Nemci NE PRODAJU AUTOMOBILE, ali dele dividende

Nakon novog velikog pada prodaje automobila koji je u julu iznosio 40 odsto u odnosu na isti mesec prošle godine, Nemačka je na putu da se vrati na nivo - od pre tridesetak godina. Ali, dividendica kaplje i dalje...

MONDO/Marko Tanasković

Prema podacima nemačkog Udruženja uvoznika i prodavaca (VDIK), u junu je na najvećem evropskom automobilskom tržištu zabeleženo 220 hiljada novoregistrovanih vozila, što znači da je prodaja automobila pala na nivo iz 1989. godine

Na osnovu podataka o prodaji u prvoj polovini godine, VDIK procjenjuje da Njemačku očekuje pad prodaje novih automobila od 20% na kraju ove, odnosno predviđa se da će u ovoj godini ukupna prodaja dostići 2,8 miliona vozila, prenosi SEEbiz.

Što je još gore, ta procena se smatra optimističnom. Naime, u prvih šest meseci pad je iznosio 35%, pa bi prodaja u drugoj polovini ove godine trebala biti znatno bolja, kako bi se nadoknadio izgubljeno i došlo do prognoziranog minusa od 20%.

S druge strane, smatra se pozitivnim to što je zabeležena povećana potražnja za električnim automobilima.

U prvoj polovini ove godine prodato je oko 90 hiljada ovih vozila, pa se očekuje da će se godina okončati sa rastom od 90% više u odnosu na prošlu godinu, kada je reč o segmentu automobila na struju i hibridnih modela.

(UVEK) IMA I ZA DIVIDENDU

Iako prodaja ne ide baš najbolje, a veliki broj nemačkih proizvođača automobila je dobio državnu pomoć tokom epidemije korona virusa, njihovi akcionari ipak očekuju da dobiju milijarde evra putem dividendi, piše portal Carcoops.

“Oni koji su zaista na državnoj pomoći, ne mogu u isto vreme da proslede novac akcionarima. To je ružno lice kapitalizma” izjavio je Karsten Šnajeder iz njemačke Socijal-demokratske partije.

Folksvagen je, recimo, skratio radno vreme za 80 hiljada radnika, dobio je finansijsku pomoć države a onda je početkom maja trebalo da da plati oko 3,3 milijarde evra za dividende. To je odloženo, ali ne i "zaboravljeno".

BMW je bio u sličnoj situaciji jer je oko 20 hiljada njegovih radnika radilo skraćeno, ali je takođe trebalo da plati dividende.

Rukovodstvo se pravda da je to "dobro za očuvanje poverenja investitora". Dajmler je hiljade svojih zaposlenih finansirao uz državnu pomoć, a istovremeno isplaćivao dividende. Ipak, kompanija je saopštila da če to biti znatno manje nego prošle godine. Ova praksa nije zastupljena samo kod proizvođača automobila.

Nemačke poslovne novine "Handelsbat", objavio je da 75% od 160 korporacija koje se nalaze na nemačkoj berzi, ima nameru da se drži svog plana u vezi sa dividendama, iako mnoge od njih koriste skraćeno radno vreme i veliku pomoć države.

Budite bolje informisani od drugih, PREUZMITE MONDO MOBILNU APLIKACIJU.