Kriza je, posle osam godina od propasti prve američke banke u globalnoj finansijskoj krizi, stigla i do praga beogradskih pekara.

"Situacija" se dodatno zaoštrila sa poslednjim smanjenjenm penzija i državnih plata, pa ljudi gledaju da troše samo na ono što se mora. Svedoci smo da se trgovačke radnje svakodnevno zatvaraju, ali ne i pekare – poslednji branik potrošačkog društva.

Pekare inače važe za institucije veoma otporne na krize. Prevashodno zbog toga jer je Srbima nezamisliv obrok bez hleba. Ali kada kriza potraje i tu posao počinje da se ljulja. Zbog toga se izvlače poslednji aduti, a beogradski adut je "kifla od pet dinara".

Na čuvenoj beogradskoj pijaci Zeleni Venac među desetak pekara vodi se ljuta bitka za svaku mušteriju. Svako pokušava da izvuče neki svoj adut, od besplatnog bureka za trudnice do velikog popusta u predvečerje. Na Zelenom Vencu su se opredelili za jeftine male kifle, ali kažu da to nije jeftin marketinški trik.

"Jednostavno morate imati nešto da bi ljudi uopšte ušli u radnju i pogledali šta nudite. Pogotovo ako je radnja nova i sređena, odmah misle da je tu (pre)skupo", kaže Sanja Kačarević, šefica u pekari "23", novom igraču na surovom tržištu u tom kraju.

Ta pekara je jedna od nekoliko koje gladnim Beograđanima nude kifle jeftinije od pet dinara. Njihova "kifla za 4,99" jeste nešto manja od "standardne" ali ni približno koliko je manja cena – čak do pet puta. Kažu da i na toj ceni imaju malu zaradu, ali da je pravi "profit" na povećanju broja mušterija.

U novoj pekari još ispituju tržište, pa je tridesetak proizvoda koje prave "na licu mesta" još u probnoj fazi, da vide šta se mušterijama sviđa a šta ne. Sa kiflom za 4,99 svakako nisu pogrešili, sad je konkurencija na potezu. Na radost gladnih Beograđana.