Uoči svetske premijere projekta "Beograd na vodi" na Sajmu nekretnina u Kanu, predsednik Privremenog organa Beograda Siniša Mali poručio je da taj projekat predstavlja veliku razvojnu šansu za Srbiju

Ovaj projekat će pokrenuti građevinsku industriju i celu privredu i promovisati Beograd kao centar tog dela Evrope, rekao je Mali

On je za Tanjugu naveo da će projekat biti predstavljen u udarnom terminu na najvećem svetskom sajmu nekretnina, kojem će, kako je rekao, prisustvovati "svi koji nešto znače u tom svetu", nakon čega očekuje veću promociju i zainteresovanost potencijalnih kupaca i investitora.

"Definisali smo master plan u Dubaiju, počelo je razmeštanje šina i renoviranje zgrade Stare zadruge u Karađorđevoj ulici, time pokazujemo da smo ušli u pripremne radnje i da je projekat realno krenuo", rekao je Mali.

Prema njegovim rečima, cilj je da projekat "Beograd na vodi" bude gotov u sledećih osam godina, a da se za četiri do pet godina završi železnička stanica Prokop, nova autobuska stanica na Novom Beogradu i obilaznica.

Radi se o klasičnom projektnom investiranju u kojem će jedna strana, investitor iz UAE, uložiti novac, a druga strana zemlju i potrebnu infrastrukturu, dok će profit biti podeljen u odgovarajućoj srazmeri, kaže Mali.

"Još nije definisano na koji način će se profit deliti, ali će verovatno, kako sada stvari stoje, Srbiji ići oko 35 odsto, a stranom partneru 65 odsto", rekao je on.

Celokupan trošak izgradnje i sređivanja infrastrukture u Savskom amfiteatru snosi investitor, dok će vlada i grad raditi na raščišćavanju terena i dobijanju potrebnih dozvola i saglasnosti.

Mali navodi da je za završetak železničke stanice Prokop potrebno oko 20 miliona evra, da se još ne zna koliko će koštati autobuska stanica jer je u toku konkurs za idejno rešenje, ali da se radi o desetinama miliona evra, dok će završetak obilaznice koštati oko 240 miliona evra.

Prema njegovim rečima, najveći deo troškova raščišćavanja terena u Savskom amfiteatru biće troškovi eksproprijacije, koja će početi nakon formiranja preduzeća "Beograd na vodi" i proglašenja projekta projektom od nacionalnog značaja, nakon čega će Poreska uprava utvrditi kolike su nadoknade.

Mali dodaje da u tom delu grada legalno ili nelegalno živi oko 250 porodica koje će biti raseljene i da očekuje da će ubrzo nakon formiranja preduzeća početi razgovori sa njima.

Mali je podsetio da je počelo izmeštanje šina za koje je u budžetu Srbije obezbeđeno oko 2,5 miliona evra, kao i restauracija zgrade Stare zadruge u Karađorđevoj ulici, koja će biti novi centar aktivnosti u vezi sa "Beogradom na vodi".

Novac za renoviranje doniraće strani investitor, a zgrada bi trebalo da bude završena u roku od tri meseca.

Mali je naglasio da "Beograd na vodi" ne treba posmatrati kao izdvojen projekat, već veliku razvojnu šansu za Srbiju koja će pokrenuti građevinsku industriju, a potom i celu privredu, ali i šansu da se Srbija promoviše na drugačiji način i da Beograd postane regionalni centar u koji će dolaziti oni koji se bave razvojem nekretnina.

On je ponovio da je metro Beogradu neophodan, ali da grad još nije spreman za njegovu izgradnju i da u postojećem idejnom rešenju ima "veliki broj nelogičnosti".