Uskoro će se navršiti godinu dana otkako je ministar za zaštitu životne sredine Goran Trivan najavio zakon koji će zabranjivati uvoz automobila starijih od 10 godina. "Postali smo groblje najgorih automobila zapadne Evrope", poručio je u martu 2019. godine Goran Trivan.
Gotovo godinu dana kasnije, Srbija se guši u lošem vazduhu, upravo Trivan i predstavnici vlasti kažu da je jedan od najvećih uzročnika zagađenja vazduha saobraćaj, odnosno automobili sa motorima euro 3 (standard uveden davne 2000-te), koji su, inače, već zabranjeni u pojedinim zemljama u okruženju (da ne govorimo o većem delu Evrope). A od najavljenog zakona ni traga ni glasa...
Govoreći o zagađenju vazduha, ministar Trivan je pre nekoliko večeri rekao izneo podatak, zasnovan na analizi mernih stanica (o kvalitetu vazduha), prema kojima tokom letnjih meseci, dakle kada nema grejanja, saobraćaj čini čak 70% zagađenja vazduha, a tokom zimskih meseci, kada je u jeku grejanje, onda je odnos 50% - 50% (toplane, kotlarnice i saobraćaj).
"Sve je vrlo jednostavno. Hoćemo li da imamo čist vazduh ili da vozimo automobile sa evro 3 motorima? Hoćemo li da ložimo u individualnim kotlarnicama na kancerogene materije, kakva su ulja i gume ili na nešto drugo što nije?", zapitao je Trivan.
O drumskom saobraćaju i udelu zagađenja vazduha danas je govorio i predsednik Srbije Aleksandar Vučić.
"U Beogradu danas ima 650.000 automobila, gotovo dvostruko više nego pre 10 godina. Toliko smo uvećali standard", rekao je Vučić i dodao da u centralnoj Srbiji ima dosta ljudi koji voze automobile sa euro 3 motorima. Pričao sam sa ljudima iz vlade, i želimo da zabranimo uvoz euro 3 motora, ali nećemo oduzimati vozila ljudima koji ih već imaju", rekao je Vučić u intervjuu TV Prva.
Naravno, u svemu ovome treba uzeti u obzir i ekonomski položaj građana, realno sagledavanje stvari, jer ne mogu svi baš da voze kola savremena vozila sa ekološkim motorima euro 6 standarda koji važi od 2014. Neophodna je strategija države, subvencije za građane kako za kupovinu automobila sa euro 5 (od 2009) i euro 6 motorima tako i za uvoz električnih automobila... A to opet dovodi do novog problema - infrastrukture za električna vozila, koja su trenutno statistička greška u ukupnom broju vozila na drumovima (i to ne samo u Srbiji).
Jovanović spasao Partizan: Odbranio penal, "zaključao" gol i sačuvao tri boda za kraj godine!
Lalatović skočio na Dudića, novinari sprečili tuču! Pogledajte haos posle utakmice u Novom Sadu
Tri noćenja na Zlatiboru 460.000 dinara! Turisti šokirani cenama za Novu godinu, od cifre će vam se zavrteti
Mondo ukrštenica za 22. decembar: Jutarnja zabava i "razgibavanje" mozga!
Ameri hoće Stojakovića da bi nas pobedili: Srbija i Grčka u strahu, SAD hoće da otme Andreja!