Direktor Slobodan Maksimović navodi da je njihov dug dostigao dva miliona dinara i da je plenidba jedino rešenje, jer dužnici ne žele da plate račune iako im je Toplana nudila dogovor, piše "Blic".

Više od 90 odsto građana redovno izmiruje obaveze, dok su ostali napravili dugovanje od 1,4 milijardi dinara, što može ozbiljno ugroziti rad Toplane, koja dobavljačima energenata duguje više od milijardu dinara.

Najmanje 95 odsto potrošača ostvaruje popust zbog redovnog plaćanja. U crvenoj zoni pred utuženje su dužnici koji nisu platili šest računa i oni mogu da sklope ugovor o reprogramu na najviše 24 rate.

"Postoje korisnici čija su dugovanja toliko velika da je moguća zaplena njihove nepokretne imovine radi namirivanja ovih troškova. Podneli smo tri takva zahteva a već pripremamo dokumentaciju i za ostale", rekao je direktor Maksimović.

Dug Toplane prema Jugorosgasu je i više od 500 miliona dinara, a otplata starog duga dovedena je u pitanje zbog građana koji ne izmiruju svoje obaveze.

Maksimović dodaje da bi bili u velikom problemu ukoliko bi „Jugorosgas“ aktivirao menicu, što bi automatski značilo onemogućavanje rada na nekoliko meseci.

Kako navode u ovom preduzeću, ukupni dugovi građana za stambeni prostor su 900 miliona dinara, a firmi skoro 400 miliona dinara.

"Sa pravnim licima postoji problem, to su oni u restrukturiranju i u procesu privatizacije gde zakon decidirano onemogućava poverioca da naplati potraživanja. Postoje određeni redovi prioriteta i, nažalost, moram da istaknem da su ta potraživanja veoma teško naplativa", kaže direktor Toplane.

U Nišu daljinsko grejanje koristi 30.700 potrošača, od kojih su 2.400 pravna lica.

Toplana je u poslednje tri godine platila 270 miliona dinara za otplatu kamate zbog kašnjenja plaćanja gasa, kao i 30 miliona godišnje za kamatu na bankarske kredite, što je ukupno 350 miliona dinara.

Iz tog javno-komunalnog preduzeća upućen je javni apel redovnim platišama da utiču na komšije, rođake i prijatelje da redovno izmiruju obaveze.