• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

LOŠE VESTI ZA VOZAČE, VLADA GLOBALNA KRIZA: Na udaru mnogi auto-giganti, a stabilizacije ni na vidiku

Autor Tamara Jovanović

Vlada ogromna kriza u auto-industriji na globalnom nivou. Zbog nestašice čipova stručnjaci procenjuju da si gubici oko 210 milijardi dolara.

 kola na parkingu Izvor: MONDO/Stefan Stojanović

Prema procenama, do kraja godine će biti proizvedeno čak 7.7 miliona vozila manje, na svetskom nivou, ali tu nije kraj lošim vestima. Nakon što su kompanije poput "Dženeral Motorsa" i "Tojote" masovno počele da prijavljuju kako pate od nestašice poluprovodnika, oglasio se i "Folksvagen".

Kako navode iz ove kompanije, ne vide poboljšanje ni naredne godine, te u 2022. planiraju proizvodnju milion automobila manje nego ove.

Možda će vas zanimati

Neimenovani izvori navode da će čak i u najboljem slučaju obim proizvodnje biti manji nego 2021. godine. Slično je i sa Audijem, čije je pres odeljenje dalo zvanično saopštenje.

"Ne očekujemo da će se situacija sa nabavkom mikročipova stabilizovati sledeće godine", kažu nadležni u "Audiju". Isti stav ima i "Škoda", gde su u potpunosti u jednoj fabrici zaustavili proizvodnju sve do 10. januara.

Kako bi bolje objasnili važnost čipova i poluprovodnika, treba naglasiti da je za jedan savremeni automobil potrebno i do nekoliko hiljada provodnika, a s obzirom da vlada njihova nestašica, kompanije su prinuđene da smanje proizvodnju, i to drastično. 

U novembru 2021. registracije novih automobila u Evropskoj uniji pale su peti uzastopni mesec ove godine (-20,5 odsto), na ukupno 713.346 prodanih jedinica. U smislu volumena, ovaj rezultat označio je najniži ukupan broj zabeležen od 1993. godine, a najveći pad prodaje zabeležen je u Šaniji, Nemačkoj i Italiji.

Koliko je problem velik, svedoči i podatak Udruženja proizvođača i trgovaca motornim vozilima iz Velike Britanije, koji pokazuje da je proizvodnja pala na nivo iz 1956. godine. Oni su u julu uspeli da proizvedu u samo nešto više od 53.000 vozila, što je manje za 37 odsto i od pandemijske 2020. godine.

Kako kažu, do toga je pored nestašica dovelo i gašenje fabrika i manjak radne snage, te smatraju da će se celokupni oporavak idustrije desiti tek u 2023. godini, a da će se tek 2024.snabdevanje tržišta stabilizovati.

(MONDO)

Pročitajte i ovo

Tagovi

Komentari 3

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

dr

Kako su glupi svi, jedan arduino sve resi....bez veze....

Aleksandar

Ja odavno presao na Dualtron X elektricni trotinet. Skoro da bih mogao i na more sa njim😊

Setac

I ...sta je ovde losa vest za vozace ? Sto necu moci da kupim nov Audi ..??!!

special image