• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Ne možete sami do 100 evra? Nažalost, morate da sačekate

 Georgi Mitev Šantek
Autor Georgi Mitev Šantek

Problem - isplata 100 evra od države ako nemate ovlašćenje. Pitali smo u Narodnoj banci Srbije, evo šta su nam odgovorili.

 Kako da podignemo 100 evra bez ovlašćenja koje ovlašćenje treba za 100 evra Izvor: MONDO/Samir Cacan

Akcija ekonomske mere državne isplate "100 evra za sve punoletne" je pri kraju, na račune se uplaćuju iznosi i poslednjima među prijavljenim građanima, ali neće svi moći da pare podignu. Bar ne odmah, ukazuje slućaj čitateljke MONDA, koja nam se obratila za pomoć.

Državna pomoć u dinarskoj protivvrednosti 100 evra, koja je kao mera iz antikriznog paketa imala veliki odziv građana i u kojoj bi danas trebalo da novac na račune dobije još 1.350.000 ljudi, efikasno se sprovodi i što se tiče (lakoće) prijave i (brzine) transfera novca.

Možda će vas zanimati

Danas i sutra bi praktično taj prenos mogao da se okonča, iako formalno prijava za dobijanje novca traje do 5. juna a okončanje isplate je najavljivano do 7. juna, ali ne uživaju svi već uplaćeni novac. Problema sa isplatom novca koji je na račune uplatila država imaju pojedini građani iz inostranstva.

MONDU se obratila čitateljka koja u Srbiji ne živi od 2017. godine, ali ima važeću ličnu kartu i prijavljeno prebivalište u domovini, te tako ispunjava sve uslove za dobijanje "100 evra". Pomoć za koju se prijavila je uredno uplaćena na račun jedne domaće, ali ona, odnosno njena majka, koju je ovlastila u sudu overenim ovlašćenjem za raspolaganje novcem na računu pri odlasku iz zemlje, ne može do njega.

Verujemo da slučaj nije usamljen.

Kada je njena majka otišla do banke u Nišu da podigne novac, službenici su joj rekli da je "punomoćje zastarelo", i da čitateljka/vlasnik računa, mora da "ode do Ambasade po novo". Žena je od naše ambasade u zemlji gde živi udaljena hiljadu kilometara. Pisala je banci, nije dobila odgovor a u "ambasadi su zbunjeni i ne znaju kako da joj pomognu".

Znajući da je Narodna banka Srbije dala bankama proceduru prema kojoj je moguće dati jednokratno ovlašćenje na obrascu ili u slobodnoj formi koje se ne overava kod notara, a čiju validnost banka potom proverava telefonom ili nekim drugim sredstvom komunikacije, MONDO se obratio srpskoj centralnoj banci.

U ovom slučaju specifično je što žena ne može da fizički da ovlašćenje iz inostranstva (osim da papir sa svojim potpisom i ličnu kartu pošalje poštom što svakako nije preporučljivo), niti da da lična dokumenta ovlašćenom licu na uvid u banci, a pitanje je kako službenik banke u Srbiji može da (fiksnim) telefonom sa šaltera proveri identitet nekom u inostranstvu.

U Srbiji se u poslednje vreme od strane nadležnih posebno insistira na e-upravi i digitalizaciji pa smo upitali smo NBS da li je u ovom slučaju predviđena i neka varijanta onlajn ovlašćenja, daljinske identifikacije, ili nečeg sličnog što bi pomoglo našim ljudima (trenutno) u inostranstvu a koji imaju pravo na taj novac.

Iz NBS nam je odgovoreno da procedura koja postoji sa jednokratnim ovlašćenjem (koje može biti i 'obično parče papira' sa podacima i potpisom, bez overe kod notara) i naknadnom proverom banke telefonom važi samo za one građane kojima je državna pomoć uplaćena na namenski račun otvoren za ovu svrhu (jer nisu imali neki tekući).

Za one građane koji su već imali svoj račun, novac koji je uplaćen na njega kao državna pomoć se tretira kao i svaki drugi novac, odnosno može da se podigne prema uslovima koji je klijent banke dogovorio sa bankom.

U srpskom slučaju gde je "digitalizacija" i internet komunikacija još u začetku, to bi značilo da klijent mora da ovlasti nekoga za raspolaganje novcem klasičnim ovlašćenjem (pri čemu je potrebno da i ovlastilac i ovlašćeni dođu istovremeno u banku) ili da, kako to kažu iz NBS "budući da se radi o postojećem platnom računu, korisnik može raspolagati novčanim sredstvima uplaćenim po osnovu jednokratne novčane pomoći na isti način na koji raspolaže ostalim sredstvima na tom računu, između ostalog i upotrebom platnih kartica, upotrebom elektronskog i mobilnog bankarstva…".

Za našu čitateljku to znači "100 evra od države" eventualno može da prebaci majci na njen račun elektronski (ako ima ugovorenu tu mogućnost i ako majka uopšte ima račun) ili će je novac sačekati da dođe u domovinu i lično ga podigne.

Ako se još niste prijavili za 100 evra to možete da učinite preko sajta Uprave za trezor na ovom linku. Rok za prijavu je 5. jun. Prema ranijim saopštenjima Ministarstva finansija, svi koji su se uredno popunili prijavu mogu da računaju da će do 7. juna dobiti 100 evra (dinarska protivvrednost).

Kakav je status vaše prijave takođe možete da proverite na sajtu Uprave za trezor.

PROČITAJTE I OVO

Tagovi

Komentari 32

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Milenko

Koja je ovo prevara. Dobili pare samo stranački poltroni.

Joca

Ni danas nijome nisu ništa uplatili

Miloš

Ja se prijavio pevog dana i dalje pise Физичко лице је у активном статусу и очекује обраду у платном промету - датум активације:

special image