Novi autoput koji povezuje Beograd sa Čačkom, a u budućnosti će spajati Srbiju sa Crnom Gorom, nosiće ime srpskog kneza Miloša Obrenovića.
Deo koridora 11 kroz Srbiju, odnosno autoput A2, zvaće se autoput Miloša Velikog.
Ovaj potez nadležnih institucija je logičan, jer jedan od najbitnijih puteva u Srbiji prolazi kroz Takovo, u kojem su se srpske starešine okupile u aprilu 1815. na praznik Cveti i odlučile da podignu Drugi srpski ustanak protiv Turaka na čelu sa Milošem Obrenovićem. Još jedna činjenice povezuje ovu modernu saobraćajnicu sa knezom - on je rođen u selu Gornja Dobrinja kod Požege, kuda će takođe proći autoput.
Autoput Miloša Velikog će ići od Beograda (Surčina) do Boljara, odnosno do granice sa Crnom Gorom i biće naša veza sa morem, odnosno lukom Bar, pa predstavlja strateški važnu deonicu.
U ovom trenutku spajaju se dve velike deonice – potpuno nova Obrenovac-Ljig, u dužini od 62 kilometara) i Ljig-Preljina, koja je otvorena pre tri godine.
Prva vozila će autoputem ukupne dužine od 103 kilometra krenuti od 18. avgusta.
Od Obrenovca do Čačka će se stizati za manje od sat vremena, a maksimalna dozvoljena brzina će biti 130 kilometara na sat. Na taj način će se napokon rasteretiti najveća domaća "crna tačka" - Ibarska magistrala.
Velika ulazna naplatna rampa se postavlja nekoliko kilometara od Obrenovca, a nova deonica se spaja sa starom u blizini tunela Brančići, koji će biti opremljen video nadzorom za daljinsko upravljanje saobraćajem.
Taj tunel je dugačak 944 metara i širok 8,5 metara, a zbog loših geoloških uslova je prilično usporio radove putara.
Na ovih stotinak kilometara autoputa postojaće petlje Ub, Lajkovac, Ljig, Takovo i Preljina, koja će u budućnosti biti veza sa "Moravskim koridorom", odnosno autoputem od Preljine do Pojata (Koridor 10).
Šta još treba da bude izgrađeno?
Sa severne strane završava se deonica od petlje Surčin jug do Obrenovca u dužini od 17 kilometara. Surčinska petlja, koja se nalazi na obilaznici oko Beograda, biće spojena sa novobeogradskim blokovima autoputem u dužini od oko devet kilometara.
Sa južne strane počela je izgradnja veoma zahtevnog dela Preljina – Požega. Na deonici dugoj 30,9 kilometara biće izgrađeno 25 mostova i tri tunela, a vrednost radova, koje će izvoditi kineska kompanija Čajna konstrakšn korporejšn je 450 miliona evra.
Kod Požege Koridor 11 će se ukrštati sa budućim brzim putem ka Sarajevu, a odatle će autoput Miloša Velikog nastaviti ka granici sa Crnom Gorom, do mesta Boljari gde će spojiti sa autoputem koji se gradi od Bara do Boljara.
Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.
Partizan izgubio u Istanbulu, crno-beli na 2-5: Fenerbahče ostavio crno-bele bez šansi
Teodosić promašio pobedu u Pioniru: Zvezda imala "+14" pa ispustila šampiona Evrope
Završena akcija spašavanja u Novom Sadu - 14 poginulih, troje povređenih, obratio se i Vučić
"Da se rekonstruisala nadstrešnica, ovo se ne bi desilo": Vesić najavio da će utvrditi ko je stavljao pečate i potpise
Crvena zvezda i Partizan izvan plej-of zone: Ovako izgleda tabela Evrolige posle sedam kola