• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

BIRAJTE: Za porez na ČETIRI ŠALTERA ili kod NOTARA

Izvor mondo.rs

Građani koji kupuju, prodaju, dobijaju na poklon ili nasleđuju nepokretnost, umesto obilaska s papirima četiri šaltera državnih službi sav posao sa državom oko poreza mogu od 1. januara završiti kod lokalnog javnog beležnika.

Jednom rečju, kod posao overi kod notara, notar će umesto njega sve elektonski dostaviti Poreskoj upravi.

I inače, sve činjenice relevantne za oporezivanje nepokretnosti mogu se izjaviti kod javnog beležnika, a notar će ih uz ispravu elektronski dostaviti Poreskoj upravi i lokalnoj poreskoj administraciji. Rešenje nadležni dostavljaju građanima na adresu prebivališta, kao i dosad, podseća Ministarstvo pravde.

Možda će vas zanimati

Od 1. januara 2020. godine javni beležnici za sve građane čija poreska obaveza u vezi prometa, poklona ili nasleđivanja nepokretnosti nastaje kod javnog beležnika, elektronski dostavljaju ispravu ili odluku, izjašnjenja i podatke od značaja za utvrđivanje poreske obaveze Poreskoj upravi i organima lokalne porske administracije, koji po službenoj dužnosti utvrđuju poresku obavezu.

UPIS U KATASTAR

Ministarstvo pravde podsećamo i da od 1. jula 2018. godine javni beležnici podnose elektronski ispravu za upis u katastar za građane čime su za gotovo 18 meseci primene službama za katastar nepokretnosti dostavili skoro 400.000 isprava. Na taj način je povećana pravna sigurnost, ali i uštede u Budžetu RS, budući da su javni beležnici slanjem podataka o prometu nepokretnosti državnoj upravi uštedeli preko 28 miliona dinara, dok je građanima ušteđeno preko 1.500.000 dana za obilazak šaltera različitih institucija.

Izmene Zakona o porezima na imovinu, čija je primena počela 1. januara 2020. godine, uvode postupanje organa Poreske uprave i organa lokalne poreske administracije po službenoj dužnosti umesto po poreskoj prijavi, kako je bilo do sada, u svim slučajevima kada ispravu ili odluku koja se odnosi na nepokretnost i po osnovu koje nastaje poreska obaveza sačinjava javni beležnik.

Građani koji prometuju, na poklon primaju ili nasleđuju nepokretnost kod javnog beležnika više ne podnose poreske prijave za utvrđivanje poreza na prenos apsolutnih prava, nasleđe i poklon, kao i poreza na imovinu, već sve činjenice relevantne za oporezivanje mogu izjaviti kod javnog beležnika. Javni beležnik će ih uz ispravu elektronski dostaviti Poreskoj upravi i lokalnoj poreskoj administraciji, koji po službenoj dužnosti donose rešenje koje dostavljaju građanima na adresu prebivališta.

Građani sada za sve poslove u vezi sa prometom nepokretnosti i nasleđivanja nepokretnosti više ne posećuju šaltere čak četiri različite službe (vađenje izvoda iz lista nepokretnosti, podnošenje zahteva za uknjižbu, jer od 1. jula 2018. godine javni beležnici podnose elektronski ispravu na upis u katastar za građane, podnošenje poreske prijave Poreskoj upravi, podnošenje poreske prijave u opštini), već ih obabljaju u kancelariji javnog beležnika.
Na ovaj način unapređuje se kvalitet usluge javnobeležničke profesije i u istovremeno štedi vreme građana.

PROČITAJTE I OVO

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image