MONDO/Stefan Stojanović ložionica železnica


"Iako je predviđeno da parcela na kojoj se nalazi depo Železničkog muzeja bude deo projekta Belgrade Waterfront, kompanija još nije preuzela tu parcelu. Njome ne upravlja niti ima ikakve ingerencije vezane za obezbeđenje imovine koja se tamo nalazi", navodi srpsko-arapsko preduzeće "Beograd na vodi" u odgovoru za Insajder.

Depo Železničkog muzeja je deo Ložionice beogradske Železničke stanice, u blizini Beogradskog sajma, a direktor muzeja Nenad Vojčić objasnio je za medije da je, prema svedočenjima, 16 ljudi brenerima iseklo lokomotivu "Pula" koja je pripadala seriji železničkih mašina koje su se koristile u izgradnji Sueckog kanala, i koja je pod zaštitom Republičkog zavoda za zaštitu spomenika.

Vojčić ne negira svoju odgovornost za sigurnost artefakata, ali ističe da on nema nikakav način da fizički brani iznošenje lokomotive.

On tvrdi da je pisao Ministarstvu saobraćaja, Ministarstvu kulture, kao i čelnicima projekta "Beograd na vodi", jer se skladište nalazi na njihovom na prostoru.

Glavni organizator za muzejske poslove pri Železničkom muzeju Strahinja Vuković rekao je ranije za MONDO da je najstariji uništeni eksponat lokomotiva iz 1864. godine, a da je reč o tipu lokomotive koja se koristila za izgradnju Sueckog kanala.

"Odneti su i strugovi, stubne bušilice, tehničke zbirke su uništene. Čak je iznet i strug od 30 tona", kaže Vuković.

Pljačke i devastacija objekta dešavali su se i ranije, s vremena na vreme, a pre nedelju dana usledilo je i "finalno uništenje", navodi Vuković.

Inače, Muzej železnice nije bio planiran za rušenje, uprkos izgradnji Beograda na vodi, već je u okviru ovog projekta planirana njegova rekonstrukcija.

Ranije danas saopšteno je da su pripadnici Ministarstva unutrašnjih poslova u Beogradu priveli pet osoba zbog sumnje da su počinili krivično delo teške krađe na štetu preduzeća "Železnice Srbije".