Vozite na gas, ali ne naftni: S octaviom G-TEC 500 km na CNG

Svima onima koji se sada dvoume između kupovine automobilna na električni (ili hibridni) ili klasična benzinski (dizel) pogon Škoda je dodatno zakomplikovala život svojoj "g-tec oktavijom" na – komprimovani zemni gas.

Promo Škoda

Za one ekološki svesne, ili jednostavno štedljivije, Škoda će od jeseni kupcima ponuditi pravu poslasticu - model "oktavija" sa pogonom na komprimovani prirodni gas (CNG) i sa autonomijom od 700 kilometara, piše Motor1.com.

Nova "oktavija g-tec" takvu slobodu vožnje postiže sa tri rezerovara za metan, ukupnog kapaciteta 17,33 kg, kao i mali rezervoar za benzin od devet litara, koji snabdevaju TSI agregat od 1,5 litara sa 130 KS.

Prema WLTP standardu ovaj motor troši 3,4 do 3,6 kg metana na 100 km, ili 4,6 litara benzina na istoj distanci. Cena CNG u Srbiji je nešto ispod 100 dinara za kilogram.

Ova potrošnja je mnogo "zelenija" od one klasične jer daje 25% manje ugljen diksida, znatno manje azotnih oksida i nema nesagorenih čestica (tzv. suspendovanih PM10, PM2,5...)

Uprkos pozamašnim rezervoarima, vozači ovog modela dalje na raspolaganju imaju veliki gepek od 455 litara kod hečbeka i 495 litara kod karavana.

Cena se još čeka.

CNG rezervoari omogućavaju da automobil na metan pređe 500 km, dok se uz pomoć benzina može preći dodatnih 190 km. Prelazak sa CNG na benzin se vrši automatski.

Octavia G-TEC se “pali” na benzin, da bi motor zatim automatski prešao u CNG mod.

Ponovni prelazak na benzin se takođe dešava automatski, ali samo kada pritisak metana u rezervoarima padne ispod 11 bara ili u slučaju da spoljna temperatura vazduha padne ispod minus 10 stepeni Celzijusa.

Metan je uvek u gasovitom stanju, za razliku od naftnog plina koji je pod pritiskom tečan. Zato se metan naziva i "komprimovani prirodni gas" (KPG) ili na engleskom "compressed natural gas" (CNG). Plin se naziva "tečni naftni gas" (TNG) ili na engleskom "liquefied petroleum gas" (LPG).

Budite bolje informisani od drugih, PREUZMITE MONDO MOBILNU APLIKACIJU.