Koji su potencijali Retail Media Networks (Maloprodajne medijske mreže) u našem regionu, koliko može da donese ključnim igračima u biznisu, marketingu i izdavaštvu i kako ih kroz onlajn oglašavanje najbolje i najperpsektivnije razvijati, bila je tema trećeg panela pod nazivom "Treći talas digitalnog oglašavanja" na konferenciji Digital Day.
Koji su potencijali Retail Media Networks (Maloprodajne medijske mreže) u našem regionu, koliko može da donese ključnim igračima u biznisu, marketingu i izdavaštvu i kako ih kroz onlajn oglašavanje najbolje i najperpsektivnije razvijati, bila je tema trećeg panela pod nazivom "Treći talas digitalnog oglašavanja" na konferenciji Digital Day.
“Retail media network s pravom nosi taj naziv trećeg talasa advertajzinga, nakon search-a i social-a vidimo vrtoglav rast iz godine u godinu. Amazon je taj koji je postavio standarde i pokrenuo tržište u tom smeru, ali mislim da je polako i naše tržište sazrelo da o tome razgovaramo i da pokrećemo te inicijative” - kazao je Petar Jevremović, i dodao da ćemo saradnjom medija i ritejlera dobiti ceo novi set podataka koji bi oglašavanje izdigli na sasvim novi nivo.
Istraživanja pokazuju da trenutno u EMEA regionu postoji više od 130 ritejlera koji nude mogućnost zakupa oglašavanja kroz Retail Media, a očekivanja su da će u Evropi do 2028. godine prihodi od Retail Media oglašavanja premašiti zajedničke prihode od oglašavanja kroz linearnu i kablovsku televiziju.
“Kombinacijom podataka koje imaju ritejleri u kombinaciji sa onim koji imaju mediji jesu podaci koji iz ugla targetinga i digitalnog advertajzinga definitivno mogu da pariraju velikim kompanijama kao što su Gugl ili Meta” - zaključuje Jevremović.
Bojan Radlović, Chief Digital Officer u Fortenova grupi istakao je koliki je značaj data centra koji ova kompanija koristi, i iz koga crpe informacije o loyality korisnicima na osnovu kojih planiraju razvoj.
“Tu mi zapravo znamo kako napraviti asortiman za neku radnju, koji je profil kupaca u kom delu grada, i naslonjeni na te podatke pravimo nove stvari. Dakle, jedna od najvećih novih stvari je personalizacija. Personalizacija u principu ide tačno u smeru u kojem će se s jedne strane poklopiti ono što mi radimo za našeg kupca ili našeg člana loyality programa, a s druge strane radimo za naše dobavljače” - kaže on.
“Znači, ja kao kupac ne želim više čitati kroz katalog, ne želim više da me bombarduješ sa svim stvarima, želim da znaš što ja želim i da mi anticipiraš to i daš mi to što ja želim, da mi je jednostavno, da mi je lagano, da imam fokus na tome.. I dobavljač želi da zna ko je ta osoba i da budu na istoj sponi. Tako da u principu i retail medija i naši alati koji mi prodajemo, koji rade “shopper insight" za dobavljače, nedobavljače, radiće u tom smeru - kaže on i dodaje da oni zapravo spajaju “ono što kupac želi” sa onim razumevanjem šta želi dobavljač, i da se to spaja u data centru” kazao je Radlović na Digital Day konferenciji.
Marko Carević, CEO Ananas e-commerca na Digital Day-u ispričao je iskustva ove rastuće e-trgovine, objasnivši da je pristup kompanije često bio da sa trgovcima rade 1 na 1, kako bi ih edukovali o mogućnostima retail medije i koliko može da pospeši prodaju i otvori novi kanal za marketing novac.
"Mi smo od samog starta definisali advertajzing technology, odnosno retail media kao jedan od naših pet core biznisa tako da definitivno to je prosto prirodno i zbog količine podataka i zbog količine podataka koji se ostvaruju na našoj platformi i zbog broja trgovaca koji su prisutni. Preko Ananasa se prodaje sve, mi imamo preko pola miliona proizvoda i jednostavno taj obim i ta različitost svega što nudimo nam omogućava da uspemo da mnogo obogatimo profil klijenta i da znamo na vreme da prepoznamo potrebu i da ponudimo pravu stvar i za klijenta koji je onda srećan a takođe i za trgovca koji dobija više prodaje po nižoj ceni" - kazao je on.
Govoreći o uspehu Ananasa, on se osvrnuo na dva aspekta. Jedan je, kaže, što je ovo bio najkompleksniji i najhrabriji pokušaj, u odnosu na ostale e-commerce. Naravno, istakao je i to da iza njega stoji velika korporacija poput Delte, kao i da je od početka zamišljeno da Ananas bude ekosistem, a ne deo ekosistema.
“Naš ekosistem je market place u sredini, retail oko njega, i fullfilment usluge oko njih. Imamo svoj magacin, svoju kurirsku službu, ceo softver je u našem vlasništvu, finansijke tehnologije, advertajzing tehnologije. Drugi aspekt uspeha je naš moto “teško, a jako!”, mi se ne pravimo da sve znamo i od starta smo učili i sve brže učimo” - zaključio je on na panelu.
Mihailo Ponjavić istakao je da mu je drago što se održava ovaj panel jer je to pokazatelj da ovo tržište konačno realizuje jak, prilično veliki i dolazeći trend, kao i da je većina retailera smatrala da je trade marketing dovoljan.
"Trade marketing je priča za sebe, ovde govorimo o povećanju konverzija kroz online asete" - objasnio je on.
"Prilike su ogromne zato što nismo ni počeli, nalazimo se na početku ove avanture. U istom trenutku dolazi do izazova, gašenja kolačića treće strane samim tim možemo da iskoristimo ovaj momentum i kao tržište da se malo ekonomski u smislu investicija u digitalni marketing izdignemo, a s druge strane i ritejleri da krenu da monetizuju svoje podatke o potrošačima koji mislim da su zlata vredni" - zaključio je Ponjavić.
Bolan poraz Crvene zvezde u Milanu: Radonjićeva bomba nedovoljna, prolaz u Ligi šampiona nemoguća misija!
Partizan prosuo sve i izgubio u Subotici: Bledi crno-beli nisu mogli protiv Spartaka!
"Ovo je sramota za Ligu šampiona, nas ovde ne žele": Vladan Milojević prekinuo ćutanje u Milanu i žestoko udario
Hrvatski komentator u šoku šta su uradili Zvezdi u Milanu: Vikao kad je video sudijsku nepravdu i gol! (Video)
"Ma ovde nema govora, skočio sam sa stolice kad sam video": Srpski sudija zgranut gledao kako kradu Zvezdu