Gume kakve smo do sada imali na vozilima idu u istoriju. Zameniće ih nove, koje nemaju vazduh između felne i gazećeg sloja. Novina je da te gume ne mogu da se probuše, ali isto tako dobro savladavaju prepreke poput ivičnjaka, a da se ne deformišu. Početak prodaje i ugradnja u serijske modele očekuje se 2024. godine.
Proizvođač radi na gumama otpornim na bušenje od 2005. godine i približava se trenutku kada će njegove gume koje nisu punjene vazduhom ići u proizvodnju. Firma je prvi put testirala svoje nove gume na električnom vozilu i to u javnosti.
"Gume imaju sva svojstva kao i obične. Vek trajanja je sličan, a na njima može biti i zimski i letnji profil. Cena je im je 20 odsto viša od sadašnjih, a za njih su razvijene posebne felne", kaže Stiv Rodžers, konstruktor guma.
Nastala je polemika da li će sa novim trendom, vulkanizeri izgubiti posao. Međutim, kako kažu stručnjaci, to se ipak neće desiti, jer se nove gume skidaju i menjaju isto kao obične. Oni koji su ih probali, kažu da razlike u vožnji nema.
"Potpuno kontrolišem vozilo. Nemam osećaj da vozim gume sa lamelama umesto vazduha, a mogu da se popenjem i na ivičnjak bez bojazni da se guma deformiše", ističe Rodžers.
Međutim, stručnjaci tvrde da nove gume imaju i svoje slabe tačke, ako upadnete u sitan pesak ili neki rastresiti materijal, ali su savršene su po kiši i po snegu sa zimskom šarom.
(MONDO/RTS)
"Pogledajte dobro oči ovog čoveka, hoću da svi Rusi vide": Srna objavio potresnu fotografiju, ledi krv u žilama
Haos na kraju i poraz Crvene zvezde: Teo promašio za produžetak, sudije u prvom planu!
Sudije oštetile Partizan u ključnom napadu Barselone: Krupna greška se jasno vidi na video-snimku!
Željko zagrmeo zbog rasporeda Partizana: "Veoma interesantno, drugi put nam se dešava"
Ostavio venac za nastradale u Novom Sadu, pa doživeo saobraćajku: Aleksandru se lekari bore za život