Gume kakve smo do sada imali na vozilima idu u istoriju. Zameniće ih nove, koje nemaju vazduh između felne i gazećeg sloja. Novina je da te gume ne mogu da se probuše, ali isto tako dobro savladavaju prepreke poput ivičnjaka, a da se ne deformišu. Početak prodaje i ugradnja u serijske modele očekuje se 2024. godine.
Proizvođač radi na gumama otpornim na bušenje od 2005. godine i približava se trenutku kada će njegove gume koje nisu punjene vazduhom ići u proizvodnju. Firma je prvi put testirala svoje nove gume na električnom vozilu i to u javnosti.
"Gume imaju sva svojstva kao i obične. Vek trajanja je sličan, a na njima može biti i zimski i letnji profil. Cena je im je 20 odsto viša od sadašnjih, a za njih su razvijene posebne felne", kaže Stiv Rodžers, konstruktor guma.
Nastala je polemika da li će sa novim trendom, vulkanizeri izgubiti posao. Međutim, kako kažu stručnjaci, to se ipak neće desiti, jer se nove gume skidaju i menjaju isto kao obične. Oni koji su ih probali, kažu da razlike u vožnji nema.
"Potpuno kontrolišem vozilo. Nemam osećaj da vozim gume sa lamelama umesto vazduha, a mogu da se popenjem i na ivičnjak bez bojazni da se guma deformiše", ističe Rodžers.
Međutim, stručnjaci tvrde da nove gume imaju i svoje slabe tačke, ako upadnete u sitan pesak ili neki rastresiti materijal, ali su savršene su po kiši i po snegu sa zimskom šarom.
(MONDO/RTS)
Zvezdina proslava jesenje titule sa stilom: Nova goleada na Marakani!
Završen protest studenata u Beogradu: Saobraćaj bio blokiran u centralnim gradskim ulicama
Fenerbahče otpustio Bobana Marjanovića? Povratak u Evropu pretvara se u katastrofu!
Mondo ukrštenica za 23. decembar: Jutarnja zabava i "razgibavanje" mozga!
Sve što treba da znate o Crvena zvezda - Partizan: Prvi derbi u ABA ligi, a već se odlučuje cela sezona!