• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

TROŠILI MANJE, A NAPLAĆENO IM VIŠE: Državni revizori utvrdili - oštećeni su građani! Pojedinima stizali previsoki računi

Autor Ivana Lazić

Iz Udruženja potrošača, traže da se utvrdi odgovornost za trošenje energije i ko će nadoknaditi štetu građanima koji je plaćaju više zbog traljave prakse.

 Pogrešno naplaćivanje grejanja građanima Izvor: Youtube/Screenshot/dereton33

Državni revizori utvrdili su da su Beogradske elektrane od 2018. do 2020. godine, od 90 odsto vlasnika stanovagrejanje naplaćivale prema jedinici površine a ne po potrošnji, kako je propisano zakonima. Isti problem otkrili su i u lozničkoj toplani. Njima je primedba kao i niškoj toplani i da nisu sve reklamacije potrošača rešavali u propisanom roku, a evidencije o primljenim reklamacijama nisu sveobuhvatne.

Neko u džemperu, neko u letnjoj majici ali to na račun ne utiče. Tako u praksi izgleda pluralizam propisa i temperature u stanovima u grejnoj sezoni. Zakoni o energetici i o efikasnom korišćenju energije doneti su pre osam godina, ali ili nisu usklađeni ili se ne poštuju, utvrdili su državni revizori.

Možda će vas zanimati

Iz Udruženja potrošača, traže da se utvrdi odgovornost za trošenje energije i ko će nadoknaditi štetu građanima koji je plaćaju više zbog traljave prakse.

"Sve elektrane, uključujući beogradske, nišku, lozničku su bile dužne da u odredbi Zakona o zaštiti potrošača i to u okviru odredbi koje su stare osam godina uspostave organizaciju i sistem kako će vršiti naknadu toplotne utrošene energije. Nije iz razloga što ne postoji spremnost da se uspostave čisti odnosi na relaciji pružaoci usluga - korisnici usluga", rekao je Petar Bogosavljević iz Udruženja potrošača Beograda.

Prema njegovim rečima, upravo polazeći od ovoga što je osnovno načelo, koliko je sada može se videti iz energetske krize.

"Ja sam siguran da smo primenili ili da primenimo ove principe utroška toplotne energije, odnosno, troškovi toplotne energije bi bili manji za 20 odsto", naveo je Bogosavljević.

"Inspekcijski nadzor od 2018. do 2020. godine nije u potpunosti obezbedio ostvarivanje prava potrošača u oblasti snabdevanja toplotnom energijom. Pravni okvir nije u potpunosti stvorio uslove za efikasnu primenu Zakona o zaštiti potrošača zbog nepotpunog sprovođenja i neusklađenosti pojedinih propisa. Pojedine odredbe Zakona o komunalnim delatnostima i odluke lokalnih samouprava, nisu usklađene sa Zakonom o zaštiti potrošača, čijim se odredbama pruža veći stepen zaštite potrošača", utvrdili su revizori.

Beogradska toplana i Toplana u Loznici nisu, utvrdio je revizor, podnosile nadležnom organu pisani zahtev za odobravanje cene grejanja niti za eventualno snižavanje cene u slučaju pojeftinjenja energenata više od pet odsto, što je predviđeno Zakonom o energetici.

Na sve to Beogradske elektrane oglasile su se saopštenjem.

"Rok za sprovođenje preporuke za obračun i naplatu prema potrošenoj količini toplotne energije kod svih potrošača je tri godine, što je i definisano akcionim planom JKP Beogradske elektrane. Važećim propisima raspodela toplotne energije na nivou stana obavlja se po metru kvadratnom zagrevane površine", navodi se u saopštenju.

Beogradske elektrane dodaju, da istovremeno to motiviše vlasnike da ugrade termostatske ventile i delitelje toplote, jer bez ugradnje opreme za registrovanje pojedinačne potrošnje korisnik ne može da upravlja pojedinačnom potrošnjom i troškovima prema sopstvenim potrebama i mogućnostima.

"Naravno da bi idealno bilo da se prvo primene mere energetske efikasnosti pa onda plaćanje po potrošnji. Ja se samo bojim da bi se previše vremena trebalo da se u svim zgradama koje imaju visoku potrošnju sprovele mere energetske sanacije. Mi smo svesni da je država izdvojila sredstva. Koliko se ja sećam, prošle godine smo imali 61 lokalnu samopupravu koja je aplicirala za ta sredstva", rekao je Predarag Miličić Ilačić, direktor Toplane Niš.

Revizor ima primedbe i na rad Ministarstava trgovine i energetike, jer niti su pravili izveštaje niti doprinosili zaštiti potrošača u oblasti energetike.

(MONDO/RTS)

Pročitajte i ovo:

Komentari 1

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

sasa

ahahaha... "nisu pravili izveštaje niti doprinosili zaštiti potrošača u oblasti energetike" - da razmislimo kako je to zapravo u praksi: dodje informacija do nadredjenog da treba smanjiti racune, a odgovorno lice kaze "nemoj, ostvaricemo veci profit", i tako se organizuje sistematska povreda prava potrosaca i masovna naplata nepostojecih potrazivanja, i posto je u pitanju drzavno preduzece, a odgovorna lica su mahom clanovi neke partije, umesto da budu krivicno gonjeni, drzava se izvini i obeca da ce voditi racuna ubuduce, do sledeceg pokusaja pljacke gradjana... Ovo nije ni prvi ni poslednji put da imenovana lica u drzavnim preduzecima vrse krivicna dela sa ciljem sticanja bez osnova. Zemlja hajduka i uskoka!!!!

special image