Naše poljoprivredno, turističko, intelektualno i kreativno bogatstvo bi nas za jednu deceniju, kada bi se iskoristilo kako treba, načinilo jednom od najbogatihih zemalja u regionu, izjavio je šef kreativnog tima kompanije Google za Zapadnu Evropu Lazar Džamić.

Džamić, šef brend planiranja za Zapadnu Evropu u Google kretivnom timu ZOO, biće jedan je od učenika predstojeće konferencije Nova Energija na Kopaoniku, čiji je zadatak da prikaže gde je Srbija danas i gde mora da bude sutra.

Na skupu, koji će biti održan od 29. aprila do 3. maja, najstručniji predavaci iz zemlje, regiona i inostranstva će kroz predavanja, panele i radionice ukazati koji je put u bogato informaciono društvo.

"Mi već jesmo bogato društvo, samo se mnogo krade, rasipa i ošljari", rekao je Tanjugu Džamić, koji je poreklom iz Srbije i ima više od 15 godina iskustva rada u oblasti digitalnog marketinga u Velikoj Britaniji.

On smatra da u Srbiji može da se desi promena načina razmišljanja, ali da dobar deo te promene mora da dođe odozdo, iz naroda i poslovnih struktura, a ne samo da se čeka da politička elita to uradi svojom voljom, jer, kako kaže, to se neće desiti.

Šef kreativnog tima kompanije Google za Zapadnu Evropu kaže da je konferencija Nova Energija prilika da se istraže različiti načini da se "Srbija 'resetuje' u mentalnom i ekonomskom smislu, ali i u političkom, pod pritiskom ekonomskih dešavanja".

On smatra da je konferencija i prilika da se prezentuju dešavanja u digitalnim medijima i tehnologijama, koje menjaju igru u poslovnoj i socijalnoj sferi modernih društava.

Tema konferencije je Internet ekonomija, odnosno, kako navode organizatori, sve ono što u kratkom roku može pomoći ozdravljenju srpske privrede - Internet biznisom, Elektronska Uprava, PayPalom i ostalim platnim servisima, Internet marketingom, Internet promocijom, društvenim mrežama i svime što obuhvata Ekonomiju znanja.

Džamić je istakao da u razvijenim zemljama sve to spade pod ekonomiju i da je Internet u "post-digitalnom" svetu "četvrta komunalija" - dakle struja, voda, kanalizacija i komunikacija.

"Slično bi trebalo da bude i kod nas: postoji mnogo toga što tradicionalne firme mogu da nauče i unaprede primenom digitalnog razmišljanja, i obrnuto, gde 'digitalne' firme moraju da razumeju metode tradicionalnog biznisa i marketinga da bi napredovale", kazao je Džamić.

Cilj konferencije Nova Energija je da prikaže gde su Srbija i region "zapeli" u razvoju E-uprave i zašto je u ovim krajevima i dalje nedovoljno razvijena kultura plaćanja putem Interneta.

Nova Energija će okupiti sve relevantne Internet preduzetnike, marketing i PR stručnjake, nezavisne novinare, vlasnike medija, državne predstavnike, nevladine organizacije i agencije, korporacije, udruženja i sve zainteresovane pojedince.