANALIZA: Vožnja na metan – ugradnja, cene, isplativost

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.

Foto: MONDO/Stefan Stojanović
Električni automobili zagađenje dizel metan
Foto: MONDO/Stefan Stojanović

Iako se reklamira kao vožnja bez ikakve emisije izduvnih gasova, električni automobili ipak zagađuju sredinu – najpre tokom procesa proizvodnje, a zatim i tokom punjenja baterija strujom koja se i dalje u većini slučajeva proizvodi sagorevanjem uglja.

Već smo pisali o američkom istraživanju, u kojoj je pokazano da mali gradski benzinac manje zagađuje životnu sredinu od Teslinog model S, kao i o studiji koja je dokazala da su električna vozila u Kini dovela do povećanja zagađenja. U oba slučaju, glavni krivac je neekološka proizvodnja struje.

Sada je i jedno nemačko istraživanje dovelo u pitanje ekološku prihvatljivost električnih automobila, ukazavši da oni pomažu klimi samo na papiru i da su, u stvari, gori za okolinu od dizel vozila, piše portal Seebiz.eu.

Kristof Buhal, profesor fizike iz Kelna, sastavio je izveštaj s kolegama Hans-Diterom Karlom i Hans-Vernerom Sinom za Ifo Institut za ekonomska istraživanja.

Kad se emisije ugljen-dioksida iz proizvodnje baterija i neobnovljivih metoda korišćenih da se proizvede električna energija u Nemačkoj uzmu u obzir, električni automobil opterećuje klimu 11 do 28 posto više od dizel automobila, iznosi se u studiji, prenosi Hina.

Mnogo energije se koristi za obnavljanje i procesiranje litijuma, kobalta i mangana koji se koristi za automobilske baterije. Tako samo baterija za Tesla Model 3 proizvodi 11 do 15 tona ugljen-dioksida, navodi se u studiji.

Ako ovom podatku, doda životni vek baterije od 10 godina i kapacitet da se pređe 15.000 kilometara godišnje, to bi značilo da Model 3 izbacuje 73 do 98 grama ugljen-dioksida na kilometar, prema autorima.

Kada se u obzir uzme i emisija CO2 iz elektične mreže Teslin model emituje između 156 i 181 gram CO2 na kilometar, dok benzinski Mercedes E 300 (245 KS) izbaciju 181 g/km, a E 200 d (150 KS) samo 118 g CO2/km.

Autori studije kažu da bi, umesto električnih automobila, trebalo razmišljati o metanu kao gorivu, čijem se sagorevanjem izbacuje za trećinu manje ugljen-dioksida u prirodu.

ANALIZA: Vožnja na metan – ugradnja, cene, isplativost

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.