Slušaj vest

Honda je dugo važila za marku koja više voli pouzdanost nego eksperimentisanje, ali s novom generacijom CR-V-a, posebno u plag-in, hibridnoj verziji Advance Tech, jasno je da su odlučili da pokažu koliko daleko mogu da odu kad spoje tradiciju i tehnologiju.

Od kompanije Honda dobili smo da testiramo Hondu CR-V 2.0 Advance Tech PHEV, i poveli smo je na Avalu da vidimo kako se ponaša u stvarnim drumskim uslovima. Pri prvom pokretanju, oseti se ono što ovu generaciju čini drugačijom - tišina i glatkoća kretanja.

honda_crv_hibrid_test_stefan_stojanović_ (3).jpg
Foto: MONDO/Stefan Stojanović

Plag-in hibridni sistem i EV režim

Plag-in hibridni sistem, sa 2.0-litarskim benzinskim motorom i elektromotorom ukupne snage 240 KS i obrtnog momenta 366 Nm, pruža osećaj laganog lebdenja po asfaltu, gotovo kao da automobil pliva.

Na prvi pogled, ovo nije onaj tip hibrida koji se pretvara da je futuristički. Spolja sve deluje poznato: velika maska, ozbiljan stav i čista linija karoserije bez suvišnih efekata. Ali čim sedneš i pritisneš start, jasno je da si u potpuno drugačijem CR-V-u.

honda_crv_hibrid_test_stefan_stojanović_ (4).jpg
Foto: MONDO/Stefan Stojanović

U čistom EV režimu, može da pređe i do 79 kilometara bez kapi benzina - i to ne samo u "laboratorijskim" uslovima. U gradskoj vožnji, baterija od 17,2 kWh pokazuje pun smisao plag-in koncepta: svaki odlazak na posao, prodavnicu ili kraću relaciju možete završiti potpuno bez emisije.

HONDA CRV Foto: MONDO/Stefan Stojanović

Punjenje traje oko 2,5 sata, a kad baterija padne na nulu, sistem se elegantno pretvara u klasičan hibrid koji troši oko 6,2 l/100 km. Zanimljivo je da se ni tada ne gubi osećaj lakoće u vožnji - motor se uključuje tiho i bez trzaja. 

Komfor i tehnologija

Unutra - tišina, komfor i ozbiljan prostor. Instrument tabla možda deluje nešto "siromašnije" u poređenju sa nekim premium SUV-ovima, ali je funkcionalnost na vrhunskom nivou. Ergonomija je besprekorna, a materijali - posebno u Advance Tech paketu - deluju skupo.

Puno mekih površina, aluminijumski detalji, a središnji ekran je brz i pregledan. Zadnji deo automobila je prostran do te mere da čak i visoki putnici mogu da prekrste noge. Baterija je smeštena ispod poda, pa nema "ukradenog prostora" kao kod nekih drugih PHEV modela.

honda_crv_hibrid_test_stefan_stojanović_ (10).jpg
Foto: MONDO/Stefan Stojanović

Vožnja Avalom pokazala je koliko CR-V PHEV deluje uravnoteženo. Nije sportski, ali zato je neverovatno predvidljiv, udoban i stabilan. Volan je precizan, a adaptivni amortizeri rade sjajan posao - posebno na lošijim deonicama.

Pogon je isključivo prednji, što će nekima zasmetati, pogotovo onima koji CR-V povezuju s 4x4 konfiguracijom. Ipak, u svakodnevnoj vožnji razlika se praktično ne oseća. Čak i kad se malo agresivnije uđe u krivinu, automobil se ponaša sigurno i bez preteranog naginjanja. 

Ubrzanje do 100 km/h traje oko 9,2 sekunde, što za SUV težak gotovo 1.900 kg deluje vrlo pristojno. Ono što se zaista ističe jeste način na koji snaga stiže - linearno, glatko, bez ikakvog "šoka" kad se motor uključi.

honda_crv_hibrid_test_stefan_stojanović_ (2).jpg
Foto: MONDO/Stefan Stojanović

Napredna tehnologija i sigurnost Advance Tech paket donosi sve što se može poželeti: head-up display, multiview kameru, adaptivne amortizere, grejana sedišta i volan, bežično punjenje telefona, pa čak i ventilaciju sedišta u nekim verzijama. 

Honda Sensing sistem asistencije brine se o svemu što vozač može da propusti - adaptivni tempomat, aktivno kočenje, upozorenje na mrtvi ugao, automatsko kočenje unazad i još čitav niz elektronskih anđela čuvara.

honda_crv_hibrid_test_stefan_stojanović_ (14).jpg
Foto: MONDO/Stefan Stojanović

Honda nije zaboravila ni sigurnost i asistenciju u vožnji. Automobil te opominje kada ne držiš ruke na volanu, a asistencija za održavanje trake nežno vraća auto nazad u pravilan položaj.

Zaključak - racionalna emocija Honda CR-V 2.0 Advance Tech PHEV je SUV koji ne pokušava da bude "premium", ali po mnogo čemu već jeste. Tiha, udobna i izuzetno štedljiva, idealna je za one koji žele prelaz između klasične i potpuno električne mobilnosti, bez kompromisa u praktičnosti. Kao celina - ovo je automobil koji svakodnevicu čini izuzetno laganom, tihom i, što je najvažnije, pametno ekonomičnom. 

honda_crv_hibrid_test_stefan_stojanović_ (8).jpg
Foto: MONDO/Stefan Stojanović

U eri u kojoj mnogi hibridi deluju kao prelazna faza, Honda CR-V PHEV deluje kao cilj sam po sebi. Na Avali smo osetili sve njene vrline - tiho klizi, udobno se vozi, ali kada treba, leti po putu. Kažu da su hibridi dosadni. Ovaj nije. Na papiru - hibrid. Na putu - prava zver.

BONUS VIDEO:

00:09
Galerija automobila Srbije 2025 Izvor: Promo