Proizvođači automobila smišljaju nove načine ostvarivanja sve većih prihoda, a po uzoru na određene servise za koje plaćamo mesečnu pretplatu, neke opcije u našim automobilima će možda biti dostupne samo onima koji su spremni da je redovno plaćaju.

Bilo da kupujete polovni auto ili razmišljate da se častite novim četvorotočkašem, ovo morate da znate. Ova ideja se već spominje godinama, a neke kompanije su već počele da eksperimentišu sa takvim pretplatama. Mercedes je među prvima ponudio neke dodatne usluge na koje se možete pretplatiti.

Ipak, tek treba da se vidi kako će tržište da reaguje na duže staze jer pojedini analitičari smatraju kako će deo korisnika biti nezadovoljan jer će osećati da istu stvar plaćaju dva puta - prvi put kada kupuju automobil, a zatim i za korišćenje iste funkcije. Međutim, kako piše dnevnik.hr, na ovaj način se otvara mogućnost vlasnicima automobila da plaćaju samo one opcije koje zaista i koriste. Korišćenje dodatnih funkcija putem pretplate moglo bi da utiče i na početnu cenu automobila. Primera radi, početna cena bi mogla da bude manja, a kada vlasnik nakon nekoliko godina otplati kredit ili lizing, može da aktivira neke funkcije koje do tada nije koristio.

Ideja je da u zavisnosti od usluge mesečna pretplata bude između 10 i 25 dolara, a na ovaj način proizvođači automobila će imati novi izvor prihoda, jer će na svojim automobilima dodatno zarađivati svaki mesec.

Japanske kompanije kao što su Lexus, Subaru i Toyota već su počele da naplaćuju mogućnost otključavanja automobila i startovanje motora putem aplikacije, dok u određenim BMW modelima vozači mogu doplatiti za mogućnost automatske aktivacije dugih svetala. Bavarska kompanija je takođe razmišljala o naplati korišćenja opcije grejanja sedišta, ali za sada nisu implementirali ovu pretplatu. Na ovaj način vlasnici automobila bi grejanje sedišta mogli da plaćaju samo nekoliko meseci tokom zime, kada je ova funkcija jedino i potrebna.

Bežična ažuriranja i funkcije igraće veliku ulogu u vlasništvu BMV-a, ali što je još važnije, korisnici će morati da plate za funkcije koje su već instalirane u njihovim automobilima, kao što su grejna sedišta, funkcije info-zabave itd. Da, dobro ste pročitali.

Ford i General Motors već imaju mesečnu pretplatu za korišćenje asistenta u vožnji na auto-putevima, a prema Business Insideru, Stellantis, Ford i GM očekuju da će do kraja ove decenije od mesečne pretplate za funkcije u automobilima zarađivati oko 20 milijardi dolara godišnje.

(Mondo)