Srbijavoz kupiće nove vozove sa četiri vagona, koji će pružati udobne i pouzdane usluge regionalnog prevoza putnika na elektrifikovanim deonicama železničke mreže.
Očekuje se da će ovo poboljšanje usluga Srbijavoz kompanije podstaći nove putnike da počnu više da koriste železnički transport, što dugoročno može doprineti smanjenju emisije gasova sa efektom staklene bašte.
Železnička infrastruktura u Srbiji pretrpela je ozbiljna nedovoljna ulaganja od početka devedesetih godina. Kao rezultat, većina putnika u Srbiji danas koristi drumski saobraćaj (koji veoma zagađuje okolinu) dok železnicu koristi svega pet procenata.
Početkom 2000-ih, Srbijavoz pokrenula je veliki remont svoje mreže i usluga, sa EBRD-om kao jednim od ključnih partnera u ovom procesu. EBRD je do sada već podržao srpsku železnicu u kupovini novih putničkih vozova i teretnih vagona koji sada povezuju neke od najvećih gradova u zemlji.
Osim ulaganja u novi vozni park, EBRD je takođe podržao Srbijuvoz u proširenju i modernizaciji železničkog depoa za održavanje u Zemunu, kao i nastojanjima kompanije da unapredi svoje informacione sisteme, upravljanje energijom kao i sistem za prodaju karata.
Paralelno s tim, EBRD podržava kompaniju u poboljšanju organizacije i korporativnog upravljanja, što bi trebalo da doprinese povećanju efikasnosti i ukupnoj modernizacij kompanije.
EBRD je vodeći institucionalni investitor u Srbiji. Banka je uložila više od 5 milijardi evra u 250 projekata u zemlji. EBRD podržava razvoj privatnog sektora i prelazak na zelenu ekonomiju, kao i ulaganje u infrastrukturu i poboljšanje povezanost u regionu Zapadnog Balkana.