Autoput Milosa Velikog Beograd Obrenovac Cacak Pozega Boljare

  • Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Društvo

Predstavljamo vam AUTOPUT MILOŠA VELIKOG

Autor mondo.rs
Autor mondo.rs

Deonica od Obrenovca do Preljine, ukupne dužine 103 kilometra, otvara se 18. avgusta.

Izvor: MONDO/Predrag Vujić

Novi autoput koji povezuje Beograd sa Čačkom, a u budućnosti će spajati Srbiju sa Crnom Gorom, nosiće ime srpskog kneza Miloša Obrenovića.

Deo koridora 11 kroz Srbiju, odnosno autoput A2, zvaće se autoput Miloša Velikog.

Ovaj potez nadležnih institucija je logičan, jer jedan od najbitnijih puteva u Srbiji prolazi kroz Takovo, u kojem su se srpske starešine okupile u aprilu 1815. na praznik Cveti i odlučile da podignu Drugi srpski ustanak protiv Turaka na čelu sa Milošem Obrenovićem. Još jedna činjenice povezuje ovu modernu saobraćajnicu sa knezom - on je rođen u selu Gornja Dobrinja kod Požege, kuda će takođe proći autoput.

Autoput Miloša Velikog će ići od Beograda (Surčina) do Boljara, odnosno do granice sa Crnom Gorom i biće naša veza sa morem, odnosno lukom Bar, pa predstavlja strateški važnu deonicu.

U ovom trenutku spajaju se dve velike deonice – potpuno nova Obrenovac-Ljig, u dužini od 62 kilometara) i Ljig-Preljina, koja je otvorena pre tri godine.

Prva vozila će autoputem ukupne dužine od 103 kilometra krenuti od 18. avgusta.

Od Obrenovca do Čačka će se stizati za manje od sat vremena, a maksimalna dozvoljena brzina će biti 130 kilometara na sat. Na taj način će se napokon rasteretiti najveća domaća "crna tačka" - Ibarska magistrala.

Velika ulazna naplatna rampa se postavlja nekoliko kilometara od Obrenovca, a nova deonica se spaja sa starom u blizini tunela Brančići, koji će biti opremljen video nadzorom za daljinsko upravljanje saobraćajem.

Taj tunel je dugačak 944 metara i širok 8,5 metara, a zbog loših geoloških uslova je prilično usporio radove putara.

Na ovih stotinak kilometara autoputa postojaće petlje Ub, Lajkovac, Ljig, Takovo i Preljina, koja će u budućnosti biti veza sa "Moravskim koridorom", odnosno autoputem od Preljine do Pojata (Koridor 10).

Šta još treba da bude izgrađeno?

Sa severne strane završava se deonica od petlje Surčin jug do Obrenovca u dužini od 17 kilometara. Surčinska petlja, koja se nalazi na obilaznici oko Beograda, biće spojena sa novobeogradskim blokovima autoputem u dužini od oko devet kilometara.

Sa južne strane počela je izgradnja veoma zahtevnog dela Preljina – Požega. Na deonici dugoj 30,9 kilometara biće izgrađeno 25 mostova i tri tunela, a vrednost radova, koje će izvoditi kineska kompanija Čajna konstrakšn korporejšn je 450 miliona evra.

Kod Požege Koridor 11 će se ukrštati sa budućim brzim putem ka Sarajevu, a odatle će autoput Miloša Velikog nastaviti ka granici sa Crnom Gorom, do mesta Boljari gde će spojiti sa autoputem koji se gradi od Bara do Boljara.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.

Komentari 50

Komentar je uspešno poslat.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Čika Pera

Najzaslužniji i najzainteresovaniji za ovaj put je bio i ostao Velja Ilić !;Sećate se koliko je imao problema sa Čankom, Kostrešom, Dinkićem i Tadićem! Put je trebao da počne 2008g i bude završen 2014g. Put je bio dat u koncesiju Alpini -Por na 17g uz 30% cene putarine bude plaćano Srbiji ! Svi priključci su pripadali Srbiji ( benzinske pumpe, hoteli, restorani , radionice)! Srbija ne bi ulagala ni jedan €, sav trošak je bio na teret koncesionara ! U medjuvremenu je poskupeo čelik i cement pa je AP bila u startu na gubicima , obe strane su dale za garanciju po 10mil. € , koje uzima strana koja odustane ! Zbog toga je Dinkić digao frku da Srbija odustane i na kraju je koncesija srušena l Ko je i kako podelio srpskih 10mil €, zna Dinkić!

srbin

naj zasluzni za ovaj auto put je Velimir velja ilic.a sto se otvaranja tice dosad sam putovao kroz umku duboko i baric nekako ali od sutra nikako (nece moci da se prodje) citam komentare i nemogu da verujem kaki smo to narod sveje dobro sto se napravi i sto ce da sluzi narodu i ovaj auto put Milos Veliki je veoma velika stvar i nije uopste bitno koje zapoceo i koja partija ce da zavrsi,znatelivi koliko je zivota uzela ibarska magistrala mnogo zato je dobar ovaj auto put samo kad se zavrsi jos nije gotov,svud u svetu ljudi zapocinju sa jednog kraja kod nas pocinju sa sredine.

srbin

naj zasluzni za ovaj auto put je Velimir velja ilic.a sto se otvaranja tice dosad sam putovao kroz umku duboko i baric nekako ali od sutra nikako (nece moci da se prodje)

special-image

PRODAVNICA

MONDO REPORTAŽE

MONDO & EU

Inicijalizacija u toku...
loader