Električni trotineti postali su veoma popularni u poslednjih godinu dana, međutim zakon o njihovoj upotrebi nije sasvim definisan.
Bilo da se kreću trotoarom ili kolovozom, predstavljaju opasnost. S jedne strane za pešake sa druge strane za izazivanje saobraćajnih nezgode.
Takođe, zaštitna oprema nije definisana a ovih dvotočkaša je na ulicama i trotoarima u Beogradu i Srbiji iz dana u dan sve više. Još opasnije je to što su jako brdo počeli da se proizvode i jači modeli koji razvijaju veće brzine, teži su i samim predstavljaju veću opasnost.
Ovo je tema o kojoj je govorio zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić koji je zahtevao od države da donese odluku da li će njihovo korišćenje u našoj zemlji biti dozvoljeno i pod kojim uslovima.
"Ukoliko budu dozvoljeni, treba da se zna ko ih može voziti, gde, kojom brzinom, kakvu opremu vozači moraju da imaju i koje starosti moraju da budu. Ne želimo da imamo situaciju da deca od 10 godina koriste električne trotinete ili da biciklisti moraju da imaju kacige, a oni koji voze trotinet ne moraju. Imali smo slučaj da vozač električnog trotineta vozi na auto-putu, što može da bude opasno po život. Кada su u pitanju bicikli, kao Grad Beograd tražili smo izmenu zakona i da se zvanično uvede pojam biciklističko-pešačke ulice. To su ulice gde je brzina vožnje automobila ograničena na 10 kilometara na sat, a prednost imaju pešaci i bicikli. Takođe smo tražili da se dozvoli korišćenje žute trake za bicikliste tamo gde Grad sa Saobraćajnom policijom i Saobraćajnim fakultetom proceni da je to bezbedno" rekao je Vesić.
On je naglasio da, zbog virusa korona, kompanije koje se bave proizvodnjom bicikala u Srbiji ne mogu da ih dovoljno proizvedu jer je potražnja ogromna.
"Usled velike potražnje, zahtevali smo da se uvedu subvencije za kupovinu domaćih bicikala jer je to i ulaganje u ekološki razvoj. Čekamo da nova vlada stupi na dužnost i tada ćemo razgovarati sa nadležnim ministrima o usvajanju naših predloga, a u međuvremenu gradimo biciklističke staze. Povezali smo Slaviju, Savski trg i Ušće prema Brankovom mostu. U ovom trenutku radimo oko deset kilometara biciklističih staza a u naredne dve godine imaćemo skoro 60 kilometara urađenih biciklističkih staza" zaključio je Vesić.
Da li treba ukinuti električne trotinete u Srbiji?
(Mondo)
Budite bolje informisani od drugih, PREUZMITE MONDO MOBILNU APLIKACIJU.