• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

UREĐAJI VAM SE KVARE ČIM VAM ISTEKNE GARANCIJA?! Oglasili se iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije

Autor Sara Gajić

Nikica Jovanović iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije je rekla da se najviše Srbi žale na neispravne televizore i audio-opremu.

 Uređaji se kvare čim istekne garancija Izvor: Mondo/ Stefan Stojanović

Kupci u Srbiji godišnje podnesu više od 1.200 žalbi na neispravne tehničke aparate, pre svaga televizore i audio-opremu. Zašto imamo toliko problema sa ovom vrstom robe i kako da dobijemo baš ono što smo platili? Nikica Jovanović iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije kaže da se na godišnjem nivou u Srbiji podnese oko 6.000 pritužbi. Potrošači se najčešće žale na obuću, zatim na velike kućne aparate, informaciono-komunikacionu opremu i audio i video opremu.

"Obuća je godinama unazad u vrhu prigovora i potrošači ne mogu lako da ostvare svoja prava kada je žalba odbijena i očekujemo da će medijacija tu doprineti da se bar smanji broj sudskih postupaka u ovakvim situacijama", rekla je Jovanovićeva.

Potrošači se žale da im se dešava da se na sam dan isteka garancije pokvari uređaj. Uređaj uz fiskalni račun, inače, može da se reklamira dve godine, ili duže uz garanciju.

"Kada istekne garancija ne možete ni do rezervnih delova da dođete i onda morate novi uređaj da kupite, a vi ste izdvojili novac, očekujete duže da traje. Nije samo naše tržište to konstatovalo, aktivno se radi da se programirani kvarovi ne dešavaju, da se dokaže da postoje i zabrane, da to bude kroz propise uređeno. Kada kupite uređaj treba da znate koliki mu je vek trajanja i koliko nakon isteka garancije možete rezervne delove da nabavite. To je i ekološki problem", navodi Nikica Jovanović.

Neki majstori kažu i da je veš-mašina programirana za 2.500 pranja, ali Jovanovićeva ukazuje da nemamo nijedno istraživanje koje će to potkrepiti dokazima.

"U EU se radi na tome, problem jeste detektovan - da uređaj traje samo koliko garancija. Vi ste u te dve godine zaštićeni, ali nakon isteka ne očekujemo da imamo problem sa rezervnim delovima. Prodavac mora da vas obavesti o tome kakva je situacija sa rezervnim delovima tokom i nakon isteka garancije. Neretko potrošači ne dobiju tu informaciju", navela je Nikica Jovanović.

Nakon toga dolazi se u situaciju da se procenjuje šta se više isplati - kupiti novi uređaj ili popraviti stari. Neretko je dugoročno isplativije kupiti novi uređaj. Jovanovićeva je apelovala na potrošače da tehničku robu odmah pregledaju i što pre reklamiraju, kao i da ne potpisuju papir da je roba pregledana i da nemaju primedbi ako nisu zaista prekontrolisali uređaj.

Napominje i da niste u obavezi da čuvate ambalažu uređaja i da je za reklamaciju dovoljno da imate fikalni račun. "Ako vam traže ambalažu, obratite se nekoj organizaciji potrošača za savet i pravnu pomoć", zaključila je Nikica Jovanović.

(MONDO/RTS)

Pročitajte i ovo

Komentari 3

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Mike

Meni riknuo Beko frizider tacno mesec dana po isteku garancije od 5 godina. Pokusao sa popravkom ali neisplativo, uzeo novi.

Vakcinisalv

Lažu, nema istine na mejnstrim medijima, imam Beko veš-mašinu već 10 godina a garancija joj je bila dve godine. Monitor LG flatron 24 star 10 godina, garancija dve godine. Testatura gumena kao iz Swordfish radi već 15 godina.

-

@Vakcinisalv sta jos imas?

special image