OVO SIGURNO NISTE VIDELI: Uveli kasu za ćaskanje!

Svi oni koji sa oduševljenjem kao znak napretka primaju vesti o tome da se negde otvorila "prodavnica bez prodavaca", otrežnjujuća informacija stiće iz Holandije. Otvorili su svojevrsnu "kasu za ljude" a ne samo za pare.

Image Source/Digital Vision

Usamljenost među ljudima, pogotovo starim, uobičajena je širom današnjeg sveta. Prema studijama, više od polovine ljudi starijih od 55 godina pati od usamljenosti i ovaj rastući problem uočili su ljudi u supermarketu "Džambo" (Jumbo), u Vlijmenu u Holandiji.

Njihova akcija će možda zblanuti sve one koji se oduševaljvaju otvaranjem prodavnica bez prodavaca i kupovinom preko interneta a bez ikakve interakcije sa drugim ljudskim bićima. Holandski odgovor je fenomenalan - napravili su čet kasu (chat checkout) ali i ćoše za druženje (All Together Coffee Corner).

Ideja o društvenom kutku u supermarketu u kojem stariji mogu popiti kafu, upoznati strance, razgovarati o svom danu i čak potražiti pomoć, osvojila je mnoga srca, piše Truth Theory.

Holandski ministar Hugo de Jonge i 94-godišnja Kristijen Smits otvorili su ovaj poseban kutak. Cilj projekta bio je stvaranje sigurnog prostora za stare ljude koji bi ovde upoznali ljude koji volontiraju za fondaciju Alles Voor Mekaar.

Lokalni volonteri učinili su ovu šemu uspešnom razgovarajući sa starcima, obavljajući sitne poslove i nudeći im pomoć u kupovini, prenosit Telegraf biznis.

Razvijajući ovaj projekat, smislili su čet kasu, inovativni lek za usamljenost, koja može biti snažan osećaj i ponekad žrtve ne mogu da potraže pomoć.

Ova posebna usluga omogućava da blagajnik provede neko vreme razgovarajući sa starijim kupcima. Za ostale kupce postoje posebne kase, tako da se niko ne suočava sa neprijatnostima.

Prema Aleksandru Van Virtu, koji je došao na ovu ideju, motiv mesta je da podstaknu ljude da paze jedni na druge. Volonterka Lizabet Geveling dolazi jednom nedeljno i često ide u kupovinu sa Kristijen Smits. One razgovaraju uz šoljicu kafe i postale su dobre prijateljice.

Opšti stav ljudi koji rade u industriji supermarketa je da povećaju profit uz smanjenje troškova.

Džambo se kreće protiv struje ne gurajući kupce ka samoposluživanju, već im umesto toga pruža ruku pomoći.