Zamisli, budiš se kao i svaki drugi dan - običan, za par sati treba da se pojaviš na poslu, ali pre toga hoćeš da pogledaš koji ti je danas račun stigao u poštansko sanduče. Silaziš niz stepenice, pospan i rasčupan, u papučama, otvaraš sanduče i brojiš u sebi: "računi, računi, računi..." Vrtiš ih po rukama, a u glavi već sklapaš računicu koliko treba da uplatiš ovog puta. I onda... ispod gomile papira ugledaš ključeve BMW-a.
I to BMW-a 740d xDrive! E tu sreću smo imali mi, da nam partneri iz kompanije BMW pruže mogućnost da makar na jedan dan saznamo šta u suštini znači BMW.
Novi BMW 740d xDrive nije samo automobil - to je čista kombinacija snage, stila i tehnologije. Pod haubom je redni šestocilindrični motor od 3,0 litra, sa turbo punjačem, koji razvija 299 konjskih snaga (220kW) i 650 Nm obrtnog momenta.
XDrive ima pogon na sva četiri točka koji obezbeđuje maksimalnu stabilnost i sigurnost, bez obzira na uslove na putu, a ubrzanje? Od 0 do 100 km/h za 5,8 sekundi - i to bez preterane agresije, samo čist užitak. Ne može da se ne primeti da je vazdušno ogibljenje na vrlo visokom nivou što dodatno pojačava utisak luksuznosti i udobnosti ovog modela.
Zvučna izolacija je odlična, kočnice su za svaku pohvalu, ali veće oduševljenje je na nas ostavila i informacija da je potrošnja verzije 740d xDrive bila stalno ispod 10 litara goriva na stotinu kilometara (prema arhivi iz putnog kompjutera), iako je ogroman deo probne vožnje proveden u gradu.
Unutrašnjost automobila kao ulazak u drugu dimenziju
Unutrašnjost je tek priča za sebe. Materijali vrhunskog kvaliteta, digitalna tabla koja ti do detalja govori sve što treba i više od toga - možda čak očitava i krvnu grupu, žargonski rečeno, ali to ipak nismo proveravali, ako nas razumete.
Ambijentalno osvetljenje i savršeno integrisani multimedijalni sistem stvaraju utisak da je kabina dizajnirana kao luksuzna loundž zona. Svi detalji, od ergonomije, do privlačenje vrata pri zatvaranju, odišu ekskluzivnošću. Baš tako smo i zamišljali ovaj automobil.
A pozadi? E, tu počinje prava zabava. Oni srećnici koji se voze na zadnjoj klupi imaju pristup bioskop ekranu (BMW Theatre Screen) koji se spušta jednim dodirom dugmeta, dok se istovremeno povlače zastori na prozorima i otvara panoramski stakleni krov Sky Lounge, kroz koji se pruža pogled na mesec i zvezde. Nema potrebe za odlaskom u bioskop - bioskop imate u kolima, samo odaberite dobro društvo za taj trenutak.
Ova sinergija luksuza, relaks detalja i tehnologije pokazuje da BMW 740d xDrive nije samo prevozno sredstvo, već prostor za uživanje, tako da će vam i duge vožnje biti više nirvana, nego obaveza koja umara. BMW 740d xDrive je tako u mogućnosti i time se jasno i hvali.
U vožnji, BMW 740d xDrive ostavlja utisak potpune kontrole. Ovde nema mesta za kompromis - automobil reaguje startno, precizno i mirno, čak i pri visokim brzinama. U gradu je tih i uglađen, pravi gospodski, a na otvorenom putu pokazuje zube, ali sa stilom i šarmom kakav samo BMW poseduje već decenijama.
Tehnologija, pre svega
BMW, "dobro znani šarmer", uz pregršt korisnih digitalnih mogućnosti ovim modelom podiže lestvicu BMW-ove tehnološke superiornosti na viši nivo.
BMW je ovde postigao balans između tehnološkog savršenstva i emocionalnog doživljaja vožnje. Nije reč samo o brojkama i konjskim snagama, već o iskustvu - onom trenutku kada shvatite da automobil ne sluša vas, već vas razume.
U potpunosti je prilagođen osećaju zadovoljstva onoga ko ga vozi, a osim emotivne povezanosti, pružio nam je i sjajan ugođaj modernih digitalnih opcija koje vode u drugu dimenziju vožnje.
GKL linija BMW-a
Zato ne čudi što je BMW 740d xDrive postao deo luksuzne GKL linije BMW-a, uz 7, X7 i XM (njega smo već isprobali), a za one koji bi želeli da postanu vlasnici nekog od najluksuznijih modela trenutno je aktivna posebna ponuda za kupovinu sa 3,5 odsto kamate.
Osećaj autoriteta koji ovaj automobil nosi - nije arogantan, nije ni nametljiv. Jednostavno zna koliko vredi. Kao glavni lik u filmu - tišina pre nego što izgovori rečenicu koja menja tok radnje.
Nakon vožnje, ostalo nam je samo jedno pitanje: da li ste vi spremni za automobil koji od vas očekuje isto onoliko koliko vi očekujete od njega?
BONUS VIDEO: