• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

MONDO OTKRIVA DETALJE NOVOG ZAKONA! Evo ko će registraciju plaćati manje od 1. januara

Autor Aleksandra Vasić

Navedenim izmenama i dopunama predloženo je da se umanji poresko opterećenje za vozila starosti preko pet do dvadeset godina, rečeno je iz Ministarstva finansija.

 kola na parkingu Izvor: MONDO/Stefan Stojanović

Ministar finansija Siniša Mali najavio je da će od 1. januara 2022. automobili prilikom registracije biti oporezovani prema godini proizvodnje umesto po kubikaži, kako je to bila praksa do sada.  

Kako su objasnili za MONDO, Ministarstvo finansija sačinilo je Nacrt zakona o izmenama i dopunama Zakona o porezima na upotrebu, držanje i nošenje dobara. Ovaj Nacrt upućen je Vladi radi utvrđivanja predloga. 

"To smo uradili imajući u vidu da se tržišna vrednost putničkih vozila radne zapremine motora preko 2000 cm³ brže umanjuje po osnovu starosti, u odnosu na ostala motorna vozila. Ukazala se potreba da se kod oporezivanja porezom na upotrebu motornih vozila doslednije sprovede ustavni princip oporezivanja, srazmerno ekonomskoj moći obveznika", kažu za MONDO iz Ministarstva finasija. 

NIŽI POREZ ZA VOZILA STAROSTI OD PET DO 12 GODINA

Navedenim izmenama i dopunama predloženo je da se umanji poresko opterećenje za vozila starosti preko pet do dvadeset godina.

"Za vozila starosti preko dvadeset godina dodatno umanjenje nije predloženo, iz razloga što se za ta vozila i sada plaća 20 odsto od propisanog iznosa poreza. Takođe, dodatno umanjenje kod oporezivanja ovih vozila moglo bi se smatrati podsticajem za njihovu nabavku, što nije prihvatljivo sa stanovišta bezbednosti saobraćaja na putevima i unapređenja zaštite životne sredine", navode iz MInistarstva. 

"LOGIČNO REŠENJE KOJE SE DUGO ČEKALO"

Kako su za MONDO ovim povodom rekli stručnjaci za saobraćaj, promena propisa o oporezivanju prilikom registracije se dugo čekala i predstavlja logično rešenje.

"Svako ko ima novca da kupi skup automobil koji ima malu kubikažu, može da plaća porez na registraciju oko 27.000 dinara. S druge strane, onaj ko vozi jeftin automobil od 1.000 evra može da plati i oko 100.000 za takvu dažbinu. Šta je tu pošteno i proporcionalno čemu se cena plaća? Zato je ova nova odluka je očekivana i novi način oporezivanja bio bi mnogo pošteniji od ovog koji trenutno važi", naveo je za MONDO profesor Milan Vujanić sa Saobraćajnog fakulteta.

ŠTA MISLE VOZAČI O OVOJ ODLUCI?

Ova odluka je korektna i trebalo bi izaći u susret onima koji nemaju novca, a ne onima koji imaju, smatra jedan od vozača reagujući na ovu vest.

"Mnogi od nas voze automobil star 20 godina sa 1.8 motorom koji nema vise od 90 konjskih snaga. Registracija za takav automobil je 28.000, 29.000 dinara. Tri registracije i otplatiš automobil. Svi bi voleli automobile stare dve tri godine, koji ne dime, koji ne troše puno goriva, ali nemaju svi finansije za to. Zato će nova odluka o registraciji biti povoljna za vozače sa starijim vozilima", kaže MIlan Marković.

S druge strane, ima i onih koji smatraju da veliki broj ljudi u Srbiji poslednjih godina kupuje novije automobile i da im se novi način registracije ne isplati.

"Ova odluka je možda dobra za neke vozače, ali kada pogledamo gradove, sve veći broj ljudi vozi novije automobile, tako da će sve njih registacija izaći skuplje i tu nema pogodnosti. Zato se nadam da ovo neće biti podsticaj za kupovinu starijih automobila, pošto onda imamo drugu vrstu problema sa ekologijom i izduvnim gasovima",kaže Uroš Sofranić.

Možda će vas zanimati

NOVI NACRT ZAKONA O IMOVINI?

Osim toga, Mnistarstva finasija rekli su za MONDO da je Nacrt Zakona o porezima na imovinu takođe upućen na razmatranje.

"Ministarstvo finansija sačinilo je Nacrt zakona o izmenama i dopunama Zakona o porezima na imovinu i uputilo Vladi, radi utvrđivanja predloga. Najvažnije izmene i dopune tog zakona odnose se na način utvrđivanja poreza na prenos apsolutnih prava na upotrebljavanim motornim vozilima koji se vrši između fizičkih lica koja nisu obveznici poreza na dodatu vrednost", rekli su iz Ministarstva za MONDO. 

Prema važećem zakonskom rešenju, porez na prenos apsolutnih prava utvrđuje se rešenjem, objašnjavaju iz Ministarstva. 

"Uz ostale aktivnosti neophodne za promenu vlasnika motornog vozila, kao što je sačinjavanje i solemnizacija ugovora kod javnog beležnika, podnošenje poreske prijave poreskom organu, donošenje rešenja o utvrđivanju poreza, preuzimanje rešenja po utvrđivanju poreza i njegovo plaćanje, promena saobraćajne dozvole koju vrši ministarstvo nadležno za unutrašnje poslove, može prouzrokovati da od prenosa prava svojine do promene saobraćajne dozvole protekne značajan vremenski period", navode oni.

Kako objašnjavaju, vlasnicima vozila biće omogućeno da unapred znaju cenu poreskih obveznica. 

"Predloženim rešenjem će se porez na taj prenos utvrđivati samooporezivanjem, što će svesti na minimum vreme neophodno za ispunjenje poreskih obaveza i promenu saobraćajne dozvole. Pored navedenog, propisana su jasni kriterijumi za utvrđivanje visine poreske osnovice, čime je omogućeno poreskim obveznicima da mogu da utvrde tačnu visinu poreske obaveze pre zaključenja ugovora o prenosu prava svojine na vozilu", kažu u Ministarstvu.

Pročitajte još

Komentari 54

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Возач

И ја се питам шта ће смислити... Тренутна ситуација је да за аутомобил из 2002 са 2501цм3, тржишне вредности испод 4 хиљаде €, треба дати 98000дин са техничким.. Тренутна ситуација је и да неки Голф Р са 1998цм3 и 320кс, 2021, 40 хиљада евра вредности плаћа 38000дин регистрацију... Дакле 60 хиљада више плаћа онај из горњег примера, који вози 19год старији ауто, 10х јефтинији и дупло слабије коњаже, ако је правде требао би мање од тог Голфа плаћати, ал чисто сумњам да ће спустити 60 хиљада тој категорији возила. Каква је онда правда у питању, вероватно ће нас намагарчити као и досад, поскупиће свима, тој категорији из горњег примера ће појефтинити симболично, објавиће још једну победу и нико то неће оспорити, сем у коментарима овде и где дају још.

Возач

@Возач Да додам, ако возило из горњег примера пређе 20 година има финални попуст и регистрација му пада на 44 хиљаде, што је и даље више од тог Голфа, с'обзиром да је изјављено да неће бити додатног попуста на ту категорију возила извлачим закључак да ће они млађи од 20 година плаћати више од те 44 хиљаде ћто је и даље скандалозно. Такође сама реченица да "није препоручен додатни попуст на возила старија од 20 година" говори да порез на луксуз заправо остаје на снази.

tole

@Возач pa luksuz rođače! Placas to sto vozis kantu od 3000ccm koju je ostavio hitler kad se povlačio! Kupi clio 1,5dci a ne koluskera da mozes da igras kolo u njima koja zagađuje jo da ide na ugalj i zauzima dva parking mesta!!! Evo ti primer, japlacam za golfa gtd 320e godišnji porez i 52e mesecno tail kasko da bi mogao da imam auto da dođem u srbistan zbog starih roditelja i zato sto radim do 02.00 pa tada nemam prevoz do stana! Inace ne bi ni imao auto jer se neisplati!!!

special image