• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

NOVO "ISTORIJSKO" SPAJANJE: Fijat posle Krajslera pridružio i Pežo

Izvor mondo.rs Izvor Tanjug

Dva velika globalna proizvođača automobila, PSA Pežo i Fijat-Krajsler, objavili su danas da su se jednoglasno složili da spoje aktivnosti dve grupe i s jednakim udelima formiraju novu kompaniju sa sedištem u Holandiji.

Sa 8,7 miliona prodatih vozila novi entitet će se pridružiti najvećima i postati četvrti po proizvodnji automobila u svetu.

"Akcionari dve grupe bi držali po 50 odsto kapitala novog entiteta i jednako delili plodove ovog približavanja", navodi se u zajedničkom saopštenju.

Možda će vas zanimati

Upravni odbor biće sastavljen od 11 članova, šest će imenovati Fijat-Krajsler, pet PSA Pežo, a Karlos Tavares, sadašnji direktor francuskog proizvođača će biti generalni direktor. Predsednik Fijat Krajslera Džon Elkan će preuzeti ulogu predsednika.

Predloženo spajanje će stvoriti sinergiju od 3,7 milijardi evra, naveli su proizvođači i naglasili da neće biti zatvaranja fabrika.

KO SU NAJVEĆI

Na prvom mestu po broju prodatih vozila u svetu 2018. godine i dalje je Folksvagen sa 10.830.625 jedinica, dok mu za vrat diše Tojota sa 10.520.655. Malo dalje slede i ostali konkurenti: Reno–Nisan–Micubiši (10,4 miliona), General Motors (8,8), Hjundai (7,5), Honda (5,2), pa pomenuti Fijat–Krajsler (4,8) i PSA (4,1), a lista se završava sa Suzukijem (3,2 miliona). Lista po prihodima je malo drugačija i na njoj je i Dajmler (Mercedes) kao visoki treći sa prihodima od 198 milijardi dolara u 2017: (iza VW sa 2780 i Tojote sa 272), ali i kineski SAIC, sa 135 milijardi dolara.

Dve grupe su saopštile da će nova kompanija moći da odgovori izazovima elektrifikacije vozila, povezanosti i autonomnih vozila "brzo i troškovno efikasno".

Spojena kompanija će moći da deli troškove razvoja te tehnologije sa "snažnim otiskom istraživanja i razvoja", navodi se u saopštenju. Oni će takođe praviti uštede sa većom kupovnom moći.

Obe kompanije dele uverenje da postoji čvrsta logika za smeo i odlučan potez koji će formirati vođu u industriji sa veličinom, kapacitetom i resursima da uspešno iskoristi prilike i efikasno se suočava ; sa izazovima u novoj eri mobilnosti", navodi se u saopštenju.

PSA Pežo je saopštio da će pre nego što se realizuje spajanje izaći iz 46 odsto kapitala firme za opremu Faurecia.

Timovi dva proizvođača dobili su odobrenje da finalizuju pregovore i zaključe sporazum narednih nedelja.

Francuski ministar ekonomije Bruno Le Mer povoljno je primio ovo planirano spajanje ali je rekao da će država koja ima udeo od 12 odsto u grupi PSA ostati posebno budna oko zadržavanja industrijske infrastrukture u Francuskoj.

Odluka o spajanju došla je pet meseci pošto je propao sličan pokušaj Fijat Krajslera da napravi slično spajanje sa Renoom.

Grupa PSA uključuje brendove "pežo", koji je najveći, "sitroen", "opel", "ds" i "voksal".

Italijanski premijer Đuzepe Konte ocenio je danas, posle objave spajanja, da treba garantovati posao i investicije u Italiji.

"Ako će se time ostvariti ušteda tim bolje, dve grupe će profitirati, ali važno je da se garantuje zaposlenje i investicije ovde u Italiji", rekao je Konte za italijansku agenciju AGI.

"Ne mogu da ocenjujem dogovor ali ono što je svakako važno za nas kao vladu je da je osigurana proizvodnja u Italiji", dodao je šef italijanske vlade.

PROČITAJTE I OVO

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image