DA LI GRAĐANI TREBA DA USTUPE BROJILA EPS-U? Oni nude pokrivanje troškova, iz Udruženja potrošača tvrde da koristi nema | Mondo Portal

  • Izdanje: Potvrdi
Emisije
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

DILEME POTROŠAČA

DA LI GRAĐANI TREBA DA USTUPE BROJILA EPS-U? Oni nude pokrivanje troškova, iz Udruženja potrošača tvrde da koristi nema

Autor Aleksandra Vasić
Autor Aleksandra Vasić

Od prošle nedelje EPS Distribucija šalje potrošačima ugovoru i preuzimanju brojila i priključne opreme, preuzeto je 600.000 mernih mesta i ugovori su poslati na 650.000 adresa, dok su se u javnosti pojavile polemike oko ovog slučaja

Izvor: MONDO/Stefan Stojanović

Iz EPS Distribucije kažu za MONDO da brojila preuzimaju po Zakonu o energetici, iako ne primoravaju potrošače da ugovor o preuzimanju potpišu. Nadležni kažu da preuzimanje uređaja za sve građane donosi korist, jer potrošač neće sam plaćati troškove održavanja.

S druge strane, Udruženja potrošača smatraju da za građane nije korisno da potpisuju pristanak za preuzimanje brojila i kažu da u ovim ugovorima nije precizno navedeno šta je korist, a šta šteta ukoliko potrošač svoja brojila ustupi EPS Distribuciji, bez finansijske nadoknade.

Možda će vas zanimati

Kako za MONDO kažu iz EPS Distribucije, brojilo odnosno merni uređaj, merno razvodni orman, priključni vod, instalacije i oprema u merno razvodnom ormanu su deo distributivne elektroenergetske mreže. U skladu za Zakonom o energetici, EPS je dužan da od svih korisnika preuzme ove stavke, jer one čine deo mreže.

"Cilј je objedinjavanje elektrodistributivne mreže u nadležnosti operatora distributivnog sistema. To će doneti rasterećenje korisnika sistema od budućih troškova održavanja. EPS Distribucija ovim preuzima i obavezu održavanja preuzete opreme i snosiće troškove budućeg održavanja“, kažu iz ove institucije.

Kako kažu, svako ko ne potpiše ugovor o preuzimanju, ostaje odgovoran za funkcionalnu ispravnost i održavanje.

"To u praksi znači da će potrošač snositi sve buduće troškove održavanja kao i troškove zamene dotrajale opreme koja ne ispunjava tehničke propise. Postojeći merni uređaji su i do sada bili, a i u buduće će biti, sukcesivno, zamenjivani savremenijim uređajima, u skladu sa važećim tehničkim propisima“, kažu iz EPS Distribucije.

Dejan Gavrilović iz Udruženja potrošača Efektiva kaže da da EPS ne mora da bude vlasnik brojila da bi se starao o njemu, jer je prema zakonu takođe dužan da vrši njihovo baždarenje.

"Važeći pravilnik propisuje da električno brojilo mora da se baždari svakih 12 godina, a evidenciju o baždarenju, po istom zakonu, mora da vodi energetski subjekat. Osim toga, za troškove održavanja inače se izdvaja  zanemarljivo malo novca, tako da nam nikakvu uslugu ne čine kada kažu da će to preuzeti na sebe. Svako treba da se zapita koliko je novca do sada izdvajao za ovo održavanje, to je jednom u deceniji, zanemarljivo malo", kažu iz Udruženja potrošača "Efektiva.

Kako kažu iz EPS Distribucije, zakonom nije predviđeno da korisnici koji potpišu ugovor dobiju naknadu za preuzimanje mernih uređaja, jer ODS preuzima samo opremu koja je deo distributivnog sistema i neophodna za dobijanje odobrenja za priključak.

Ipak, prema rečima Dejana Gavrilovića iz Udruženja, postavlja se pitanje zašto bi neko ko je nešto platio, sada to dao besplatno nekome drugom.

"Građani su sami kupovali i platili priključak, neki čak i bandere, o svom trošku. Smatram da će zbog toga biti pokrenuti sudski sporovi, da bi se dokazalo da treba da se obeštete ljude koji su sami finansirali priključke. Svojevremeno je za uvođenje struje u kuću moralo da se plati 1.500 nemačkih maraka za tehničku dokumentaciju, razvodni orman, određeni presek kabla, određenu amperažu osigurača i strujno brojilo. Sada se sve to predaje nekome drugom u ruke bez ikakve nadoknade“, smatra Dejan Gavrilović. 

Iako su iz ovog Udruženja rekli da postoji rizik da se troškovi za građane koji potpišu ugovor o preuzimanju brojila povećaju u sučaju da se promeni snabdevač električnom energijom, EPS Distribucija je ovo demantovala.

"Svi snabdevači električnom energijom u Srbiji moraju da koristite distributivnu mrežu operatora distributivnog sistema „EPS Distribucije“. Deo distributivne mreže je i merni uređaj, tako da promena snabdevača ne dovodi do bilo kakvih novih troškova vezanih za merni uređaj“,rekli su iz ove ustanove.

Budite bolje informisani od drugih, PREUZMITE MONDO MOBILNU APLIKACIJU.

Pročitajte još

Inicijalizacija u toku...

Komentari 6

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

r

Važeći pravilnik propisuje da električno brojilo mora da se baždari svakih 12 godina, a evidenciju o baždarenju, po istom zakonu, mora da vodi energetski subjekat. /// za skoro 40 godina koliko ima sat , niko nije dosao da ga proverava ili nosi na bazdarenje.

Goran

Interesantno.

PRIČE IZ SRPSKIH ZATVORA

MONDO & EU