Ukoliko planirate kupovinu polovnog automobila i kada dođete na lice mesta i upalite automobil, a krene da dimi iz auspuha, to je znak da se zahvalite prodavcu na izdvojenom vremenu i da odete dalje. Nije nužno da je preozbiljan kvar u pitanju koji bi mogao skupo da vas košta, ali je svakako bolje preventivno delovati nego nepotrebno rizikovati, a ko zna šta još može da vas sačeka ako je vlasnik ignorisao tako očigledan problem.
Dim u boji iz auspuha može da vam se desi i na novom automobilu. Važno je odmah reagovati, a ne ignorisati očigledan problem koji po motor vašeg vozila može da ima katastrofalne posledice.
Često se dešava da se na instrument tabli ne aktivira ni jedna lampica niti da vi išta primetite po pitanju rada motora, a iz auspuha dimi više nego inače. Naročito ako je u nekoj od sledećih boja:
- Crni dim
- Beli dim
- Sivkasti dim
- Plavi dim
Iz auspuha inače izlazi dim, ali providan. Takođe, ako vozite dizel automobil, da bi znali okvirno stanje vašeg DPF-a, možete pogledati da li je auspuh prljav, masan, ili je čiste sive boje uz minimalne naslage.
Šta znače crni, beli, plavi i sivi dim iz auspuha?
Ako primetite crni dim, problem je sa gorivom. Sagoreva se previše goriva, elektronska upravljačka jedinica (ECU), koja sama automatski reguliše ubrizgavanje goriva, ima problem u toj situaciji zbog lošeg očitavanja sa drugih senzora (kiseonika, gasa) i dolazi do povećeg ubrizgavanja i lošeg sagorevanja goriva.
Ako auspuh ispušta beli dim, ne mora nužno da znači da je ozbiljan problem u pitanju. Ima više mogućih faktora uzroka, uvek je najbolje da stručno lice pregleda vozilo.
Ako je gust i trajan, može biti problem sa rashladnom tečnošću (antifrizom). Ukoliko je "oblak" dima sve veći, to već može da znači ozbiljniji problem - potencijalno može biti oštećenje cilindra, pucanja u bloku motora...
Plavi dim označava problem sa motornim uljem, odnosno sa sagorevanjem ulja. Uglavnom je reč o karikama ili ventilima, a može da bude i do dotrajalih delova (kod starijih automobila).
Na kraju ostaje sivi dim. Može više stvari da bude, od problem sa turbopunjačem, preko motornog ulja i antifriza, do EGR ventila ili ubrizgavanja goriva.
Teško je odmah odrediti šta je problem. Savet je da, ako vam se dim odjednom pojavi, koji god da je, da što pre posetite svog automehaničara ili ovlašćeni servis za vaš automobil.
Bolje je odmah rešiti problem i platiti koliko treba nego nepotrebno rizikovati "zdravlje" motora. Time ugrožavate i bezbednost u saobraćaju, i svoju i tuđu.
Zabranjeno preuzimanje dela ili čitavog teksta i/ili foto/videa, bez navođenja i linkovanja izvora i autora, a u skladu sa odredbama WMG uslova korišćenja i propisima Zakona o javnom informisanju i medijima.
BONUS VIDEO: