Mihajlović, koja je danas imala sastanak sa direktorima železničkih preduzeća, rekla je novinarima u Vladi Srbije da se, u odnosu na 2012. i 2013, kad se srpskim prugama išlo 20 do 40 kilometara na sat, i ni dinar nije ulagan u obnovu pruga, danas polako menja slika o železnici i da je sledeći cilj da Srbija iskoristi svoj tranzitni položaj za prevoz tereta.

"Od 2014, mi smo zasukali rukave jer je za nas železnica jednako važna kao i auto-putevi koje gradimo. Pored toga što gradimo brzu prugu Beograd-Budimpešta i rekonstruišemo barsku prugu, ulažemo i u regionalne pruge. U 2018, 2019. i 2020. godini ukupno ce biti rekonstruisano oko 800 kilometara regionalnih pruga", rekla je Mihajlović.

Zahvaljujući urađenim rekonstrukcijama, dodala je ona, vozovi danas od Beograda do Valjeva, od Beograda do Vršca ili od Šapca do Zvornika idu u proseku između 80 i 110 kilometara na sat i na pojedinim linijama ima i do 60 odsto više putnika.

"To pokazuje da ljudi žele da se voze vozom, ali vozom koji će biti moderan, sređen i jednako brz kao i autobus", rekla je Mihajlović i dodala da je pođednako bitno i da u prevozu tereta Srbija postane nezaobilazna ruta.

Mihajlović je istakla da je za dobre rezultate i efikasan rad železničkih kompanija posebno važna koordinacija između njih.

V.d. generalni direktor Infrastrukture železnice Srbije Miroljub Jevtić rekao je da su regionalne pruge bile u veoma lošem stanju, jer u njih nije ulagano i po 50 ili 100 godina, i da je plan da se u periodu od 2018. do 2020. rekonstruiše oko 800 kilometara pruga u šta ce biti uloženo oko 330 miliona evra.

Kaže da je prošle revitalizovano 280 kilometara regionalnih pruga, dok će ove godine biti rekonstruisano 270 kilometara i 2020. godine biće obnovljeno 250 kilometara.