Jedan od najvažnijih projekata u Srbiji - Obilaznica Beograda - sutra se pušta u saobraćaj i projekat o kome se govori 30 godina je završen. Otvoren je Sektor 6 obilaznice oko Beograda, od tunela Straževica do petlje Bubanj potok čime će kompletirati Koridor 10, a tim povodom predsednik Republike Srbije Aleksandar Vučić prisustvovao je svečanoj ceremoniji otvaranja obilaznice.

Predsednik je stigao u autobusu i zvanično je otvorio poslednju deonicu obilaznice oko Beograda, od Straževice do Bubanj Potoka u dužini od 9,74 kilometara. Sa Vučićem su u autobusu i ministri Siniša Mali i Goran Vesić, gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić, kao i ambasadorka Kine Čen Bo i predstavnici Puteva Srbije, Koridora Srbije i izvođača radova.

Obraćanje predsednika Aleksandra Vučića

"Hvala vam što ste danas ovde. Mnogo toga smo zajedno izgradili sa kineskom i azerbejdžanskom kompanijom. Hvala i vama lično oboma na ogromnom angažmanu. Danas je Vidovdan, praznik nad praznicima. Dan koji je prerastao u mit, mit koji je postao život. Život koji smo poklonili istoriji, koju nismo shvatili. Sećanju koje nam je najveća, ali ne i jedina obaveza. Istorija ako nas nečemu uči, tu je veoma jasna. Pobede, pa čak i one najveće mogu biti delić velikog poraza, a porazi uvek deo one nejavće pobede. Srbija neće niti može da pobegne od svoje istorije i grešaka.

Cena koju smo plaćali ne može da bude veća. Nije reč samo o korenima koji nas vezuju za ono što smo bili. Niti je reč samo o bici koja je izbrisala jednu a stvorila novu istoriju. Nije reč ni o ratovima, ni o poniženju predaji jednog srpskog predsednika. Istorija nas uči da pobede, pa čak i najveće, mogu biti samo delić velikog poraza. A i porazi mogu biti deo veće pobede. Srbija neće niti može da beži od svoje istorije, cena koju smo plaćali od Kosova do Haga ne može biti veća", rekao je on. On ističe da su građani Srbije ponosni, zato što smo možda prvi put u svojoj istoriji prestali da naričemo nad svojom sudbinom.

Najprometnija saobraćajnica

"Za pet godina smo uradili više nego neko za 27 godina. Očekivao sam da bude brže, ali imali smo mnogo problema sa eksproprijacijom", rekao je predsednik dok se sa čitavom delegacijom vozio otvorenim autobusom na sprat i dodao: "Vrlo je važno za celu zemlju. Biće to najprometnija, najvažnija saobraćajnica. Ovo je veliki dan, baš sam ponosan. Završili smo još jednu stvar".

Aleksandar Vučić (3).jpg
PINK tv/printscreen 

Vučić je potvrdio da će od 9 časova obilaznica biti otvorena za saobraćaj, te je najavio da će sutra biti potpisan ugovor za izgradnju obilaznice oko Kragujevca.

"Sutra najavljujemo srpske kompanije udružene u veliki konzurcijum, radiće obilaznicu oko Kragujevca 22 kilometra. Sutra Vlada to odobrava i potpisuje se. Krajem septembra otvaramo auto-put Ruma-Šabac. Do Šapca će trebati 45 minuta vožnje i onda se nastavlja izgradnja brze saobraćajnice do Loznice", dodao je on. Vučić je naglasio i da mora da se radi i "smajli" obilaznica i dodao: "Ova obilaznica je spas, ova obilaznica život znači".

Do Šapca za 45 minuta

Predsednik je u razgovoru sa novinarima izjavio da je Vidovdan najveći, najteži i najlepši praznik za Srbe i dan naših velikih tragedija, kao i da je o časti kosovskih junaka ispevano mnogo spevova.

Vučić je rekao da je Vidovdan dan kada smo počinjali velike stvari, ali i dan sramote, jer je na taj dan isporučen predsednik SRJ Slobodan Milošević Haškom trubunalu. "Mogli su to i drugi dan, ali onima koji su nas tlačili to je bila suština, jer oni vole simbole a mi smo bili pomagači u dokazivanju naše nemoći. Danas je vreme da gledamo u budućnost, ne samo za priču o putevima i prugama, već prilika da govorimo o budućnosti i napretku Srbije, jer ovo mora da bude budućnost i da razmislimo da li možemo više brige za ljude da pokažemo", rekao je Vučić. Predsednik je rekao da je država htela da uloži pet milijardi, da Srbija izgleda kao Švajcarska, ali da jednostavno nismo imali dovoljno razvijena preduzeća.

"Ovo je suština za razvoj privrede. Dok ne izgrade treći most na Dunavu Bugari i Rumuni, mi ćemo biti atraktivni za sve što ide ka Turskoj. Ova obilaznica nas spasava bukvalno, život znači. Imaćemo mnogo više novca u kasi. 27 godina smo izgubili 30 odsto obilaznice, pa pet godina za ostatak izgradnje. Ja to pratim na dnevnom nivou. Sve znam, mi imamo 13 porodica u Popučkama, 12 su korektni, a jedan koji tu ne živi hoće da naplati sve skupo", rekao je Vučić i dodao da će se u narednom periodu baviti Pokretom za državu, kao i da će zbog toga ići na konsultacije sa narodom.

