Prema procenama, do kraja godine će biti proizvedeno čak 7.7 miliona vozila manje, na svetskom nivou, ali tu nije kraj lošim vestima. Nakon što su kompanije poput "Dženeral Motorsa" i "Tojote" masovno počele da prijavljuju kako pate od nestašice poluprovodnika, oglasio se i "Folksvagen".

Kako navode iz ove kompanije, ne vide poboljšanje ni naredne godine, te u 2022. planiraju proizvodnju milion automobila manje nego ove.

Neimenovani izvori navode da će čak i u najboljem slučaju obim proizvodnje biti manji nego 2021. godine. Slično je i sa Audijem, čije je pres odeljenje dalo zvanično saopštenje.

"Ne očekujemo da će se situacija sa nabavkom mikročipova stabilizovati sledeće godine", kažu nadležni u "Audiju". Isti stav ima i "Škoda", gde su u potpunosti u jednoj fabrici zaustavili proizvodnju sve do 10. januara.

Kako bi bolje objasnili važnost čipova i poluprovodnika, treba naglasiti da je za jedan savremeni automobil potrebno i do nekoliko hiljada provodnika, a s obzirom da vlada njihova nestašica, kompanije su prinuđene da smanje proizvodnju, i to drastično. 

U novembru 2021. registracije novih automobila u Evropskoj uniji pale su peti uzastopni mesec ove godine (-20,5 odsto), na ukupno 713.346 prodanih jedinica. U smislu volumena, ovaj rezultat označio je najniži ukupan broj zabeležen od 1993. godine, a najveći pad prodaje zabeležen je u Šaniji, Nemačkoj i Italiji.

Koliko je problem velik, svedoči i podatak Udruženja proizvođača i trgovaca motornim vozilima iz Velike Britanije, koji pokazuje da je proizvodnja pala na nivo iz 1956. godine. Oni su u julu uspeli da proizvedu u samo nešto više od 53.000 vozila, što je manje za 37 odsto i od pandemijske 2020. godine.

Kako kažu, do toga je pored nestašica dovelo i gašenje fabrika i manjak radne snage, te smatraju da će se celokupni oporavak idustrije desiti tek u 2023. godini, a da će se tek 2024.snabdevanje tržišta stabilizovati.

(MONDO)