Bacanje starih šporeta u šipražje pored reka, bacanje kesa i smeća gde stignemo, grejanje u privatnim, porodičnim kotlarnicama na gume, upotrebljena ulja, dakle KANCEROGENIM materijama, toplane koje ne koriste filtere za prečišćavanje vazduha koje smo MI PLATILI iz budžeta... sve to radimo mi sami sebi!

Normalno je onda da vazduh u Beogradu, Nišu, Valjevu, Užicu, Kosjeriću... i u drugim gradovima danima već bude zagađen, jer su se Srbi tek sad setili da postoji nešto što se zove životna sredina, nešto što se zove ekologija, priroda... jer sada nisu imali vremena time da se bave.

E, pa dragi Srbi i drugi građani Srbije, dok ne prestanemo da pljujemo na ulici, dok ne prestanemo da bacamo đubre gde stignemo, dok ne prestanemo da se grejemo na gume i druga sra**, dotle će nam i biti ovakav vazduh i ovakva priroda. I, naravno, dok DRŽAVA, koja funkcioniše tako što mi dajemo novac u budžet, ne počne da rešava probleme i konačno POČNE DA KAŽNJAVA sve kompanije, sva preduzeća koja truju vazduh, truju reke, zagađuju prirodu!

Dok ta ista država, odnosno Vlada Srbije rešava probleme ne ad hoc, već sistematski, planski, da taj isti NAŠ novac raspodeli tako da se za ekologiju daje mnogo više novca, a za neke druge, potpuno nebitne stvari, ne daje uopšte!

Ne može, kažete? E, pa može.

Peking, Roterdam i još neki gradovi KUPILI su tornjeve za čišćenje vazduha, odnosno sisteme koji usisavaju štetne materije u vazduhu, što ih je koštalo tek 2,5 miliona evra, a vazduh im je čistiji za 40%. Kada pogledate koji su sve besmisleni projekti u gradu planirani, onda je jasno da novca ima!

Nije dobro, da ne kažemo da je tragično, a to je podatak nevladine organizacije "Stanište", da se novac od ekološke takse upotrebljava za "punjenje rupa u budžetu"?!

Da li ćemo disati bolji vazduh? Evo šta je odlučeno posle sastanka u Vladi


UŽICE DANAS



PREPORUKA INSTITUTA "BATUT"

"Ograničite boravak na otvorenom, pogotovo ujutru i uveče".

Na meti je ministar za zaštitu životne sredine, odnosno to Ministarstvo. Pitanje je zašto? jer to Ministarstvo em nema dovoljnu nadležnost, em nema dovoljno novca iz budžeta, em nema dovoljan broj inspektora, što jasno pokazuje kakva je svest o značaju ekologije. A dodatno - ta ista ekologija biće izuzetno važan deo pregovaračkog proseca u pristupanju EU. I najskuplji!

Gostujući u Beogradskoj hronici, a neposredno posle "hitnog sastanka u Vladi Srbije" (šta ste čekali do sada?), ministar za zaštitu životne sredine Goran Trivan je istakao da ekologija još nije dobila status koji treba da ima.

"Ova situacija sa vazduhom je ista kao i prethodnih godina. Ja kažem i tvrdim, na osnovu analiza naših mnernih stanica i metodologije, da Beograd nije najzagađeniji grad na svetu. Jeste zagađen, kao i mnogi gradovi, ali nije nazagađeniji. Ali, to i nije toliko bitno, mi moramo da rešavamo probleme", rekao je Trivan.

Ono što je ministar saopštio a što je rečeno i na sastanku u vladi, jeste podatak iz zdravstvenih ustanova, da u poslednjih godinu dana NIJE povećan broj akutnih bolesti izazvanih zagađenjem vazduha.

Ali, mi ovih dana "sečemo vazduh noževima", teško dišemo... Odgovornost je na svima - od državnih organa, preko lokalnih samouprava, do kompanija, preduzeća koje ne haju za zdravlje ljudi. I za to prolaze nekažnjeno.

Ministar je objasnio da sve lokalne samouprave MORAJU da imaju planove o kvalitetu vazduha i strategiju kako da te polanove sprovode. Tragično je, međutim, a upravo je ministar to otkrio, da mnoge opštine nemaju te planove i beže od odgovornosti!

Trivan o zagađenosti: Uradili smo sve, red je na lokalne samouprave (VIDEO)

Za protekle četiri godine u Beogradu su ugašene 22 individualne kotlarnice, uvezeno je 90 autobusa sa motorom evro 5, nekoliko električnih autobusa... I ministar se saglasio da je to nedovoljno, ali da jeste dobro bar za početak.

Ponovio je davno izrečeni stav da automobili sa starijim motorima (evro 3 i 4) ne treba više da se uvoze, odnosno da se insistira na vožnji automobila sa evro 5 i evro 6 motorima. Što opet dovodi do ekonomskog statusa ljudi u ovoj zemlji...

Prema njegovoj proceni, zasnovanoj na analizi mernih stanica, tokom letnjih meseci, dakle kada nema grejanja, saobraćaj čini čak 70% zagađenja vazduha, a tokom zimskih meseci, kada je u jeku grejanje, onda je odnos 50% - 50% (toplane, kotlarnice i saobraćaj).

"Sve je vrlo jednostavno. Hoćemo li da imamo čist vazduh ili da vozimo automobile sa evro 3 motorima? Hoćemo li da ložimo u individualnim kotlarnicama na kancerogene materije, kakva su ulja i gume ili na nešto drugo što nije?", rekao je ministar Trivan.