Da li vam se ikada desilo da odete na bankomat neke od banaka sa namerom da podignete novac, uredno ukucate svoj PIN, odaberem sumu, mašina počne da se vrti kao da broji novac, ali vam odjednom samo izbaci karticu uz poruku kako nije moguće sprovesti transakciju? Dešava se, bankomat u dosta slučajeva bude prazan, odnosno nedovoljno napunjen novcem, ali kada nam nakon neuspešne transakcije stigne poruka da nam je novac skinut sa računa, prinuđeni smo da reagujemo i upustimo se u bitku sa bankom koju niko ne želi da povede.

Dejan Gavrilović iz Udruženja potrošača „Efektiva“ kaže za MONDO da se ovakve situacije oduvek dešavaju u našoj zemlji, kao i da je dosta klijenata banaka koji se u svojim pritužbama žale na rad bankomata.

Gavrilović navodi da su još uvek aktuelne krađe PIN-ova, odnosno tzv. libanske klopke, mehanizam koji lopovi postavljaju na bankomate kako bi došli do novca sa kartica građana. Libanska klopka je kompleksa sprava i ne možete je videti kada priđete bankomatu, ali ipak, glavni problem sa kojim se klijenti banaka susreću prilikom poslovanja i korišćenja bankomata, jeste što im se u pojedinim slučajevima novac skida novac sa računa bez da su ga prethodno podigli.

Bankomat-evri.jpg
MONDO/Stefan Stojanović/Profimedia 

Bankomati često gutaju novac

"Česte su situacije da bankomat klijentu ne izbaci novac, a zaduži mu tekući račun za iznos koji nije podigao. Klijent pokuša da podigne novac, bankomat ga ne isplati i izbaci obaveštenje da je transakcija neuspela, ali svejedno mu banka skine prethodno zatražen iznos sa računa", navodi Gavrilović.

S druge strane, naš sagovornik kaže da se potrošači često žale i da im bankomat prilikom uplate „proguta“ novac, tj. ne proknjiži određeni iznos iako ste ga prethodno uplatili na bankomatu prilikom deponovanja.

"Kada vam bankomat ne proknjiži uplatu ili vas zaduži za novac koji vam nije isplatio, u tim slučajevima se piše žalba banci, vraćaju se kamere i slučaj se ispituje. Ipak, koliko brzo će vam novac leći na račun, zavisi od banke do banke, ali iz prakse znamo da obično reaguju dosta brzo i da klijent dobije natrag svoj novac", naveo je Gavrilović za MONDO.

Savet klijentima je da zato pripaze prilikom korišćenja bankomata, redovno proveravaju poruke koje im stižu od banke i vode evidenciju o svim izvršenim transakcijama.

(Mondo)