• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

KOLIKO SE PLAŠIMO JESENI: Odlaganje rate odbio tek svaki dvadeseti dužnik

 Georgi Mitev Šantek
Autor Georgi Mitev Šantek

I drugi moratorijum na otplatu kredita, koji je omogućila Narodna banka Srbije, je uspeo jer je odlaganje plaćanja rata kredita na dva meseca prihvatilo više od 80 odsto dužnika.

U Srbiji se veliki broj građana plaši onoga što bi u finansijskom pogledu mogla da donese jesen, ako je sudeći po uspehu drugog moratorijuma na otplatu kredita.

Doduše, od onih koji su prihvatili prethodni martovski moratorijum, desetak odsto dužnika se sada presabralo i odlučilo da preskoči ovu državnu pomoć koja sa sobom ipak nosi određeni trošak.

Možda će vas zanimati

Prema podacima NBS, novi moratorijum je prihvatilo 82 odsto dužnika, odnosno 69 odsto dužnika pravnih lica i 82 odsto dužnika fizičkih lica.

SLEDI VEĆA RATA

Po prestanku moratorijuma, redovna kamata, obračunata na način propisan Odlukom o privremenim merama za banke radi ublažavanja posledica pandemije covid-19 u cilju očuvanja stabilnosti finansijskog sistema, ravnomerno se raspoređuje na period otplate kredita i drugih proizvoda i ne pripisuje se glavnici duga, a period otplate se produžava za period trajanja moratorijuma.

To je nešto manje nego prilikom prvog moratorijuma kada je 91 odsto dužnika prihvatilo moratorijum (84% pravnih lica i 91% fizičkih lica), ali je veoma dobar pokazatelj kako građani gledaju na nadolazeću jesen, i izgleda da mogu da redovno otplaćuju svoje obaveze.

Da je ta mera usvojena sa razlogom i u pravom trenutku, govori činjenica da je novi moratorijum na obaveze prema bankama prihvatilo gotovo 2,3 miliona dužnika, navode u NBS.

Dodaju da je nakon prestanka moratorijuma, banka dužna da sačini novi plan otplate produžen za period trajanja moratorijuma i sauvećanom ratom.

Plan otplate mora biti sačinjen na način kojim se obezbeđuje potpuna informisanost dužnika o svim elementima obaveza i načina njihovog izmirivanja.

Banka je dužna i da svim dužnicima koji su koristili moratorijum, ako je to primenljivo s obzirom na vrstu konkretnog proizvoda, dostavi novi plan otplate putem elektronske ili redovne pošte, bez dodatnih troškova za dužnika.

Nakon dostavljanja plana otplate, dužnik može, u roku od sedam dana po dostavljanju pomenutog plana da se opredeli oko načina otplate glavnice i kamate.

Narodna banka Srbije kontinuirano vrši nadzor nad primenom navedene odluke i analizira eventualne promene u ponašanju dužnika tokom trajanja i ovog moratorijuma.

Takođe, iz NBS navode da neprekidno prate situaciju u finansijskom sektoru, kao i stanje na celokupnom domaćem i međunarodnom tržištu i blagovremeno preduzimaju sve potrebne aktivnosti kako bi se omogućilo nesmetano funkcionisanje finansijskog sistema i održala njegova stabilnost i u što većoj meri ublažili negativni efekti pandemije po građane i privredu.

(MONDO/Agencije)

Budite bolje informisani od drugih, PREUZMITE MONDO MOBILNU APLIKACIJU.

PROČITAJTE I OVO

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image