Po novom planu Vlade, udeo u autoputevima dobili bi domaći penzioni fondovi, a građanima bi se pružila mogućnost da kupe akcije. Po toj varijanti, rekao je premijer, državni budžet bi se oslobodio tereta kredita za autoputeve.
Po ranijem modelu koji je izazvao veliki otpor dela javnosti, "monetizacija" javnog duga preduzeća Hrvatske autoceste i Autocesta Rijeka-Zagreb sprovela bi se dodelom koncesije za upravljanje i održavanje 1.024 kilometara autoputeva na 30 do 50 godina, uz jednokratnu koncesijsku naknadu od 2,4 do 3,2 milijarde evra, u zavisnosti od trajanja koncesije.
Vlada je ranije isticala da je "monetizacija" autoputeva ključna za obuzdavanje javnog duga i da je dug četiri milijarde evra, a da u iduće tri godine dolazi naplata dve milijarde evra glavnice.
Ministar pomorstva, saobraćaja i infrastrukture, Siniša Hajdaš Dončić upozoravao je da bi do 2038. godine dug mogao da dostigne osam milijardi evra.
Krajem prošle godine stigle su tri neobavezujuće ponude za koncesiju na autouteve, po nezvaničnim informacijama od investicione banke Goldman Saks - zajedno s hrvatskim penzionim fondovima, austrijskog Štrabaga i australijske grupa Megvajer.
Protivnici "monetizacije" ukazuju da su autoputevi od strateškog interesa za zemlju, smatraju da je davanje u koncesiju "početak druge privatizacione pljačke", i navode da se na drugi način može rešiti problem velikih dugova nastalih zbog uzimanja kredita za izgradnju autoputeva.
Crvena zvezda zvanično produžila ugovor sa Janisom Sferopulosom: Oglasio se klub, javio se Željko Drčelić!
NOVO NA MONDO PORTALU: Probaj MONDO sudoku, svaki dan u 19h nova igra!
"Ja sam Crnogorac, srpski pravoslavac": Mirotića pitali da li je Španac, objasnio im sve do detalja!
Srpski predsednici i političari koji su posetili Hilandar: Koštunici zvonila zvona, od Miloševića bežali monasi
Srbija više nema majstora kakav je bio Zvezdin Cune! Tragedija zauvek zaustavila novog Genija, svaki Božić zato boli