Vlada nestašica čipova i poluprovodnika koji se prave u Kini, što bi moglo znatno da utiče i na poskupljenje automobila u našoj zemlji.
Trgovci upozoravaju da bi u Srbiji mogli da poskupe polovna vozila jer kupci u Evropi čekaju i do šest meseci na nove automobile zbog nestašice pojedinih delova.
Mnogi su se oslonili na kineske proizvođače čipova, što je dovelo do gubitaka, jer ima kupaca, ali robe ne.Pojavio se još jedan apsurd da polovna vozila korišćena godinu dana u Nemačkoj budu skuplja od cene za koju su kupljena. Automobila polovnjaka nema ni za izvoz, a lista čekanja za nova vozila je duga čak do proleća.
"Prošle godine pad prodaje novih vozila je bio 26 odsto što i nije tako loše u odnosu na zemlje u okuženju", kaže Aleksandra Graovac iz Udruženja uvoznika. Na sajmu automobila u Minhenu skoro i da nema vozila na dizel i benzin. Svi koji izlažu prebacili su se na elektriku koja će do 2030. godine u Evropi biti obavezna u velikim gradovima.
Problem je što nema čipova ni za ova vozila, te se i ona čekaju, ali su zato subencije država skoro za polovinu vozila.
"Mi smo u završnici priprema prodaje električnih vozila i to će krenuti tokom ovog meseca. Krećemo sa modelima eqa i eqc a od naredne godine sve premijere koje će biti predstvljavljene biće promovisane na našem tržištu", navode iz "Mercedesa".
Kako tvrde dileri, kod nas će sve ovo dovesti do dve stvari. Nestaće dobrih i kvalitetnih polovnih vozila iz uvoza, a cene polovnjaka će se povećati za 20 - 30 odsto. Već sada, na carini beleže pad carinjenja od 30 odsto.
(MONDO/RTS)