Brza zarada "preko noći" uglavnom je "crvena zastavica" koja ukazuje na internet prevaru i mogućnost da se ostane bez novca. Uz istraživanje, ali i nekoliko mudrih koraka, moguće je prepoznati čak i one dobro uigrane i zaštititi se, a kako to učiniti otkrio nam je Nenad Gujaničić, glavni broker Momentum securities u MONDO podkastu "Keš ekspert".

"Odabir iskusnog brokera je ključ uspeha, jer on donosi ključne savete za uspešno poslovanje, ali i pored toga pojedinci moraju malo i sami da istraže, rekao je u razgovoru sa voditeljkom, glumicom i pevačicom Jelenom Gavrilović.

nenad-gujaničić_keš_ekspert_podcast_stefan_stojanović_0.jpg
MONDO/Stefan Stojanović 

 "Brokeri moraju da imaju licencu, ali moraš i sam da se raspitaš. Savet je da se zaobilaze razne ponude na internetu gde se nude basnoslovne zarade. To je, po pravilu, put u prevaru. Recimo, indeks S&P 500, odnosno ETF koji se kupi, istorijski je donosio 10 posto i to je očekivana godišnja zarada", rekao je Gujaničić.

MONDO podkast "Keš ekspert"

Voditeljka, glumica i pevačica Jelena Gavrilović, demistifikuje finansijske termine da bismo bolje razumeli upravljanje novcem, optimizovali odluke i postigli dugoročnu finansijsku stabilnost i uspeh. Uz praktične primere iz stvarnog života, objašnjenje termina, odgovore na najčešća pitanja i zablude, ilustruje kako primeniti savete stručnjaka u praksi. Neka pametnije upravljanje novcem počne uz Keš eksperta!

Što se predviđanja tiče, glavni broker kaže da niko ne može sa sigurnošću to da kaže i zna.

"Ove godine je zarada bila preko 20 posto, godina je bila nadprosečna. Što je duži vremenski horizont, veća je verovatnoća da zaradiš. Ako ti neko ponudi 50 posto za dva meseca to je prevara. Nemoguće je zaraditi ogroman novac za kratko vreme, a da se ne preuzimaju veoma visoki nivoi rizika", objasnio je.

Berza je psihologija

Stručnjaci nam poručuju da je berza psihologija, a kako je "pročitati" otkrio nam je upravo Gujaničić.

"Što ljudi više zarađuju, bolja reklama, ljudi više kupuju. Kad su popusti u tržnim centrima, kao što su ovih dana, ovakva je gužva. Na berzi kad su popusti, kad padnu akcije, ima veoma malo kupaca. Zbog čega? Jer to je ta psihologija. Na berzi najviše kupaca ima kada je najskuplje. To je taj deo psihologije gde svi to znaju. Kad je najbolje kupovati? Kada je kriza," dodao je.

Sve o berzi, kako uspešno trgovati i zaraditi od akcija možete pročitati u odvojenom tekstu.

(Mondo.rs)