"Ići ću da slušam ljude, po 2, 3, 4 sata u bar 10, 12 gradova, u zaseoke, da vidim šta očekuju od predsednika i države i šta moramo da promenimo. Iskreno da kažem nisam baš ni zadovoljan radom Puteva Srbije na terenu, ali da li je bolje nego što je bilo jeste. Eksproprijaciju bolje rade Koridori nego Putevi, ali mora to bolje. Mi hoćemo da izgradimo i industrijalizujemo zemlju. Ne zaboravite da gradimo i Fruškogorski koridor - Novi Sad - Ruma. To je spas sa Frušku goru, za ceo Sremski okrug", rekao je predsednik Srbije.

On ističe da će krenuti da piše knjige čim mu se približi kraj mandata. "Napisaću dobru knjigu faktografski, sve ono kroz šta smo prolazili. Nisam literatno nadaren, ali faktografski sve znam", kazao je Vučić. Predsednik kaže da su automobil kojim je njegov sin išao u Gračanicu tri puta pretresali.

"Čestitam Kurtiju na hrabrosti. Nije toliko hrabar u mom društvu, ali samo neka nastavi. Nije Danilo mali, malo je hrabriji od Kurtija. On je kroz sred Prištine prošao sa majicom "Predaja nije opcija", i otišao na liturgiju u Gračanicu, da se pomoli", rekao je on.

Podaci o obilaznici

Obilaznica je projektovana i odobrena davne 1972, u vreme Josipa Broza Tita, a gradnja je počela 1991, u vreme Slobodana Miloševića. Nije se, međutim, tih ratnih devedesetih daleko odmaklo. Ali i posle 2000. nastavljeno je u sporom ritmu. Naime, do septembra 2008. gradilo se, u proseku, tek kilometar godišnje. Takvim tempom, obilaznicom od Batajnice do Bubanj potoka bilo bi moguće doći tek 2031.

Danas na Vidovdan, otvara se poslednja deonica obilaznice, Sektor 6, od tunela Straževica do petlje Bubanj potok, čime je kompletiran Koridor 10. U prisustvu predsednika Aleksandra Vučića, na čije je insistiranje posao ubrzan da bi bio okončan višedecenijski san graditelja Od danas vozači će od Batajnice do Bubanj potoka stizati za samo 23 minuta.

Ovo nije kraj. Planira se i izgradnja nastavka obilaznice, tzv. sektora C, od Bubanj potoka do Vinče i Pančeva, uključujući i novi most preko Dunava, čime će cela obilaznica biti duga oko 69 kilometara. Radovi bi trebalo da počnu tokom sledeće godine, budući da se očekuje da projekti budu završeni na proleće. Prvo će se, kako je najavljeno, raditi tuneli, pa most, a onda auto-put između.

Šest traka

  • 47,4 km dužina
  • 3,75 m širina svake od četiri saobraćajne trake
  • 3 m širina obe zaustavne trake
  • 4 m razdelna traka


Najduži tuneli

  • 665 m Lipak
  • 699 m Železnik
  • 772 m Straževica
  • 360 m Beli potok


Najduži mostovi

  • 1.965 m Most preko Save
  • 408 m Sveta Petka
  • 406 m Železnička reka
  • 571 m Kijevski potok
  • 597 m Topčiderska dolina
  • 430 m Most preko železničke pruge

Saobraćajni prsten od Batajnice do Bubanj potoka

Beogradska obilaznica predstavlja planirani auto-put, državni put prvog A reda A1, koji bi trebalo da omogući izmeštanje tranzitnog saobraćaja iz prestonice Srbije. Saobraćajni prsten od Batajnice do Bubanj potoka, dugačak 47 kilometara, time se završava, a preostaje da se uradi treći segment do Pančeva, dužine 31 kilometar.

Pogledajte fotografije:

Mondo Tunel

Dve velike petlje Avala i Bubanj potok, najveća u zemlji, uspešno su završene, kao i dva mosta. Završni radovi se izvode na tunelu Beli Potok u koji su ugrađene najmodernije tehnologije upravljanja. Radove je izvodila kineska kompanija "Power China" i azerbejdžanski "Azvirt" uz podršku domaćih podizvođača.

Otklonjene crne tačke

MONDO Obilaznica oko Beograda

Direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović je rekao za MONDO da je najvažnija stvar koju obilaznica Beograd donosi je bezbednost saobraćaja, odnosno otklanjanje velikog broja crnih tačaka na tim delovima puta.

"Ja neću pričati o rasterećenju saobraćaja, predmet rada komiteta za bezbednost saobraćaja nije protočnost, već je bezbednost. Suština ove saobraćajnice jeste da će, odnosno da bi trebalo konačno da bude otklonjen veliki broj crnih tačaka koje su ostale na dosadašnjoj obilaznici koja nije bila izgrađena u profilu auto-puta", rekao je Okanović.

BONUS VIDEO: 

(MONDO)